Monday, September 29, 2014

Ketahui Kepentingan Kolagen Marin Untuk Kulit Yang Cantik Berseri

Apakah itu Kolagen Marin?


Kolagen Marin adalah kolagen yang sumbernya dari hidupan di lautan. Contoh kolagen marin adalah rumpai laut, sisik ikan dan isi ikan.


Mengapa memilih kolagen marin?

Ramai yang memilih kolagen marin adalah kerana ianya yang hampir sama dengan kolagen manusia sebenarnya.


Apakah kelebihan Kolagen Marin Berbanding Kolagen Haiwan?


  1. Kolagen marin lebih senang diserap kerana ia tidak mengandungi lemk seperti kolagen haiwan
  2. Berat molekul (saiz) kolagen marin adalah lebih kecil (100 ribu Dalton) berbanding kolagen haiwan(300 ribu Dalton), membuatkan penyerapan kolagen ini adalah lebih baik dan inilah rahsia mengapa bila kita amalkan kolagen marin, ianya lebih cepat memberi kesan kepada kulit wajah berbanding kolagen haiwan yang lebih besar.

5 Tips Bagaimana Memilih Kolagen Marin yang Terbaik.


1. Pastikan sumbernya dari laut dalam, kerana ia lebih bersih dan terjamin mutunya kerana tidak dicemari dengan sisa toksik dan bahan buangan kimia dari kapal dan sisa pencemaran laut.

2. Pilihlah sumber dari sisik ikan, kerana sisik ikan mempunyai sifat keanjalan dan kekenyalan yang sangat kuat kerana ia terpaksa menahan tekanan udara dari laut dalam.

3. Pilihlah sumber yang mempunyai saiz molekul yang kecil, untuk membantu sel kita mendapat lebih cepat nutrisi kolagen ini untuk diserap ke dalam badan.


Halus kan serbuk Kolagen ni?


4. Sumber Kolagen pilihan itu adalah lebih baik jika dicampurkan dengan sumber-sumber nutrisi yang dapat menambahkan kesan penyerapan kolagen ke dalam badan, contohnya Vitamin C dan Vitamin B.

5. Pastikan sumbernya adalah yang semulajadi dan pembuatannya menjalani kajian yang terperinci agar ia selamat digunakan oleh sel badan kita dan memberikan kesan yang mendalam kepada kulit wajah berseri. Sudah pasti kita tidak mahu sumber kolagen itu menjadi toksik di dalam badan kita, bukan?



Kolagen amat penting untuk keserian wajah dan membantu memperbaiki kulit wajah berparut dan rosak. Sebelum anda membeli kolagen di pasaran, buatlah kajian terlebih dahulu, agar ianya selamat digunakan dan memberi kesan yang memuaskan hati kita, terutama untuk menawan hati suami tersayang :)

Berminat untuk tahu kisah saya, klik di sini :)

Halus dan anjal kulitnya






Saturday, September 27, 2014

Kepentingan Alfalfa Kepada Traveller/Pengembara Yang Penting Untuk Diketahui

Kisah saya, Alfalfa dan Travel.

Saya memang tidak akan meninggalkan alfalfa kalau nak travel.



Alfalfa yang bermanfaat untuk segala macam masalah badan kita





Sebab apa?

1) Alfalfa ni bantu saya tahan perut tak gastrik sebab perut saya memang tak tahan kalau tertinggal waktu makan, iaitu makan tak tentu waktu

2) Kalau saya sakit perut, selain gastrik pun, memang saya cari alfalfa, contohnya tersalah makan, saya makan alfalfa memang lega

3) Badan saya banyak angin, memang kalau travel, makan Alfalfa ni insyaallah saya akan membuang angin (Eh, lega tau, sebab kalau banyak angin, sakit kepala!)

4) Kalau saya makan terlalu banyak seafood/makanan laut, saya akan gatal-gatal badan, jadi, lepas makan makanan laut, terus telan alfalfa mesti saya akan tidur malam dengan lena

5) Bila banyak berjalan, kaki akan sakit sendi, sebelum tidur, makan alfalfa bangun pagi memang takkan rasa sakit kaki lagi

6) Makan alfalfa sebelum tidur juga membantu saya lawas keesokan paginya. lagipun, alfalfa ni detox, mesti kita akan merapu-rapu sepanjang perjalanan kan, yelah, bila berjalan mesti nak layan tekak juga kan, betul tak?

Ini kisah saya bila travel, saya takkan meninggalkan alfalfa!

Siapa traveller yang sama macam saya, bila tertinggal alfalfa di rumah rasa kurangnya nikmat perjalanan tanpa alfalfa?

Friday, September 26, 2014

Tekanan Darah Stabil 120/80 setelah Konsisten Mengambil Omega dan Ostematriks.

Alhamdulillah, 

Semalam adalah hari bahagia saya. Mengapa? Kerana semalam saya mendapat banyak feedback yang membahagiakan mengenai kesihatan ibu dan juga bapa rakan-rakan kesayangan saya.



Pengalaman Sebenar Menurunkan Tekanan Darah Darah ke Tahap Normal


Yang membuatkan hati saya tersentuh bahagia adalah perkongsian Kak Sue mengenai tekanan darah ibunya yang kini telah stabil dan normal seperti biasa :)


omega turunkan tekanan darah tinggi, ostematriks turunkan darah tinggi, testimonial Shaklee, vitamin semulajadi
Pengalaman Kak Sue membantu ibu mengembalikan tekanan darah normal 120/80 dari 220/190.

Melalui perkongsian Kak Sue, set sendi bajet (budget) yang diambil ibunya telah membantu mengawal darah tinggi ibunya dari 220/190 kepada 150/90 dan kini setelah pemeriksaan terkini, tekanan darah ibu Kak Sue menurun menjadi normal dan stabil, 120/80.


Alhamdulillah, bagi yang dapat merasakan perubahan ini pasti gembira dengan kesihatan ibu Kak Sue :) Siapa yang tak gembira kan, tekanan darah ibu bapa masing-masing telah kembali normal seperti sedia kala?


Menurut Kak Sue, supplement Shaklee yang diberikan kepada ibunya hanyalah OmegaGuard dan Ostematriks, asalnya untuk mengurangkan sakit sendi ibunya itu. Namun setelah mengamalkan secara konsisten, selain daripada perubahan ketara pada tekanan darahnya, kedua-dua supplement ini membantu ibunya untuk mudahkan buang air besar, dan dapat mengangkat kaki dengan tinggi kerana sebelum ini ada halangan dari arthritis.


Walaupun set yang diambil paling minima, tetapi ia benar-benar membantu ibunya dan membawa erti yang besar buat kedua beranak ini, siapa tak sayang ibu bukan? Kita sebagai anak, wajib memastikan kesihatan ibu dan bapa kita terpelihara sama seperti mereka menjaga kita sewaktu kita kecil.


Alhamdulillah, 

Jomlah kita ramai-ramai sujud syukur. Doa kepada orang yang tidak tahu kita mendoakan mereka sangat-sangat diterima Allah. Tahniah Kak Sue menjadi anak yang prihatin :)

Yang penting, kita berusaha dengan cara yang terbaik tanpa berputus asa, sambil doa dan bertawakkal kepada Allah Yang Maha Menyembuhkan.



Kepentingan Mengambil Supplement Semulajadi


Bagi saya, menggunakan sumber-sumber yang betul-betul semulajadi seperti ulam ulaman dan herba pun memang bagus, tetapi, dengan pengambilan supplement Shaklee yang asli ni yang didatangkan di dalam kapsul, kita tahu dengan tepat berapa dos yang telah kita makan untuk mencukupkan nutrisi di dalam badan kita itu.

Penyakit ini berpunca dari kekurangan nutrisi yang tertentu yang menyebabkan sel-sel kurang sihat, seterusnya menyebabkan sistem badan kita terganggu. Oleh itu, dengan mencukupkan nutrisi dengan tepat dan betul, kita makanlah dengan ilmu hasil dari bimbingan orang yang berpengetahuan dalam bidang ini. Nak sihat pun kena belajar kan, jika tidak kita akan makan secara tidak teratur dan menyalahkan herba atau supplement tersebut kerana tidak membantu memberi sebarang perubahan positif kepada kita.


Betul tak?


Alhamdulillah, saya memang gembira kerana ibu kak Sue telah mempunyai tekanan darah yang normal hasil dari pengambilan Omega dan Ostematriks secara konsisten.


Jika anda memerlukan pandangan dan konsultasi dari saya :


Call atau sms ke : 016-3353567


Lillahitaala.


Anda sihat, saya gembira!




Dari saya yang ikhlas,


Ainul Malik :)


Artikel ini adalah dari pengalaman sebenar pelanggan saya, bukannya bertujuan untuk mengubati atau mendiagnos sesuatu penyakit.


Thursday, September 25, 2014

Rangsang Minda Anak Kita dengan Aktiviti Yang Murah Lagi Menarik Bersama Keluarga

Assalamualaikum semua :)

Pernah tak anda semua terfikir, yang walaupun anak-anak kita bersama-sama dengan kita setiap hari, mereka masih memerlukan aktiviti yang interesting dan menyeronokkan selagi mereka buka mata setiap hari?


Kajian oleh Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS) menyifatkan bermain sebagai satu proses pendidikan tidak formal dan kemahiran kanak-kanak itu akan diperluaskan kepada pendidikan formal kepada penguasaan kemahiran membaca, mengira dan menulis (3M).
(Artikel dari Utusan Malaysia) 

Satu lagi artikel yang menarik dipetik di sini :

"Toddlers in a program to encourage interaction and play with their mothers grew into adults with higher IQs, greater educational attainment and a less involvement in violence than kids who did not receive the early stimulation, a new study finds."
(Dr Susan Walker, the lead researcher and a professor at the University of the West Indies in Jamaica, in an article of Parent-Child Interaction May Increase IQ). 


Saya mulanya memang terdetik di kepala, sambil-sambil masak di dapur, memang saya benarkan anak-anak saya explore semua barang dan perkakas masak saya seperti senduk betul, sudu, periuk, besen, dan lain-lain untuk mereka main masak-masak.

Jika kita berada di ruang tamu, bermainlah sepuas hati sambil ibu-ibu melipat kain ataupun menyapu sampah, mahupun membuat kerja-kerja lain.


Tetapi, rupa-rupanya kadang kala, anak-anak ini cepat bosan dan memerlukan sesuatu yang kreatif untuk mereka nikmati bersama-sama dengan kedua ibu bapa. Saya ulang, bukan untuk mereka main sendiri, namun, aktiviti ini dinikmati bersama-sama adik beradik dan juga kedua ibu bapa mereka.


Ya, saya memang WAHM (work at home mother), tetapi saya belum mencuba untuk menyediakan doh plastisin saya sendiri, atau apa-apa aktiviti yang melibatkan kreativiti yang dilakukan sendiri, kecuali bermain buih sabun bersama anak anak di bilik mandi!




1) Aktiviti main sabun bersama anak


Ya, satu-satunya aktiviti saya dan anak-anak bersama adalah dengan buat buiih sabun dengan jari anda semasa anak mandi, dan lekat-lekatlah pada badan mereka! Memang sangat menyeronokkan!




sabun mandi, shower foam, aktiviti kanak-kanak, murah dan jimat
Aktiviti buat buih sabun di bilik mandi bersama anak

Macammana nak buat?


Basahkan tangan anda kedua-duanya, letak sedikit saja shower foam di tapak tangan dan gosok tapak tangan untuk menghasilkan lebih buih, tangan kanan bentukkan bulatan seperti di gambar dan tangan kiri menadah buih belon yang terhasil. Tiuplah gelembung buih yang terbentuk di tangan kanan untuk membentuk buih belon.


Atau, boleh terus tiupkan ke badan anak-anak anda, mereka pasti suka dan berebut-rebut nak buih belon itu!





2) Membuat layang-layang


Terima kasih pada Upin Ipin yang menyebabkan Aiman, anak sulung saya selalu meminta abahnya untuk membuat layang-layang kertas untuknya bermain-main. Alhamdulillah, ayahnya melayan untuk membuat layang-layang jika ada masa lapang.

Dan yang terbaru, abahnya dah belikan layang-layang yang betul untuk Aimana bermain di hadapan rumah! (Jimat masa nak buat layang-layang baru sebab selalu terkoyak). Memang kelakar anak-anak kita, kan :)

Mana gambar Aiman main layang-layang, macam ada tangkap, ada tu di dalam koleksi gambar yang banyak ni nanti saya upload :)


3) Membuat origami


Daripada layang-layang, yang paling senang adalah buat roket. Bila dah ajar Aiman buat roket, tiba-tiba mulalah Aiman pandai request untuk buat origami yang lain :)

Syukur, ada suami yang ada idea untuk membeli buku origami untuk dijadikan aktiviti malam-malam kami semasa menonton televisyen. (Rasanya masa malam-malam begini, si ibu sibuk membasuh pinggan dan bersihkan dapur, ayahnya yang layan anak buat origami, hihi. Pengakuan ikhlas ni).


Buku yang suami belikan di Big Bad Wolf
Melipat macam origami juga :)


4) Buat Kraf Comel Bersama Anak

Kraf ni inspirasi dari kawan-kawan yang suka ke DIY. Murah aje beli felt yang dah siap potong dengan pelbagai warna, tinggal nak lekatkan sahaja, anak-anak mesti sangat suka sebab hasilnya sangat comel!

Amni bersama burungnya


Palstik felt kraf yang boleh dibeli di DIY

5) Main Plastisin


Dah jadi trend semasa sekarang, ibu-ibu buatkan doh plastisin, tapi saya beli saja plastisin tu di DIY juga :) Insyaallah, saya akan cuba buat doh plastisin sendiri untuk yang lebih selamat dimain oleh anak-anak :)

Plastisin sekarang ada acuan
Plastisin sekarang, ada macam-macam acuan, tapi yang lebih kreatif merangsang minda anak, biarkan mereka buat bentuk mereka sendiri. klau bagi Aiman bab tu memang macam-macam ideanya, raksaksa lah, panda lah, sampai ke sirih junjung pun buat? ish, ini pengaruh Abang Saleh Upin Ipinlah ni! Besar betul pengaruh Upin Ipin dalam hidup anak saya hihi.


6) Main Air di rumah


Main air yang paling best, boleh di dalam rumah dan di luar rumah, dengan pengawasan kita. Sebab itulah ia menjadi aktiviti menarik bersama keluarga. Tak boleh dibiarkan mereka mandi sendiri saja, kerana keselamatan harus dijaga, walaupun main di dalam bilik air saja :)

Mandi kolam, kalau boleh semua mainan mereka nak masukkan dalam ni!


7) Main Lego


Main lego atau blok memang sangat merangsang minda anak-anak kerana mereka memang bebas membina apa sahaja yang mereka suka. Jika anda selalu membiarkan mereka bermain sendiri, kali ini, kita bersama-sama mereka membina apa-apa sahaja binaan mengikut imaginasi mereka. Ini akan membuatkan masa anda dan anak akan lebih berharga!

Bermain lego bersama anak memang membantu meransang minda mereka


8) Aktiviti Bercerita


Ya ampun! Mengapa aktiviti ini saya letakkan sebagai aktiviti pilihan yang terakhir? Kerana ia langsung tidak menggunakan modal, hanya menggunakan imaginasi anda sendiri untuk bercerita kisah sang kancil dengan buaya atau apa-apa kisah yang boleh diceritakan kepada anak-anak :) Bagi saya, aktiviti bercerita memerlukan kesabaran yang sangat tinggi, kerana belum habis bercerita, anak kita itu akan bertanya 1001 soalan tanpa henti sebelum cerita habis diceritakan!

Memang inilah aktiviti yang paling merangsang minda kerana ia melibatkan imaginasi anak-anak dan bersabarlah ibu bapa untuk melayani imaginasi anak-anak anda itu. Jangan sampai anda yang menangis ya! Lawak-lawak saja sekali sekali, hihi :)

Banyak bercerita bersama anak merangsang minda mereka dengan lebih cepat lagi


Ada bermacam-macam lagi aktiviti yang merangsang minda anak-anak anda untuk lebih cerdas dan meningkatkan IQ mereka. Contohnya menonton National Geographic, berjogging, berbasikal dan sebagainya bersama-sama. Dan jangan lupakan aktiviti solat berjemaah bersama mereka, ia secara tak langsung mewujudkan rasa kasih yang tidak terhingga terhadap Pencipta :D

Yang penting di sini, luangkan waktu bersama mereka walaupun aktiviti apa yang mereka lakukan, semoga perhubungan mesra dan rasa kasih sayang antara kita dengan anak kita bertambah dan ia akan membuatkan mereka berasa disayangi dan sangat mempengaruhi sikap dan cara pemikiran mereka semasa membesar sekarang ini :)

Semoga artikel ini membantu memberikan idea kepada anda untuk meluangkan lebih masa berharga bersama si manja tersayang!

Anak gembira, Ibu Bapa Bahagia!


Semoga semuanya sihat, ceria dan bahagia!




Salam ikhlas,

Ainul Malik.

Wednesday, September 24, 2014

10 Sebab Mengapa Wanita 30an Perlukan Kolagen

Siapa wanita 30-an? Ya, saya adalah jutaan wanita 30an yang amat memerlukan kolagen! Kenapa? Sebab muka saya sememangnya dulu bermasalah, dan sekarang adalah saat saya perlu memperbaiki tektur kulit saya sebelum bertambah lagi kedutan di muka (mode sedih).


Saya yang sudah melepasi ambang 30an sangat memerlukan kolagen


Gambar ini adalah antara 1001 sebab kenapa saya tercari-cari dan nak sangat-sangat makan kolagen. Apakah sebab anda perlukan kolagen?


Jom, saya simpulkan di sini 10 sebab di antara ribuan sebab mengapa wanita 30an seperti saya perlukan kolagen.



10 Sebab Mengapa Wanita 30an Perlukan Kolagen 


1) Usia adalah faktor utama yang membuatkan kita memerlukan kolagen. Mengapa? Sebab semakin kita berusia, kolagen semakin berkurang dalam badan. Apatah lagi, orang yang mengalami masalah kulit seperti saya ini terpaksa mencari alternatif untuk menambahkan lagi kolagen di dalam badan untuk memperbaiki kulit saya yang telah rosak sebelum ini. (dan alhamdulillah, dah banyak recover ni, sebelum ni lagi bermasalah!)


2) Kulit kita dah hilang keanjalan, kalau dulu masa umur 20an, orang cakap masih bergetah, bila dah berusia 30an ini, perlu kekalkan semula keanjalan kulit supaya tidak nampak kering, sentiasa anjal dan nampak segar sentiasa!


3) Kedutan-kedutan mula wujud seawal usia 30an! Oh, ini fakta yang perlu kita terima iaitu kulit yang kehilangan banyak kolagen akan mula berkedut dan asalnya adalah timbul garisan-garisan halus di wajah kita. Tak boleh jadi ni, kena kembalikan keremajaan kulit secepat yang mungkin :)


4) Kulit mulai kusam dan pigmentasi mula muncul, mulalah ada masalah baru, masa remaja jerawat, masa tua jeragat pulak, oh tidak! Masalah baru untuk wanita seusia 30an ni.


5) Organ badan mulai kendur, oh, ini memang kena berjaga-jaga :)


6) Dah mula rasa sakit-sakit sendi. Sebab, kolagen adalah unsur utama dalam struktur sendi dan tulang, jadi bila badan dah kehilangan banyak kolagen, kita akan mula rasa sakit-sakit sendi.


7) Rambut mulai menjadi kering dan bercabang. Sila cek rambut masing-masing selepas ini ya :)


8) Lingkaran gelap bawah mata mulai timbul, aduh dah nampak macam mata panda pulak sekarang.


9) Gusi anda mudah berdarah tak? Jika ya, itu memang petanda anda memerlukan lebih kolagen dalam badan.


10) Kuku menjadi lembut dan senang pecah atau tertarik.


Jika anda mengalami mengalami 3 daripada 10 alasan dan sebab di atas, anda harus mula berfikir untuk mengambil kolagen.


Namun, Jika anda mengalami 8 sebab yang disenaraikan di atas, jom bersama-sama saya untuk terus bertindak mengamalkan kolagen untuk kembali nampak cantik, sihat di samping mengekalkan keremajaan kulit di usia 30 an ini :) Memang ada banyak sangat pilihan kolagen di pasaran, semoga anda bijak untuk mencari kolagen yang terbaik untuk kecantikan kulit kita sendiri :)


Post ikhlas yang lahir dari hati ini tercipta setelah terjumpa keratan akhbar di bawah dari Google! Wanita cantik sempurna pada usia 31 tahun. Oh, masih ada baki beberapa bulan aje ni sebelum menginjak ke tahun yang berikutnya!





Semoga anda bergembira dengan perkongsian saya hari ini!


Monday, September 22, 2014

Mengapa Collagen Shaklee Terbaik dan Berkesan Untuk Cantikkan Kulit

Mengapa Shaklee Collagen Powder adalah kolagen yang terbaik dan berkesan untuk mencantikkan kulit yang kusam dan bermasalah?


Shaklee Collagen Powder atau Kolagen Shaklee memang terkenal dengan keberkesannya dalam memberikan kesan yang cepat dan memuaskan hati sesiapa yang dah mencubanya :)

Tetapi, adakah anda tahu apakah RAHSIA yang membuatkan Kolagen Shaklee ini berkesan dalam tindakannya ke atas kulit dan sel badan kita?


Rahsia Kolagen Shaklee yang Berkesan ke atas Kulit Manusia :


Rahsia Kolagen Shaklee Pertama :

Ia dihasilkan dari sumber semulajadi yang senang diterima oleh badan kita, macam kita makan makanan biasa, senang diserap.

ohhh Jadinya, apakah sumber utama penghasilan Kolagen Shaklee ini? 
Sumber utama kolagen Shaklee adalah sisik ikan merah (Red Snapper Scale).


Mengapa memilih sisik ikan merah?

a) Ikan merah hidup di Laut dalam, dan lokasinya adalah 5000m di dasar lautan. Ia bertelur dan hidup bebas di laut dalam. Oleh itu, ikan ini tidak dicemari oleh minyak kapal, sisa buangan yang merbahaya seperti plumbum, merkuri dan sebagainya.


Kolagen terbaik, berkesan, bagus untuk kulit
Ikan Merah ini terselamat dari pencemaran air kerana hidup jauh 5000 m di dasar lautan


Kedudukan ikan sisik merah yang tahan tekanan di dalam laut dalam di Ocean basin

b) Ikan merah ini boleh menahan tekanan sebanyak 20paun, menyebabkannya sifat sisiknya yang elastik dan tahan lasak

c) Sisik Ikan Merah mempunyai jisim molekul yang sangat rendah, iaitu 1000 Dalton, membuatkannya LEBIH SENANG DISERAP OLEH SEL badan (inilah rahsia mengapa penyerapan cepat berlaku dan lebih senang menunjukkan kesan yang cepat berbanding kolagen lain!)


1000 Dalton, molekul kecil, rahsia penyerapan berkesan
Penyerapan berkesan Kolagen Shaklee kerana molekulnya yang sangat kecil

Rahsia Kolagen Shaklee kedua :

Mengandungi antioksidan Vitamin C dan Vitamin B yang membantu penyerapan kolagen meresap dengan berkesan ke dalam kulit.


Rahsia Kolagen Shaklee ketiga :

Mengandungi tujuh ramuan rahsia yang membantu keberkesanan dan menjadikan kolagen Shaklee adalah kolagen yang berkualiti dan terbaik :)



Ramuan Rahsia Collagen Shaklee

  1. Kolagen dari sisik ikan merah : sumber kolagen yang premium dan berkualiti kerana kurang tercemar dan kadar penyerapan tinggi berbanding kolagen haiwan
  2. Ekstrak biji Camellia japonica : mengandungi pelembap kulit yang hebat dan antioksidan yang mengurangkan radikal bebas
  3. Ekstrak Pfaffia : Ginseng Brazil, membantu pembentukan kolagen di dalam badan dan menjadikan kulit lembut, lembap dan licin.
  4. Elastin kolagen ikan : membantu keanjalan dan penegangan kulit
  5. Vitamin C dan Vitamin B : membantu dalam proses pembentukan kolagen baru di dalam badan
  6. Ekstrak kekerangan : Glucosamine penting dalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi dan membantu untuk melegakan ketidakselesaan mata dengan menambahkan kehidratan mata
  7. Lactobacillus acidophilus : Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina sistem usus yang sihat yang dapat meningkatkan penyerapan kolagen di dalam badan.

Ya, saya memang berpuas hati dengan kualiti dan keberkesanan Kolagen Shaklee ini. Tambahan pula, lebih 70 clicinal studies yang telah dijalankan ke atas produk-produk Shaklee ini dengan pelaburan yang besar iaitu USD450 juta million telah dilaburkan untuk penyelidikan semata-mata menunjukkan syarikat ini memang sangat komited untuk menghasilkan produk yang daoat membantu pengguna, bukan untuk keuntungan semata-mata.


Ini kata saya, apa kata pengguna lain yang juga berpuas hati dengan Kolagen Shaklee ini?









Ada baaanyakkkk lagi testimonial untuk Kolagen ni yang boleh didapati dari Group support kami, sebab itulah, untuk testimonial ni ada bermacam watermark kerana kami saling berkongsi kebaikan antara satu sama lain.

Semangat perpaduan dan kerjasama yang jitu yang hanya ada dalam group Shaklee kami, best kan! Esprit de cops gitu :)

Semoga kebaikan dan sharing ini dapat dikongsikan kepada lebih ramai lagi orang yang memerlukan!

Buat peminat kolagen yang ingin jimat berbaloi-baloi, pm saya untuk mendapatkan promosi beli 6 PERCUMA 1, pasti mendapat keahlian Shaklee secara PERCUMA! 

Insyaallah saya akan bantu anda sehabis yang baik. Yang penting saya akan berikan servis berterusan untuk kesejahteraan anda, pelanggan eksklusif saya :)

Jika anda ingin COD kawasan Kajang, Taman Puncak Saujana mahupun Taman Cheras Jaya, saya sedia memberikan perkhidmatan yang terbaik. Juga untuk diposkan ke seluruh Malaysia!

Jika anda selesa untuk membeli sendiri secara online dengan jaminan penghantaran barang yang selamat; klik di sini :
http://bit.ly/CollagenTerbaik

Ikhlas dari SID mesra anda;

AinulMalik
016-3353567
Kedai fb Sihat.Ceria.Bahagia

Saturday, September 20, 2014

Vitalea Multivitamin yang Lengkap Terbaik Untuk Semua Golongan Lelaki mahupun Wanita

Anda mencari multivitamin yang terbaik di pasaran?
Anda mahukan semua khasiat nutrisi dari semua jenis vitamin yang lengkap dalam 1 tablet?
Anda mengalami pengiraan haemoglobin yang rendah?

Ya, anda sememangnya memerlukan Vitalea Iron Formula!


6 Sebab Mengapa Vitalea Multivitamin Terbaik di Pasaran :

  1. Mengandungi 28 jenis Vitamin yang lengkap yang sangat diperlukan badan
  2. Mengandungi formula iron (Zat besi) yang jarang didapati di dalam tablet multivitamin yang lain di pasaran, yang sangat bagus untuk pembentukan haemoglobin, membantu pesakit anemia, dan membantu tumbesaran badan.
  3. Mengandungi beta carotene yang membantu dalam pembentukan sel dan tisu serta bagus untuk penglihatan
  4. Lengkap bersama kalsium dan fosforus di samping kewujudan Vitamin C dan Vitamin D untuk kesihatan gigi dan tulang yang kuat
  5. Mengandungi Biotin dan Pantothenic Acid yang penting untuk metablisma lemak dan karbohidrat
  6. Vitamin B12 yang penting untuk pembentukan sel darah merah  

Kesuburan, kesihatan optima, lengkap nutrisi


Vitalea lengkap dengan Vitamin A, D, C, B1, B2, B3, B6, B12, Asid folik, Biotin, Vitamin B5, Kalsium, Fosforus, Iodin, Zat Besi, Magnesium, Copper, Zink dan banyak lagi!


Kualiti Vitalea Sebagai Multivitamin Terbaik memang Terbukti!


Vitalea telah dipilih oleh Center for Science di Amerika Syarikat sebagai The Best MultiVitamin di dalam Public Interest pada tahun 2000.

Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vitalea Shaklee selama setahun, risiko jatuh sakit boleh dikurangkan sebanyak 65%.


10 Manfaat Vitalea yang luas untuk kesihatan yang optima :


  1. Penambah tenaga segera
  2. Membantu sistem memori dan fokus
  3. Pelengkap Nutrisi yang lengkap akibat dari pemakanan yang tidak seimbang
  4. Meningkatkan sistem reproduktif dan kesuburan
  5. Penting untuk pertumbuhan sel dan tisu yang sihat
  6. Melambatkan proses penuaan
  7. Pertumbuhan tulang, gigi dan rambut yang sihat
  8. Melindungi organ seperti buah pinggang, jantung dan hati
  9. Sangat membantu dalam pembentukan darah merah
  10. Meredakan ketegangan, mengurangkan tekanan dan memberi kesan penenang 

Info Vitalea Shaklee yang patut diketahui :

Vitalea adalah multivitamin dan mineral yang PERTAMA dicipta di dunia. Asalnya bernama "Vitalize-Mineral" dan disingkatkan menjadi "Vitamin".

Beruntunglah anda yang bijak yang telah memilih Vitalea sebagai supplement utama harian anda!

Vitalea multivitamin terbaik di pasaran dunia!

Testimonial Vitalea






Semoga anda semua bergembira dengan perubahan positif yang bakal anda rasai dengan Vitalea ini :)

Saya sentiasa menantikan berita gembira ini datang daripada anda, golongan yang memerlukan nutrisi ini :)


Nak order dengan penghantaran selamat dari Gdex, klik sini :
http://bit.ly/VitaleaMultivitamin


Nakkan COD kawasan Kajang, Taman Puncak Saujana Kajang dan Taman Cheras Jaya, saya sedia membantu anda :)

Jika perlukan konsultasi dan servis terbaik, hubungi saya ya di 016-3353567


Semoga berjumpa lagi!

I'm happy to share :)

SID mesra anda;

Ainul Malik
016-3353567

Friday, September 19, 2014

Cara dan Tips Pulihkan Luka Melecur dengan Cepat

Anda pernah melalui situasi melecur kulit?
Ada orang-orang yang tersayang yang mengalami melecur kulit teruk sebegini?

Allahuakbar, sedih tengok, kan?
Di sini saya nak kongsi dengan anda, cara dan tips untuk sembuhkan luka melecur kulit akibat terbakar dengan cepat.


Testimonial Pulihkan Kulit Melecur dengan Cepat :



Jom baca perkongsian Puan Liza Berahim untuk mengatasi kemelecuran kulit anak yang tersayang :


Melecur teruk, terbakar, api, vitamin E, mealshake, chewable vitamin C, Basic H, herbalblend cream



testi anak sendiri. Terbakar dekat muka masa bakar sampah. Tak perasan dlm tu ada tin spray ambi pur. Meletup tu yg kena dkt muka. semalam pegi klinik doktor ngan nurse pun terkejut. Cepatnya kulit dh recover. Cakap guna SHAKLEE doktor pun senyum.hehehe.doktor pun ckp shaklee bagus..heheheh suka dengar. 

gambar ni lps sebulan sapu vit e.kulit dh hampir sekata.kening pun dh back to normal.gambar lama boleh refer dlm fb liza yer.

dalaman bg mealshake,chewable vit c
luaran basic H,herbal cream.
kulit dh mengelupas habis br sapu vit e.tp mealshake dgn chewable still continue

dalaman bg mealshake,chewable vit cluaran basic H,herbal cream.kulit dh mengelupas habis br sapu vit e.tp mealshake dgn chewable still continue


Kegunaan Vitamin Semulajadi untuk memulihkan kulit melecur :


1) Vitamin E Complex : Antioksidan yang kuat untuk memulihkan parut luka dan mencantikkan semula kulit dari kesan parut

2) Vitamin C : Anak Puan Liza diberikan Vitamin C kunyah, sesuai dengan dos kanak-kanak untuk menyembuhkan luka kulitnya, membantu kolagen kulit untuk membentuk kulit yang cantik semula

3) Mealshake : Mengandungi semua jenis vitamin dan mineral dan datang dalam bentuk serbuk, senang dibancuh untuk diminum bersama air kesukaan. Multivitamin ini datang dengan set lengkap untuk penyembuhan luka dan menghilangkan parut dengan berkesan serta meningkatkan imuniti badan anak yang mengalami kemelucuran kulit tadi. Untuk orang dewasa, boleh pilih Vitalea dalam bentuk pil jika suka.

4) Basic H : Kulit yang luka akibat terbakar telah menjadi sensitif. Basic H adalah pencuci serbaguna yang diperbuat dari kelapa TANPA MENGANDUNGI sabun dan bahan-bahan kimia yang merengsakan kulit. Ini adalah percubaan alternatif Puan Liza atas kesedaran bahawa Basic H tidak sama seperti sabun yang lain untuk cucian kulit anaknya.

5) Herbalblend krim : Mengandungi bahan yang boleh menyembuhkan luka, melembutkan kulit, memberi kelembapan pada kulit dan mencantikkan kulit yang rosak.

Boleh klik pada satu-satu nama Vitamin di atas untuk penerangan yang selanjutnya.

Semoga perkongsian saya membantu anda yang gundah gulana kerana peristiwa ini akan mengganggu perasaan kita yang dihantui parut luka lama.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut :
PM facebook Ainulmalik @
Wasap/call/sms 016-3353567

SAYA PENGEDAR SHAKLEE KAWASAN KAJANG, boleh COD ke TAMAN PUNCAK SAUJANA, TAMAN CHERAS JAYA DAN PUTRAJAYA
Saya sedia membantu anda!

Atau klik di sini untuk mendapatkan supplement set melecur ini dengan penghantaran yang selamat oleh GDEX :
http://bit.ly/SetMelecurKulit

Semoga perkongsian Jumaat saya hari ini membantu anda untuk sembuh seperti sedia kala!


Sihat.Ceria.Bahagia

:)

Thursday, September 18, 2014

Cantik, kurus dan bertenaga : Resepi Air Teh Kurus yang Pilihan Ramai yang Paling Menyedapkan!

Di kala dahaga, tentu anda terbayang air yang sejuk dan sedap bukan?

Tentu saja pada saya terus terbayang Cinch Tea, teh yang ada rasa seperti teh cina atau teh herba versi yang sedap! serius, memang saya gemarkan rasa Cinch Tea ini!


Air teh yang sedap diminum sejuk



Resepi Teh Kurus Bertenaga Cantik (Cinch Tea + Kolagen + Performance Drink)


Mahu cuba resepi teh sedap saya?


Saya campurkan 1 peket teh Cinch bersama-sama dengan 1 sachet Kolagen Powder, dan  4 sudu besar Performance Drink
Rasanya memang sedap bagi saya :) 
* boleh campur gula atau taknak campur gula pun dah cukup sedap, bancuh sejuk-sejuk dan ia sedia diminum!

Air bancuhan Cinch tea ini bagus diminum oleh orang yang sedang berdiet kerana :
Ia meningkatkan metabolisma badan anda!
Bagus untuk kurus ni :)


Manfaat Bancuhan Teh Cinch Tenaga dan Cantik :


Effect yang lain :

  1. Memberi kesegaran berpanjangan
  2. Menghilangkan mengantuk
  3. Memberi tenaga kuasa dua dari Cinch tea dan juga performance drink *wow
  4. Mencantikkan kulit dari Collagen Powder
Sambil berkurus, sambil bertenaga sambil bercantik-cantik, best kan?
Semua all in 1!

Nak minum bila?
Pilihan saya, samada minum waktu sarapan pagi, tengahari (di bawah matahari rembang sangat nikmat!) atau di waktu petang saja :)

Saya tidak minum bancuhan air ini di waktu malam kerana air bancuhan Cinch Tea istimewa ini membuatkan saya tidak boleh tidur sepanjang malam! 
Ia adalah BONUS bagi anda yang nak stay up seperti pelajar mahupun orang yang nak tengok bola la kan? wow, double best!

Wasap saya 016-3353567 atau hubungi saya melalui facebook untuk pembelian secara online :)

Saya ada stok sedia ada untuk COD kawasan Kajang, Selangor, mahupun Taman Cheras Jaya, juga Putrajaya! 

Sesiapa yang berada jauh di seluruh pelusuk Malaysia mahupun negara luar, boleh dapatkan stok Cinch tea, performance drink dan kolagen secara online di :


Insyaallah, penghantaran akan dilakukan dengan selamat oleh Gdex mahupun Citylink mengikut di mana lokasi anda :)

Semoga semua orang dapat merasai kesan positif bertenaga, kurus dan cantik dengan air teh Istimewa ini! Cubalah resepi saya ini, memang tak rugi!

Ikhlas dari
AinulMalik
Fbpage Sihat.Ceria.Bahagia
016-3353567

Saturday, September 13, 2014

Selamat Pengantin Berbulan Madu Penuh Bahagia dengan Vitamin E Complex Shaklee


Adakah anda pasangan pengantin baru yang ingin meraikan bulan madu pertama anda?


Adakah anda pernah terfikir betapa gementarnya hati pengantin lelaki mahupun pengantin wanita untuk kenangan bulan madu yang pertama?



Selamat Pengantin Berbulan Madu ditujukan buat semua pasangan pengantin yang baru sahaja melangsungkan perkahwinan dan pertama kali ingin mencipta kenangan Bulan Madu mereka yang indah dan bahagia!



Bagi pasangan ini, rata-ratanya adalah pertama kali ingin mencipta kenangan terindah dalam hidup mereka dengan bulan madu yang tidak akan dapat dilupakan sampai bila-bila.


Tips berguna dari saya yang anda akan setuju sampai bila-bila adalah :
Anda memang memerlukan Vitamin E Complex Shaklee bagi lelaki mahupun wanita kerana Vitamin E Complex ini sangat-sangat membantu anda di kala kecemasan sebegini :)



Khasiat Vitamin E Complex Buat Pengantin Baru Berbulan Madu



Bagi wanita :
1) Membantu melancarkan perjalanan malam pertama anda dengan melincirkan kawasan bahagian bawah
2) Mengawal mood gementar kepada mood cinta yang sebenar

Bagi lelaki :
1) Membantu anda dengan yakin untuk bersama pasangan dalam jangka masa yang lama
2) Menaikkan perasaan cinta


lemah sperma, cairan vagina kurang, linciran, basah, tips seks, pengantin baru
Bulan Madu Terindah dengan Vitamin E Complex Shaklee

Sesungguhnya ini adalah Vitamin Wajib yang perlu anda sediakan untuk kebahagiaan perkahwinan yang berkekalan, di samping sentiasa berdoa dan bertawakkal kepada Allah memohon perlindungan.

Anda akan mengakui kebenaran khasiat Vitamin Cinta ini jika anda tidak pernah mencuba Vitamin E complex Shaklee ini pada bulan madu yang pertama dahulu, tetapi telah mengamalkan memakan Vitamin Cinta ini bermula dari saat ini :)

Hanya diri sendiri yang boleh merasai dan memberi testi untuk Vitamin Cinta Vitamin E Complex Shaklee ini! Rasai sendiri kehebatannya!

Info Jimat :
Dengan sebotol Vitamin E Complex Shaklee yang berjumlah 120 biji, anda boleh berkongsi suami dan isteri untuk 2 bulan JIKA anda mengamalkannya setiap hari! Jika tidak mengamalkannya setiap hari, anda boleh kira sendiri jangka hayat sebotol Vitamin E yang menghangatkan percintaan anda suami isteri yang sah sepanjang hayat.

Sangat Jimat dan menguntungkan bukan?

Jom dapatkan penyelamat Bulan Madu anda di sini dengan klik borang online ini untuk penghantaran yang selamat
http://bit.ly/VitaminEComplex


Sebarang pertanyaan lanjut sila hubungi

Ainul Malik
016-3353567
COD SAUJANA IMPIAN DAN KAWASAN SEKITAR

Saya sedia membantu anda, kaum wanita dan bagi kaum lelaki akan saya serahkan pertanyaan anda kepada suami saya :D



Vitamin Cinta E Complex Shaklee membantu pasangan bahagia


Dari kami yang sedia membantu anda pasangan pengantin yang baru ingin mencuba;

Sihat.Ceria.Bahagia

Friday, September 12, 2014

Sumbangan Saham Dunia dan Saham Akhirat melalui Penjagaan Kesihatan Kanak-kanak dengan Mealshake

ADAKAH ANDA PRIHATIN TERHADAP KESIHATAN ANAK ANAK DAN KANAK-KANAK YANG MEMERLUKAN BANTUAN?



Di pagi Jumaat ini, Sihat.Ceria.Bahagia ingin berkongsi keprihatinan terhadap kesihatan kanak-kanak di seluruh Malaysia!

Dengan pembelian Mealshake (Beli 3 Percuma 1) anda dapat memberikan anak anda nutrisi TERBAIK serta

* dapat menyumbang sebanyak 10% dari hasil belian anda untuk disalurkan kepada 2000 rumah kanak-kanak yang memerlukan di MALAYSIA.





Pembelian Mealshake beli 3 percuma 1


Jom jadi masyarakat Malaysia yang prihatin!

Kebaikan Mealshake
-----------------------------

* Mengandungi Lactalbumin yang ada dalam susu ibu dan susu haiwan lain untuk tumbesaran dan pengangkutan kalsium yang lancar di dalam badan anak kita
* Mengandungi antioksidan yang tinggi dari cystein yang berfungsi menguatkan tubuh badan melawan penyakit
* Menambahkan selera makan anak-anak kesayangan kita
* Membantu meredakan sembelit di kalangan kanak-kanak
* Memberi tenaga kepada kanak-kanak
* Menampung keperluan nutrisi untuk 19 jenis vitamin dan sumebr mineral yang lain untuk perkembangan anak kita
* Membantu anak melawan penyakit asma
* Membantu mengurangkan ekzema pada kulit

Ibu penyayang, anak-anak sihat dan cemerlang!

Komen blog kami @

Hubungi :
016-3353567 untuk maklumat pembelian.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...