Monday, November 24, 2014

Tips Cantik Atasi Kulit Berkedut Bagi Wanita 40an yang Sibuk Berkerja

Assalamualaikum wbh

Hari ni kan saya terpanggil nak tulis satu entry yang saya dedikasikan khas untuk seorang sahabat saya, Dr Nor Amlizan; supaya dapat dijadikan perkongsian yang bernilai buat wanita-wanita 40an yang memerlukan tips untuk mengatasi kulit berkedut, khususnya yang berjawatan profesional yang banyak bersemuka dengan ramai golongan di luar sana.

Bukan apa, saya sangat terpesona dengan keremajaan kulit Dr Nor ni yang saya panggil dengan gelaran manja Kak Am. Mana taknya, di hari konvokesyen PhD Kak Am tempoh hari, ada sekeping gambarnya yang mempamerkan keserian wajahnya, yang membuatkan hati begitu tertarik untuk tengok lama-lama.


Cantik berseri-seri kan wajah tanpa sapuan bedak ni?


Yang paling jeles, beliau berkata kepada saya, pagi tu beliau tak sempat berbedak pun! Oh, kenapa saya jeles? Sebab beliau yang dah menginjak ke umur 40an mempunyai kulit yang sangat cantik dan licin berseri seperti sekarang!

Kalau nak tahu, Kak Am ni, sangat sibuk orangnya. Memegang jawatan yang tinggi dalam bidang akademik dan pentadbiran, menjadikan beliau seorang yang sangat-sangat tak cukup masa. Selalu terbang ke mana-mana untuk membuat Audit di mana-mana pusat pengajian tinggi di Malaysia.

Sebelum ini, beliau bersengkang mata menyiapkan projek PhD nya, sibuk di dalam makmal, sibuk menulis untuk tesis, sibuk menulis untuk journal.
Boleh bayangkan tak yang wanita berkerjaya yang sibuk seperti Kak Am itu boleh tahan mata untuk membuat rutin-rutin kecantikan seperti bermask atau sebagainya?

Oh, tidak sama sekali!
Beliau ni adalah seorang pengamal vitamin semulajadi yang tegar! Kerana latarbelakang beliau adalah dalam bidang Farmaseutikal, beliau pasti ada sebab musabab yang sangat-sangat kukuh mengapa beliau sangat percaya dan mengamalkan pengambilan vitamin semulajadi untuk kesihatan dan kecantikan kulitnya itu.

Pemilik blog http://sihatsemulajadi.com ini mempunyai banyak rahsia untuk pengambilan vitamin semulajadi untuk kecantikan kulitnya!


Masalah kulit Wanita 40an


Kak Am yang saya kenal dahulu, mempunyai masalah jeragat di kulit muka. Biasalah kan, jeragat ini muncul apabila usia menjamah ke umur 30an seperti saya, selalu terdedah kepada sinaran UV, terdedah kepada pencemaran sekitar dan disebabkan juga dari aspek pemakanan.

Jeragat adalah dilemma biasa wanita bermula dari 30an dan semakin serius di kalangan wanita 40an. Lama-kelamaan, masalah jeragat di muka, terbawa-bawa pula kepada masalah kulit berkedut dan mulai kendur. Muka tidak lagi tegang, dan banyak kedutan halus mula muncul di wajah kita ini.

Pada saya, untuk wanita berkerjaya, yang paling utama adalah masa. Betul?

Mahu tidak mahu, realiti kulit berkedut dan muncul garisan halus memang merisaukan hati, terutama bagi wanita berkerjaya yang memerlukan banyak masa berdepan dengan masyarakat sekeliling seperti saya.

Tips terbaik yang dapat saya kongsikan dari keterujaan saya melihat wajah berseri Kak Am ini adalah;


  1. Wanita 40an memang memerlukan supplement untuk kulit supaya dapat mengekalkan keremajaan wajah kita
  2. Pengambilan supplement adalah berkesan bagi wanita 40an kerana ia terus bertindak dari dalam badan
  3. Pengambilan supplement adalah sangat sesuai bagi wanita berkerjaya yang sibuk kerana kita hanya perlu telan sahaja vitamin yang ada untuk kekal cantik dan sihat. ia sangat mudah dan menjimatkan masa!

Apa yang paling penting untuk keserian dan kecantikan wajah wanita 40an ini adalah pengambilan ANTIOKSIDA YANG TINGGI!


6 Sebab Mengapa Vivix adalah Pilihan Antioksida Kuat yang Membantu wanita Berkerjaya Mengekalkan kecantikan kulit :


Pilihan yang paling sesuai untuk anda yang mengalami dilemma ini adalah VIVIX. Istimewanya Vivix adalah kerana :

  1. Ia adalah antioksida yang kuat yang dapat kekalkan keserian dan kecantikan wajah seperti kulit muda remaja
  2. Vivix adalah cecair yang perlu diminum, sangat menjimatkan masa!
  3. Pilihan wanita yang tidak suka menelan pil atau tablet
  4. Vivix membantu mencantikkan kulit dari dalam
  5. Minum Vivix dapat menyingkirkan radikal bebas yang datang dari pencemaran, asap kenderaan, asap rokok, makanan segera kita seharian dan makanan lain yang mengandungi perisa, pewarna dan pengawet
  6. Vivix membantu menjana tenaga badan supaya kekal cergas seperti stamina di usia remaja

Lihatlah saja gambar di bawah, dua beranak ini sangat gembira dengan kualiti kesihatan dan kecantikan mereka sekarang! Alhamdulillah!

Rahsia kedua beranak yang mengamalkan Vivix, memang muda remaja, boleh teka umur tak?


Kalau beginilah, bukan saja kawan-kawan sejawatan dan seopis yang terpukau dengan kecantikan kulit anda, tetapi suami di rumah pun turut sama berbangga kerana isteri pandai menjaga kejelitaan sama seperti mereka di alam percintaan 20-30 tahun yang lalu! Betul atau tidak?

Usah risau wahai wanita-wanita 40an, kerana garis kedutan halus di muka tu boleh ditegangkan semula! Asalkan hati sentiasa gembira, sentiasa berpositif dan paling UTAMA, rajin ambil antioksidan Vivix :)

Vivix membantu menyeimbangkan hormon badan, Vivix membantu menegangkan kulit anda dan menjadikan kulit flawless segar bermaya dan berseri, insyaallah. 

Jika anda ingin menggantikan kedutan dan garis halus muka dengan wajah berseri dan tegang seperti Kak Am, saya sedia membantu anda mendapatkan sebotol antioksida pilihan ramai ini dengan selamat dan mudah. Jangan malu, jangan segan, hubungilah saya ya di 0163353567, saya sedia memberikan konsultasi sepanjang anda mengamalkan supplement ini.

Tahniah kak Am, atas ijazah kedoktoran yang digenggam baru-baru ini. Tahniah juga kerana anda telah membuka mata saya bahawa kecantikan kulit di usia 40an adalah sangat penting untuk dijaga kerana kita wanita berkerjaya!

Saya sangat kagum, alhamdulillah!


Ikhlas dari saya,

Ainul Malik.
016-3353567

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...