Showing posts with label Vitamin E. Show all posts
Showing posts with label Vitamin E. Show all posts

Monday, January 5, 2015

Bolehkah Saya Hamil Jika Saya Pesakit Kanser Yang Menjalani Kemoterapi?

Puan Normala sangat gusar dan tertekan kerana dia telah berkahwin selama setahun, tetapi belum dikurniakan cahaya mata. Bukan kerana tidak berusaha untuk hamil, tetapi sebenarnya, Puan Normala sendiri yang risau dan takut untuk hamil kerana dia adalah pesakit kanser payu dara.


Beliau telah menjalani pembedahan, dan telah pun melalui proses kemoterapi. 

Sememangnya proses kemoterapi itu sendiri membuatkan dirinya cukup tabah untuk meneruskan kehidupannya kerana dia yakin bahawa jika tidak berusaha untuk sihat, banyak lagi impian dalam hidup yang boleh dicapai di dunia ini di atas semangat kasih sayang suami, ibu bapa, kaum keluarga dan rakan-rakan tersayang.

Ya, Puan Normala mengimpikan untuk melahirkan zuriat hasil perkahwinan dengan suaminya.


Tetapi, persoalannya, "Bolehkah saya hamil jika saya ada kanser?"


Jawapannya :

Puan Normala adalah bekas pesakit kanser kerana telah menjalani kemoterapi untuk membunuh sel-sel kanser yang ada pada payudaranya. Oleh itu, dia harus menunggu sekurang-kurangnya selepas tempoh dua tahun daripada rawatan akhir kemoterapi ataupun radioterapi.

Sebab :

1. Ini untuk memastikan dia bebas dari kesan ubat-ubatan sewaktu menjalani rawatan menyembuhkan kanser itu. 
2. Rawatan kemoterapi juga sedikit sebanyak menjejaskan kesuburan si pesakit, contohnya mengganggu sistem kitaran haid ataupun mengalami menopous pra matang.

Jadi, bagaimana untuk memastikan badannya sembuh sepenuhnya dari kesan rawatan dan juga sel-sel kanser ini?


1. Puan Normala harus sentiasa berjumpa dengan doktor untuk pemeriksaan berkala untuk memastikan tahap kesihatannya dalam keadaan optima.

2. Mengambil antioksida untuk memastikan sel-sel badannya sentiasa sihat dengan melindungi dan mengurangkan serta meneutralkan sel badan dari radikal bebas penyebab kanser.

3. Membantu tubuhnya untuk meningkatkan semula tahap kesuburan dalam badan.


Bagaimana Supplement Semulajadi Shaklee boleh membantu Puan Normala untuk bebas sepenuhnya dari kanser dan meningkatkan kesuburan badannya?


Ini adalah alternatif yang Puan Normala ambil untuk hamil dengan selamat.

Mengapa Puan Normala memilih Shaklee?

Kerana doktor yang ditemuinya sendiri mencadangkan agar Puan Normala mengambil supplement semulajadi setelah terlalu banyak ubatan sintetik yang telah diambilnya sepanjang rawatan kanser dijalankan ke atas Puan Normala.

Shaklee adalah supplement yang selamat kerana ia dihasilkan dari bahan semulajadi tanpa pewarna, perisa ataupun pengawet yang membahayakan kesihatan yang diakui oleh saintis seluruh dunia (penyelidikan pihak ketiga) berkesan dalam penyerapan di dalam badan untuk mempercepatkan tindakannya dalam badan berbanding vitamin sintetik yang lebih membahayakan.


Apakah supplement Shaklee yang membantu Puan Normala melindungi diri dari kanser dan meningkatkan kesuburan?

1. Vivix

Vivix adalah antioksida kuat yang melindungi sel sehingga ke peringkat DNA. Sumber antioksida Vivix yang tinggi dari resveratrol dan poliphenol membantu Puan Normala untuk mengoptimakan sel-sel badannya dari serangan kanser kali kedua.

Vivix juga membantu menyeimbangkan hormon badan untuk mengawalatur hormon kesuburan di dalam badan untuk menyediakan diri menerima kehadiran anak yang bakal dikandungkan.


2. Antioksida ACE

Antioksida yang penting untuk memerangi kanser adalah :

  1. Vitamin A (Carotomax), 
  2. Vitamin E dan 
  3. Vitamin C.
Kepentingan Antioksida ACE:
  • Antioksida di atas penting untuk meningkatkan sistem imun badan, menyekat aktiviti kanser dan mengurangkan radikal bebas serta menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.
  • Antioksida juga sangat penting untuk meningkatkan kesuburan badan.


GLA yang mengandungi 2 kali ganda GLA dari Evening Primrose Oil ini sangat membantu dalam meningkatkan kesuburan dengan :
  1. Mengawal atur estrogen di dalam badan untuk kesuburan wanita
  2. Membantu menyeimbangkan kitaran haid setiap bulan
  3. Melambatkan menopaus
  4. juga membantu kanser

Ini bukan rawatan, tetapi pengambilan supplement adalah untuk mencukupkan segala nutrisi yang kurang di dalam badan untuk meningkatkan lagi potensi sel di dalam badan mencapai apa yang diinginkan. Semoga dengan alternatif yang diambil oleh Puan Normala ini memberikan sinar harapan yang diimpikan, iaitu :

  1. Sembuh dari kanser sepenuhnya
  2. Berjaya hamil mendapatkan anak



Jika anda juga mengalami perkara yang sama seperti Puan Normala, anda boleh berjumpa dengan doktor untuk mendapatkan khidmat nasihat dan juga menghubungi saya, Ainul Malik, 016-3353567 untuk membantu anda meningkatkan lagi kesihatan dengan alternatif supplement selamat Shaklee ini.


Jika anda rasa artikel ini bermanfaat, bolehlah dipanjangkan lagi perkongsian ini, semoga manfaat ini dapat diperluaskan lagi kepada mereka yang sangat-sangat memerlukan. 

Segala-galanya datang dari Allah yang Maha Menyembuhkan dan mengabulkan hajat, bersama-samalah kita juga berusaha dengan sebaik-baik usaha.

Semoga hajat anda dikabulkan!

Ikhlas,

AinulMalik
016-3353567
SID Shaklee Taman Puncak Saujana dan kawasan sekitar Kajang
Pos ke seluruh Malaysia



Tuesday, November 11, 2014

Tips Atasi Takut Malam Pertama Buat Pengantin Perempuan Yang Pemalu

Assalamualaikum wbh buat semua

Alhamdulillah, kita semakin menghampiri cuti sekolah, insyaallah dalam bulan November dan Disember ini semakin banyak undangan perkahwinan yang bakal dipenuhi. Semakin banyak pasangan-pasangan bahagia bakal disatukan.

Selepas berakhirnya majlis perkahwinan, kita akan rasa kepuasan seperti perasaan Irma Hasmie dan suaminya ini kan?


Di dalam perasaan bahagia, tentu wujud perasaan risau dan takut menghadapi malam pertama. Malam pertama bagi pasangan pengantin adalah sesuatu yang terlalu manis untuk dilakarkan dalam memori hidup kita, bukan?

Buat bakal pengantin perempuan, janganlah terlalu gemuruh dan takut dengan malam pertama. Jangan terlalu membayangkan imaginasi yang terlalu tinggi seperti yang digembar gemburkan secara meluas sehingga persepsi mengenai malam pertama memang menakutkan!



Insyaallah, saya akan berkongsi tips-tips penting menghadapi malam pertama buat anda; bakal pengantin baru yang terlalu malu untuk menghadapi malam pertama berdasarkan pengalaman saya dan rakan-rakan di sekeliling saya :) Sesuatu yang dikongsi oleh golongan sejantina itu lebih realistik dan logik, bukan?

Tips Atasi Takut Malam Pertama Buat Pengantin Perempuan yang Pemalu



  1. Menjaga kebersihan diri luar dan dalam bermula dari sekarang. Kebersihan sangat penting untuk penampilan kita
  2. Mengenal hati budi pasangan dengan baik dan jujur
  3. Jika berani, boleh berbincang sebelum majlis untuk mencuba malam pertama anda ketika bercuti honeymoon kerana suasana semasa berbulan madu lebih tenang dan tiada gangguan.
  4. Banyakkan membaca supaya ilmu untuk berumahtangga ini semakin penuh di dada.
  5. Jika anda betul-betul nervous dan gemuruh untuk menghadapi malam pertama yang anda tidak tahu bilakah masanya akan tiba, cubalah Vitamin E Shaklee yang semulajadi kerana ia memang sangat-sangat membantu dalam menenangkan perasaan, membuangkan perasaan takut dan membantu anda dalam berhubungan bersama suami yang tercinta!
Jika anda berkahwin dengan bakal suami yang sememangnya anda cintai, apa salahnya membuang perasaan malu yang tebal dalam diri untuk mencipta kenangan paling manis dalam hisup untuk menghadapi malam pertama bersama pasangan yang anda cintai ini :)

Insyaallah, dengan mengambil Vitamin E ini, akan akan bersedia luar dan dalam kerana selain membantu mengawal emosi ketika itu dan membantu dalam perhubungan intim, ia juga membantu mencantikkan kulit wajah anda dua kali ganda cantiknya! Bonus menarik, bukan?

Klik link untuk kegunaan Vitamin E :
1) semasa hubungan intim
2) Mencantikkan wajah


Untuk mendapatkan Vitamin E beserta cara makan yang berkesan bagaimana Vitamin E dapat membantu mengatasi rasa takut pada malam pertama anda, boleh hubungi saya di

No Telefon : 016-3353567
Boleh whatsapp di no yang sama : 016-3353567
Insyaallah saya akan membantu anda sedaya upaya saya dan memastikan Vitamin E itu sampai ke tangan anda dengan selamat :)

Semoga anda membuat pilihan yang tepat dengan tidak teragak-agak untuk menyediakan diri ke tahap yang maksima untuk mengatasi takut malam pertama ini, kerana persediaan anda ini sangat berbaloi-baloi dan pengorbanan ini harus dikenang oleh bakal suami anda sepanjang hayat. Pasti anda sahaja dambaannya setiap masa. Semakin hari, semakin sayang!


Selamat berbahagia menempuh alam perkahwinan yang indah dan ceria!


Salam sayang,

Ainul Malik :)
COD Taman Puncak Saujana, Kajang

Friday, September 19, 2014

Cara dan Tips Pulihkan Luka Melecur dengan Cepat

Anda pernah melalui situasi melecur kulit?
Ada orang-orang yang tersayang yang mengalami melecur kulit teruk sebegini?

Allahuakbar, sedih tengok, kan?
Di sini saya nak kongsi dengan anda, cara dan tips untuk sembuhkan luka melecur kulit akibat terbakar dengan cepat.


Testimonial Pulihkan Kulit Melecur dengan Cepat :



Jom baca perkongsian Puan Liza Berahim untuk mengatasi kemelecuran kulit anak yang tersayang :


Melecur teruk, terbakar, api, vitamin E, mealshake, chewable vitamin C, Basic H, herbalblend cream



testi anak sendiri. Terbakar dekat muka masa bakar sampah. Tak perasan dlm tu ada tin spray ambi pur. Meletup tu yg kena dkt muka. semalam pegi klinik doktor ngan nurse pun terkejut. Cepatnya kulit dh recover. Cakap guna SHAKLEE doktor pun senyum.hehehe.doktor pun ckp shaklee bagus..heheheh suka dengar. 

gambar ni lps sebulan sapu vit e.kulit dh hampir sekata.kening pun dh back to normal.gambar lama boleh refer dlm fb liza yer.

dalaman bg mealshake,chewable vit c
luaran basic H,herbal cream.
kulit dh mengelupas habis br sapu vit e.tp mealshake dgn chewable still continue

dalaman bg mealshake,chewable vit cluaran basic H,herbal cream.kulit dh mengelupas habis br sapu vit e.tp mealshake dgn chewable still continue


Kegunaan Vitamin Semulajadi untuk memulihkan kulit melecur :


1) Vitamin E Complex : Antioksidan yang kuat untuk memulihkan parut luka dan mencantikkan semula kulit dari kesan parut

2) Vitamin C : Anak Puan Liza diberikan Vitamin C kunyah, sesuai dengan dos kanak-kanak untuk menyembuhkan luka kulitnya, membantu kolagen kulit untuk membentuk kulit yang cantik semula

3) Mealshake : Mengandungi semua jenis vitamin dan mineral dan datang dalam bentuk serbuk, senang dibancuh untuk diminum bersama air kesukaan. Multivitamin ini datang dengan set lengkap untuk penyembuhan luka dan menghilangkan parut dengan berkesan serta meningkatkan imuniti badan anak yang mengalami kemelucuran kulit tadi. Untuk orang dewasa, boleh pilih Vitalea dalam bentuk pil jika suka.

4) Basic H : Kulit yang luka akibat terbakar telah menjadi sensitif. Basic H adalah pencuci serbaguna yang diperbuat dari kelapa TANPA MENGANDUNGI sabun dan bahan-bahan kimia yang merengsakan kulit. Ini adalah percubaan alternatif Puan Liza atas kesedaran bahawa Basic H tidak sama seperti sabun yang lain untuk cucian kulit anaknya.

5) Herbalblend krim : Mengandungi bahan yang boleh menyembuhkan luka, melembutkan kulit, memberi kelembapan pada kulit dan mencantikkan kulit yang rosak.

Boleh klik pada satu-satu nama Vitamin di atas untuk penerangan yang selanjutnya.

Semoga perkongsian saya membantu anda yang gundah gulana kerana peristiwa ini akan mengganggu perasaan kita yang dihantui parut luka lama.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut :
PM facebook Ainulmalik @
Wasap/call/sms 016-3353567

SAYA PENGEDAR SHAKLEE KAWASAN KAJANG, boleh COD ke TAMAN PUNCAK SAUJANA, TAMAN CHERAS JAYA DAN PUTRAJAYA
Saya sedia membantu anda!

Atau klik di sini untuk mendapatkan supplement set melecur ini dengan penghantaran yang selamat oleh GDEX :
http://bit.ly/SetMelecurKulit

Semoga perkongsian Jumaat saya hari ini membantu anda untuk sembuh seperti sedia kala!


Sihat.Ceria.Bahagia

:)

Saturday, September 13, 2014

Selamat Pengantin Berbulan Madu Penuh Bahagia dengan Vitamin E Complex Shaklee


Adakah anda pasangan pengantin baru yang ingin meraikan bulan madu pertama anda?


Adakah anda pernah terfikir betapa gementarnya hati pengantin lelaki mahupun pengantin wanita untuk kenangan bulan madu yang pertama?



Selamat Pengantin Berbulan Madu ditujukan buat semua pasangan pengantin yang baru sahaja melangsungkan perkahwinan dan pertama kali ingin mencipta kenangan Bulan Madu mereka yang indah dan bahagia!



Bagi pasangan ini, rata-ratanya adalah pertama kali ingin mencipta kenangan terindah dalam hidup mereka dengan bulan madu yang tidak akan dapat dilupakan sampai bila-bila.


Tips berguna dari saya yang anda akan setuju sampai bila-bila adalah :
Anda memang memerlukan Vitamin E Complex Shaklee bagi lelaki mahupun wanita kerana Vitamin E Complex ini sangat-sangat membantu anda di kala kecemasan sebegini :)



Khasiat Vitamin E Complex Buat Pengantin Baru Berbulan Madu



Bagi wanita :
1) Membantu melancarkan perjalanan malam pertama anda dengan melincirkan kawasan bahagian bawah
2) Mengawal mood gementar kepada mood cinta yang sebenar

Bagi lelaki :
1) Membantu anda dengan yakin untuk bersama pasangan dalam jangka masa yang lama
2) Menaikkan perasaan cinta


lemah sperma, cairan vagina kurang, linciran, basah, tips seks, pengantin baru
Bulan Madu Terindah dengan Vitamin E Complex Shaklee

Sesungguhnya ini adalah Vitamin Wajib yang perlu anda sediakan untuk kebahagiaan perkahwinan yang berkekalan, di samping sentiasa berdoa dan bertawakkal kepada Allah memohon perlindungan.

Anda akan mengakui kebenaran khasiat Vitamin Cinta ini jika anda tidak pernah mencuba Vitamin E complex Shaklee ini pada bulan madu yang pertama dahulu, tetapi telah mengamalkan memakan Vitamin Cinta ini bermula dari saat ini :)

Hanya diri sendiri yang boleh merasai dan memberi testi untuk Vitamin Cinta Vitamin E Complex Shaklee ini! Rasai sendiri kehebatannya!

Info Jimat :
Dengan sebotol Vitamin E Complex Shaklee yang berjumlah 120 biji, anda boleh berkongsi suami dan isteri untuk 2 bulan JIKA anda mengamalkannya setiap hari! Jika tidak mengamalkannya setiap hari, anda boleh kira sendiri jangka hayat sebotol Vitamin E yang menghangatkan percintaan anda suami isteri yang sah sepanjang hayat.

Sangat Jimat dan menguntungkan bukan?

Jom dapatkan penyelamat Bulan Madu anda di sini dengan klik borang online ini untuk penghantaran yang selamat
http://bit.ly/VitaminEComplex


Sebarang pertanyaan lanjut sila hubungi

Ainul Malik
016-3353567
COD SAUJANA IMPIAN DAN KAWASAN SEKITAR

Saya sedia membantu anda, kaum wanita dan bagi kaum lelaki akan saya serahkan pertanyaan anda kepada suami saya :D



Vitamin Cinta E Complex Shaklee membantu pasangan bahagia


Dari kami yang sedia membantu anda pasangan pengantin yang baru ingin mencuba;

Sihat.Ceria.Bahagia

Tuesday, July 8, 2014

Penawar Gout dengan Vivix Shaklee

Alhamdulillah, seorang kawan ayah saya sendiri KINI telah menemui penawar gout yang telah dihidapi selama berpuluh tahun, iaitu dengan Vivix Shaklee. 

Pakcik ini memang bergantung kepada ubat gout dan painkiller, sehingga jika terlupa untuk makan ubat, buku lalinya akan bengkak dan dia tidak dapat jalan seperti biasa.

Ini memang testimonial ikhlas dari hati seorang anak yang sangat risaukan kesihatan ayahnya.


Penawar Gour dengan Vivix Shaklee

Namun begitu, saya tidak claim bahawa dengan Vivix Shaklee adalah ubat gout, kerana ia adalah salah dari segi etika pengiklanan Kementerian Kesihatan Malaysia. Anda perlu merujuk dengan doktor mengenai masalah ini. Namun begitu, apabila kesan positif di depan mata menunjukkan hasil yang terbaik, apalah salahnya jika share kerana Vivix Shaklee supplement semulajadi ini sudah sememangnya selamat diserap oleh sel-sel badan.

Mengapa? jom kita tengok lebih lanjut lagi SEBAB-SEBAB mengapa VIVIX ITU BERKESAN :)


Pertama sekali, kita tengok dulu apakah itu gout?

Gout berlaku apabila jumlah asid urik meningkat dan berlebihan di dalam darah. Bila berlebihan, ia akan menyebabkan mendapan kristal asid urik di persekitaran sendi ataupun dalam sendi yang menimbulkan keradangan, oleh itu akan rasa sakit sendi.

Boleh rujuk mengenai gout di link Dr Anwar Arshad.

Jom lihat semula artikel saya yang bertajuk Rawatan Gout Lelaki dan Wanita dengan Sumber Semulajadi.



Jika anda ada rasa seperti di bawah, anda mengalami simptom gout yang nyata :

  1. Sakit, merah dan bengkak pada sendi
  2. Demam
  3. Keradangan tisu, menyebabkan kulit di sekitar bengkak


Di dalam artikel tersebut, saya telah menyenaraikan supplement yang membantu menjadi penawar untuk bengkak sendi seperti ini iaitu :

  1. Vivix yang dapat memulihkan sel dan ketidaknormalan sel dari peringkat dalaman
  2. Herb Lax : Untuk detox membuang sisa2 toksin di dalam badan
  3. Alfalfa complex : Menurunkan paras asid di dalam badan, dan menyingkirkan toksin dalam badan
  4. B kompleks : Asid folik sangat penting dalam metabolisma nukleoprotin
  5. Vita C : Membantu dalam penyembuhan keradangan
  6. Garlic : Bagus untuk mengurangkan bengkak dan sakit
  7. Vita E : Menuetralkan radikal bebas
  8. Ostematrix : Bagus untuk mengurangkan bengkak dan sakit
  9. Omega : Mengurangkan inflamasi pada kawasan gout dan bagus untuk sendi

Sekarang, mari kita kaji bagaimana Vivix dapat membantu mengurangkan rasa sakit gout ini.



Tindakan Vivix yang Terbaik untuk Gout


Penawar gout terabit
Vivix supplement semulajadi terbaik

Seperti yang kita sedia maklum, Vivix bertindak melalui 4 cara iaitu :

  1. Memperbaiki DNA
  2. Mengurangkan inflamasi
  3. Meningkatkan penghasilan tenaga
  4. Mengelakkan pengumpulan protein AGE (Advanced Glycation End Product)

Jadi, pertama sekali, Vivix telah memperbaiki kesemua kerosakan pada sel darah dengan menstabilkan kandungan asid urik ke tahap yang normal.

Setelah itu, ia juga memperbaiki sel-sel yang telah membangkak dan sakit itu supaya kembali kepada sel yang sihat.

Vivix jugak mengelakkan pengumpulan protein-protein hasil pengikatan gula dan protein berlebihan dalam badan yang mengundang kepada penyakit-penyakit kronik di dalam badan seperti diabetes, alzheimer dan penyakit salur darah.

Bezanya Vivix dengan supplement yang lain, adalah, Vivix bertindak dari dalam DNA lagi, iaitu unit terkecil di dalam sel manusia yang mengandungi maklumat genetik kita!

Menakjubkan, bukan?

Itulah keistimewaan vivix!

Jom kita lihat seorang lagi pengguna Vivix yang telah menjumpai penawar goutnya. Dari Oversea, dan umurnya adalah 75 pada tahun 2010 :) 

Selepas mengalami gout beberapa kali, beliau mula mengamalkan Vivix pada Oktober 2009 dan pada 2010, kesan menakjubkan telah dirasai iaitu tiada lagi serangan gout yang dialaminya. Testi ini dikeluarkan oleh seorang Doktor perubatan, iaitu Dr Bob. Boleh lihat artikel blognya di sini.


Pengguna Vivix dari blog Dr Bob


Sebenarnya, yang paling nyata adalah, Vivix adalah supplement semulajadi, oleh itu kadar penyerapannya memang lebih bagus berganda-ganda dari supplement sintetik. Sebab itulah kesan positifnya cepat bertindak dan menunjukkan hasil. Selain itu, kandungan resveratrol nya yang sangat tinggi menunjukkan impak yang sangat bagus dan positif terhadap kesihatan kita.

Jangan ragu-ragu lagi dengan Vivix! Jika anda adalah pesakit gout, anda tahu deritanya sakit ini, pasti anda lebih menghargai perkongsian ikhlas dari hati ini kerana anda akan ceria kegembiraan selepas merasai kenikmatan Vivix Shaklee! Insyaallah, dengan izin Allah, tuhan yang Maha Menyembuhkan semua penyakit.

Yang penting, usaha, doa dan tawakkal!


Jom Order Vivix @ Set Gout sekarang!



Order Vivix :

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=d88518acbcc3d08d1f18da62f9bb26ec

Order Set Gout Lengkap :

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=042aec9e604155f2f06c0a16c5f9ba06

Semuanya di hujung jari! Mudah dan pantas untuk kesihatan menyeluruh anda dan keluarga tersayang!


Saya doakan anda yang mencuba Vivix dan set gout ini juga mengalami berita yang positif dan menggembirakan hati seperti perkongsian testimonial saya hari ini!


Tiada lagi gout dengan Vivix, insyaallah :)



Salam kasih sayang dari saya,

Ainul Malik
013-3536718/whatsapp 016-3353567



Wednesday, June 4, 2014

Vitamin E Supplement Kecantikan Popular Trend Remaja Masa Kini

Vitamin E Shaklee memang dikejar-kejar golongan remaja masa kini.


Kisah ini kisah benar mengenai permintaan Vitamin Kecantikan Shaklee di kalangan remaja lelaki masa kini


Bukan yang jambu saja perlukan vitamin Kecantikan Shaklee ini, tetapi permintaan nya di kalangan remaja meningkat dari hari ke hari


Mengapa Vitamin E begitu popular di kalangan remaja sekarang?




1) Vitamin E bertindak sebagai Antioksidan yang memulih dan memelihara kulit remaja anda

Vitamin E boleh menuetralkan semula kesan oksidasi dari radikal bebas yang menyebabkan kolagen kulit kita rosak, kulit menjadi kering dan permulaan kedutan pada wajah. Takutnya!


2) Vitamin E adalah Antioksida yang sangat KUAT (SUPERPOWER ANTIOXIDANT) tetapi malangnya, badan kita tak dapat menghasilkan Vitamin E ini. Terpaksalah kita mengambil dari sumber makanan, tetapi jika tidak juga mencukupi (dah cek sumber makanan harian anda ada tak Vitamin E?) kita terpaksa ambil supplement dari luar untuk memastikan penuaan pra-matang (premature aging) dan kerosakan pada DNA. Tak sepatutnya berlaku pada usia yang muda bukan?


3) Pengambilan Vitamin E untuk jangka masa yang lama dapat mengurangkan sunburn dari radiasi UVB (sinaran ultra violet). Teringat kisah saya kena berkawad dulu2 mesti muka berbelang-belang tapi masa tu taktau nak pakai apa. Tapi tak bermakna boleh duduk di bawah panas matahari lama-lama tanpa perlindungan pulak ye ;)


4) Vitamin E ni boleh membantu menghilangkan parut jerawat (sementara kulit masih muda, bagus amalkan Vitamin E secepat yang mungkin).



Mengapa Vitamin E Shaklee adalah Pilihan Yang Terbaik Untuk Mengatasi Masalah Muka Remaja?



1. Supplement Vitamin E Shaklee adalah semulajadi yang sememangnya lebih berkesan dua kali ganda dari supplement sintetik (Dipetik dari Buku New Vitamin Bible, Earl's Mindell, 2011)

2. Supplement Vitamin E Shaklee mengandungi 400 IU Vitamin E semulajadi, dos yang optima untuk pengambilan harian

3. Supplement Vitamin E Shaklee mengandungi selenium 65mcg yang sangat membantu untuk keberkesanan Vitamin E untuk bertindak dalam badan.
Research has found that vitamins C and E, as well as selenium, can help protect the skin against sun damage and skin cancer. And they may actually reverse some of the discoloration and wrinkles associated with aging. These antioxidants work by speeding up the skin's natural repair systems and by directly inhibiting further damage, says Karen E. Burke, MD, PhD, of the Mount Sinai School of Medicine's department of dermatology. 
Burke recommends taking supplements containing 1,000 to 3,000 milligrams of vitamin C, 400 international units of vitamin E (in the D-alpha-tocopherol form), and 100-200 micrograms of selenium (l-selenomethionine) to gain the most benefit. 
http://www.webmd.com/vitamins-and-supplements/lifestyle-guide-11/beauty-skin-care-vitamins-antioxidants 

4. Supplement Vitamin E Shaklee mengandungi ekstrak Grape Seed 39.4 mg yang membolehkan tindakan antioksidanya melebihi 50 kali ganda dari vitamin E itu sendiri. Ia membuatkan kulit nampak lebih cantik dan licin dalam masa yang cepat dan berkesan. Procyanidin dari ekstrak ini membuatkan kulit nampak lebih anjal!


Bacaan Vitamin E untuk kecantikan kulit

Sebenarnya, saya baru dapat order dari seorang remaja LELAKI, yang bermasalah jerawat. Ya, memang dia lelaki, dia bukan jambu, tetapi dia mahukan kulit yang lebih baik dari kulitnya sekarang. Saya mendoakan bukan setakat lebih baik dengan memudarkan parut jerawat dan menghilangkan jerawat, semoga kulitnya lebih licin dari kulitnya sekarang.

Cantik bukan untuk perempuan sahaja bukan? Ya, walaupun remaja lelaki ini malu dan mahu berahsia dari kawan-kawan tentang penggunaan supplement pilihannya, tetapi ternyata pilihannya ini sememangnya sangat tepat! saya cadangkan 3 jenis supplement untuknya, iaitu :

1) Alfalfa untuk buang toksin badan
2) Zink untuk menghilangkan jerawat
3) Vitamin E untuk menghilangkan, memudarkan parut jerawat dan kecantikan kulit

Semoga berkesan! Tak sabar menunggu feedback darinya. Ingat ya, supplement ini tidak mengandungi drugs, dan 100% semulajadi, jadinya, bergantung kepada respons badan masing-masing. ada yang cepat, ada yang lambat, yang penting jangan lupa minum air yang banyak untuk tindakan yang berkesan :)


JOM ORDER VITAMIN E DENGAN MUDAH!


Klik saja link di bawah, anda boleh automatik order dengan cepat dan mudah saja!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=bdb106a0560c4e46ccc488ef010af787


Semoga sharing saya membantu remaja di luar sana untuk menikmati kulit yang cantik sejak usia remaja lagi!

Sayangi kulit anda kerana penampilan menggambarkan keperibadian anda :D


Jika inginkan konsultasi mengenai masalah kulit dan mendapatkan Vitamin E Superantioksida ini
Hubungi

Ainul Malik
SMS 013-3536718
wasap 016-3353567
http://www.facebook.com/sihat.ceria.bahagia



Tuesday, May 20, 2014

Harga Set Kecantikan Shaklee Yang Terbaik

Set Kecantikan Shaklee Memang Terbaik!

Set Kecantikan Shaklee yang mencukupkan nutrisi sel kulit dari dalam menyerlahkan lagi kejelitaan semulajadi anda. 


Mengapa? Kerana nutrisi-nutrisi pada kulit yang semakin kurang akibat pencemaran, sinar UV dan peningkatan umur akan mengakibatkan kulit bertukar menjadi kusam, kurang glowing dan mula bermasalah.


Bantulah kulit anda supaya mendapat nutrisi yang secukupnya supaya semulajadi cantik dan berseri seperti asalnya kulit kita yang cukup nutrisinya.



Senarai Set Kecantikan Shaklee untuk kulit

Alhamdulillah, ramai lagi yang telah merasai kesan positif Set Kecantikan Shaklee ini. Jadi, apakah supplemen yang terkandung dalam set kecantikan Shaklee ini?



Harga Set Kecantikan Shaklee


1) Set Kecantikan Shaklee Asas :
  1. Vitamin C 
  2. Vitamin E 
  3. B complex 
Harga : RM 295.25 kegunaan untuk 4 bulan (sebulan RM73.81 sahaja)


2) Set Kecantikan Shaklee Gebu Berseri :
  1. Set asas
  2. ESP
Harga : RM 445.25 kegunaan sehingga 4 bulan, dan ESP lingkungan 2-3bulan


3) Set Kecantikan Shaklee Glowing :
  1. Set asas
  2. GLA
Harga : RM386.50 kegunaan sehingga 4 bulan, GLA untuk 1-2 bulan


4) Set kecantikan Shaklee Jerawat :
  1. Set asas
  2. Alfalfa
  3. Zink
Harga : RM382.75 kegunaan sehingga 4 bulan (sebulan RM 95.69 sahaja)


5) Set Kecantikan Optima :
  1. Set asas
  2. Alfalfa
  3. ESP
  4. GLA
Harga : RM590.25 kegunaan sehingga 4 bulan, GLA dan ESP untuk 1-2 bulan


6) Collagen Powder : RM298 untuk 15 sachet


Boleh rujuk pada senarai harga supplement untuk anda add on supplement yang berkenan di hati untuk kecantikan kulit pilihan anda.



Harganya memang nampak mahal, kerana ia didatangkan dalam jumlah yang banyak untuk sesuatu supplement, yang tahan sehingga 4 bulan. Jadi, untuk tahu berapakah penggunaan sebulan, cuma bahagi 4 bulan, jadi anda akan dapat harga yang sangat berbaloi-baloi jika dibandingkan dengan jenama yang lain.


Jimat dan untung bukan?


Keistimewaan Set Kecantikan Shaklee

  1. Senang diserap di dalam sel badan kerana vitaminnya adalah semulajadi
  2. Cepat bertindak dan memberi kesan yang memberangsangkan disebabkan kesan penyerapannya
  3. Selamat dan tidak mengandungi bahan-bahan tiruan mahupun pengawet
  4. Khasiatnya juga seiring untuk meningkatkan kesuburan, dan menyeimbangkan hormon badan
  5. Menampung keperluan sel untuk keserian wajah secara semulajadi


Anda memang kena percaya yang set kecantikan kulit Shaklee ini memang terbaik! Kerana ramai yang telah merasai kesan positif set kecantikan Shaklee ini seperti saya! Mari kita lihat luahan hati dan testimonial untuk set kecantikan Shaklee ni :)




Testimonial Set Kecantikan Shaklee



Set Kecantikan dan kolagen


Vitalea, B complex, GLA, Omega, Vitamin C, Vitamin E dan Collagen


Set kecantikan menghilangkan kekusaman wajah


Cerah berseri dengan set kecantikan Shaklee


Alfalfa menghilangkan jerawat


Set Kecantikan Shaklee


JOM ORDER SEKARANG!


Bagaimana nak order?

Klik link di bawah, dan anda boleh terus order supplement kecantikan anda sekarang melalui online, mudah dan cepat, bukan? BEST!



Jadi, apa tunggu lagi? Jika anda seorang yang mementingkan kecantikan dan keselamatan sel-sel badan anda, bertukarlah kepada supplement semulajadi yang selamat dan berkesan ini!
Sebarang panduan dan tips akan diberikan buat pelanggan setia kami!

Selamat bercantik-cantik dan berseri! Jom jadi pengguna yang beruntung kerana menggunakan supplement semulajadi yang berkesan ini, insyaAllah dengan izin Allah.



Hubungi

AinulMalik
SMS 013-3536718
Wasap 016-3353567

Friday, March 7, 2014

Masalah Sperma Lemah dan Kurang Aktif

Buat pasangan yang telah berumahtangga, masalah kesuburan boleh mendatangkan isu masalah rumahtangga jika tidak ditangani dengan perbincangan hati ke hati sesama suami dengan isteri tersayang.

Kemandulan, ketidaksuburan, masalah sperma
Kasih sayang pengikat kebahagiaan rumahtangga

Masalah Sperma Lelaki

  1. Oligozoospermia : Bilangan sperma kurang dari sepatutnya
  2. Asthenozoospermia : Pergerakan sperma tidak normal
  3. Teratozoospermia : Bentuk sperma tidak normal
  4. Oligoasthenoteratozoospermia : Bentuk, pergerakan dan jumlah tidak normal
Bentuk dan morphology Sperma

Bagi menentukan sesuatu air mani (Semen yang terhasil dari kelenjar reproduksi lelaki yang keluar bersama sperma yang dihasilkan di testis) yang normal, ada garispanduan yang telah ditetapkan oleh WHO (World Health Organisation) :

  1. Jumlah sperma tidak kurang 20 juta per mililiter
  2. Jumlah air mani sekurang-kurangnya 2 ml
  3. Jumlah sperma dikeluarkan minima 40 juta
  4. Sekurang-kurangnya 60% dalam bentuk yang normal
  5. Sekurang-kurangnya 75% sperma mesti hidup
  6. Sekurang-kurangnya 50% aktif bergerak ke hadapan dan belakang
  7. Sekurang-kurangnya 25% bergerak aktif ke depan

Oleh itu, para suami dinasihatkan agar lebih berhati-hati dengan faktor penyebab ketidaksuburan ini seperti :
  • Olahraga yang berlebihan
  • Ejakulasi yang terlalu kerap
  • Pakaian ketat, sauna yang kerap dan mandian air panas yang meningkatkan suhu testis
  • Merokok, pengambilan alkohol dan kafein yang terlalu banyak mempengaruhi kualiti sperma

Penawar Vitamin Semulajadi untuk Masalah Sperma


Masalah kualiti sperma yang didialami oleh lelaki adalah berpunca dari kekurangan jumlah nutrisi vitamin E di dalam badan. Vitamin E membantu lelaki :
  • meningkatkan kesuburan
  • meningkatkan pergerakan dan kualiti sperma
  • menurunkan risiko kerosakan sperma (juga boleh menyumbang kepada masalah kelahiran atau gugur)
  • meningkatkan keintiman pada lelaki dan wanita

keintiman, seks, sperma normal, ketidaksuburan, mandul
Vitamin E untuk Pasangan Bahagia Lelaki dan Wanita

Nutrisi Penting untuk Sperma yang Normal


Selain Vitamin E, nutrisi-nutrisi yang lain juga sangat diperlukan untuk kenormalan sperma ini. Di bawah ini disenaraikan dos yang diperlukan setiap hari sebagai alternatif dan penawar mendapatkan sel sperma yang sihat.
  • Vitamin E : 800 IU sehari
  • Vitamin C : 2000-6000 mg sehari diperlukan untuk menghalang sperma dari bergumpal dan melekat sesama sendiri, yang mengundang kepada ketidaksuburan
  • Zinc : 100-200 mg sehari dapat meningkatkan level testosteron, jumlah sperma dan pergerakan sperma.
  • Coenzyme Q10 : 400 mg sehari untuk penjanaan tenaga kepada sperma
  • B kompleks : 50 mg sehari terutama B12 (1000 mcg sehari) untuk jumlah sperma dan pergerakannya
  • Selenium : 200 mcg sehari untuk bentuk sperma dan pergerakkannya
  • Asid lemak penting : 9-12 gram sehari (Omega 3 dan Omega 6 yang tidak dihasilkan dalam badan)
  • Chromium : 1000 mcg sehari
  • Copper : 2 mg sehari
Dos ini dirujuk dari : Artikel tulisan Dr Zoltan Rona, (http://www.alive.com/articles/view/17772/6_ways_to_boost_male_fertility_naturally)


Semoga artikel ini membantu para suami untuk mendapatkan sperma berkualiti demi kesinambungan zuriat anda pengikat kasih sayang anda sekeluarga :)

HUBUNGI :

SMS 013-3536718
WA 016-3353567

htpp://www.facebook.com/sihat.ceria.bahagia

Selamat mencuba ! Kami sedia memberikan HARGA TERBAIK untuk set kasih sayang ini :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...