Showing posts with label Vitamin Kanak-kanak. Show all posts
Showing posts with label Vitamin Kanak-kanak. Show all posts

Thursday, January 15, 2015

Multivitamin Kanak-kanak Vitalea Lengkapkan Keperluan Pembesaran Anak Kita

Assalamualaikum semua :)

Berita gembira buat ibu bapa yang mencari-cari multivitamin yang lengkap untuk keperluan pembesaran dan perkembangan anak-anak mereka, Vitalea for Children Shaklee telah kembali dengan formulasi yang baru dan mantap sekarang!





Yey! Memang seronok tau dengar perkhabaran ni, terutama saya sebagai mak kepada anak-anak yang dengan membesar ni!


Yelah, dengan makanan seharian mereka yang entah cukup nutrisi atau tak, dengan teknologi makanan yang kita mak-mak sendiri terpaksa guna untuk kejar masa, nak bagi anak makan ulam-ulaman pun dah kurang, kan sekarang? 


Sebab tu saya memang terus ambil peluang mendapatkan Multivitamin Vitalea ni untuk kedua-dua anak saya. 


Anak-anak ni, yang tahu, rasanya sangat sedap, berperisa Anggur je, boleh dikunyah-kunyah, yang kita mak-mak ni lah lega sebab anak-anak kita makan Vitamin Semulajadi yang tiada perisa dan pewarna tambahan yang berbahaya pada badan, syukur!



Vitalea; multivitamin yang lengkap untuk perkembangan anak 

Nak tahu 8 sebab mengapa anak-anak kita perlukan nutrisi tambahan dari multivitamin ni, boleh baca di sini.


Ok, jom tengok apa yang menarik sangat dengan Vitalea ni!





5 Sebab Vitalea Lengkap Untuk Perkembangan Anak-anak kita :



  1. Vitalea kunyah ini mengandungi 18 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar sihat dan kuat. Memang lengkap dah ni :)
  2. 1 tablet ini mengandungi sehingga 100 mg Kalsium untuk tulang dan gigi yang kuat, juga untuk perkembangan saraf anak-anak kita. (2 tablet untuk 200mg)
    • Tidak ketinggalan mineral penting Zink, zat Besi, magnesium, dan copper.
  3. Mengandungi pemanis semulajadi, iaitu xylitol yang tidak menyebabkan kaviti pada gigi kanak-kanak.
  4. Tiada perisa, pemanis atau pengawet tiruan yang dihasilkan dari bahan kimia yang pada mulanya nak bagi nutrisi, tetapi akhirnya menjadi toksin kepada sel-sel badan mereka, kesian!
  5. Bebas Gluten, iaitu ada kanak-kanak yang alah (allergy) pada gluten ni yang membuatkan mereka ada respons kegatalan atau sakit perut bila memakannya. Sekarang, semua orang sesuai untuk makan multivitamin ini :) 


Boleh bandingkan kandungan Vitalea dengan multivitamin yang lain


  • Eh, jangan pula tak diberi makanan pada anak-anak ya, mereka memerlukan makanan seimbang setiap hari yang lengkap dengan karbohidrat, serat dan protein. Namun begitu, makanan tambahan ni mencukupkan lagi nutrisi yang diperlukan badan untuk mereka membesar dengan jayanya, tanpa sekatan.



  • Nanti, jangan ada mak yang menyesal jika anaknya terbantut, kurang tinggi, tak bermaya dan sebagainya ya!


  • Ha, sekarang, jika anda ingin mencukupkan nutrisi untuk perkembangan sel otak, sel pancaindera, sel tulang dan otot, sel saraf, dan segala sel di dalam badan anak-anak kita, bolehlah memilih multivitamin ini kerana segalanya ada di dalam 1 tablet sahaja.


  • Cukup-cukuplah kita dedahkan anak dengan ayam segera, kentang goreng segera, apatah lagi keropok berperisa dan air minuman tin yang lain. Jadi, kita kurangkan pendedahan mereka kepada bahaya bahan sintetik ni dengan multivitamin semulajadi pula, kerana vitamin semualajadi ni lebih senang diserap di dalam badan berbanding bahan kimia buatan :) 

  • Dosnya pula dah diukur dengan tepat, kita tahu nak beri anak berapa tablet sehari untuk keperluan lengkap nutrisi mereka :)


Sebotol Vitalea untuk kanak-kanak ni harganya RM 111 ada 60 tablet di dalamnya. Alah membeli, menang memakai kerana ini bukan calang-calang vitamin, ia diperakui oleh saintis seluruh dunia dengan penyelidikan yang terperinci. Nak hasilkan vitamin semulajadi bukan senang, apatah lagi nak kekalkan khasiatnya tanpa menggunakan pengawet sintetik tu gunakan teknologi yang tinggi, bukan?


Jika anda adalah ibu prihatin yang mahukan yang terbaik buat anak mereka, boleh dapatkan multivitamin ini dari saya, Ainul Malik, hubungi 016-3353567 jika anda berada di kawasan Kajang atau Cheras Selangor. Jika anda ibu yang berada di kawasan lain, saya boleh bantu anda untuk dapatkan khasiat terbaik ini dengan perkhidmatan poslaju supaya sampai selamat kepada anda ya :)


* Kita boleh sembang-sembang panjang di whatsapp, insyaallah untuk penghantaran PERCUMA :)



Ibu prihatin, anak membesar dengan jayanya!



Salam ikhlas,


Ainul Malik

016-3353567
ainulmalik.com

Thursday, September 25, 2014

Rangsang Minda Anak Kita dengan Aktiviti Yang Murah Lagi Menarik Bersama Keluarga

Assalamualaikum semua :)

Pernah tak anda semua terfikir, yang walaupun anak-anak kita bersama-sama dengan kita setiap hari, mereka masih memerlukan aktiviti yang interesting dan menyeronokkan selagi mereka buka mata setiap hari?


Kajian oleh Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS) menyifatkan bermain sebagai satu proses pendidikan tidak formal dan kemahiran kanak-kanak itu akan diperluaskan kepada pendidikan formal kepada penguasaan kemahiran membaca, mengira dan menulis (3M).
(Artikel dari Utusan Malaysia) 

Satu lagi artikel yang menarik dipetik di sini :

"Toddlers in a program to encourage interaction and play with their mothers grew into adults with higher IQs, greater educational attainment and a less involvement in violence than kids who did not receive the early stimulation, a new study finds."
(Dr Susan Walker, the lead researcher and a professor at the University of the West Indies in Jamaica, in an article of Parent-Child Interaction May Increase IQ). 


Saya mulanya memang terdetik di kepala, sambil-sambil masak di dapur, memang saya benarkan anak-anak saya explore semua barang dan perkakas masak saya seperti senduk betul, sudu, periuk, besen, dan lain-lain untuk mereka main masak-masak.

Jika kita berada di ruang tamu, bermainlah sepuas hati sambil ibu-ibu melipat kain ataupun menyapu sampah, mahupun membuat kerja-kerja lain.


Tetapi, rupa-rupanya kadang kala, anak-anak ini cepat bosan dan memerlukan sesuatu yang kreatif untuk mereka nikmati bersama-sama dengan kedua ibu bapa. Saya ulang, bukan untuk mereka main sendiri, namun, aktiviti ini dinikmati bersama-sama adik beradik dan juga kedua ibu bapa mereka.


Ya, saya memang WAHM (work at home mother), tetapi saya belum mencuba untuk menyediakan doh plastisin saya sendiri, atau apa-apa aktiviti yang melibatkan kreativiti yang dilakukan sendiri, kecuali bermain buih sabun bersama anak anak di bilik mandi!




1) Aktiviti main sabun bersama anak


Ya, satu-satunya aktiviti saya dan anak-anak bersama adalah dengan buat buiih sabun dengan jari anda semasa anak mandi, dan lekat-lekatlah pada badan mereka! Memang sangat menyeronokkan!




sabun mandi, shower foam, aktiviti kanak-kanak, murah dan jimat
Aktiviti buat buih sabun di bilik mandi bersama anak

Macammana nak buat?


Basahkan tangan anda kedua-duanya, letak sedikit saja shower foam di tapak tangan dan gosok tapak tangan untuk menghasilkan lebih buih, tangan kanan bentukkan bulatan seperti di gambar dan tangan kiri menadah buih belon yang terhasil. Tiuplah gelembung buih yang terbentuk di tangan kanan untuk membentuk buih belon.


Atau, boleh terus tiupkan ke badan anak-anak anda, mereka pasti suka dan berebut-rebut nak buih belon itu!





2) Membuat layang-layang


Terima kasih pada Upin Ipin yang menyebabkan Aiman, anak sulung saya selalu meminta abahnya untuk membuat layang-layang kertas untuknya bermain-main. Alhamdulillah, ayahnya melayan untuk membuat layang-layang jika ada masa lapang.

Dan yang terbaru, abahnya dah belikan layang-layang yang betul untuk Aimana bermain di hadapan rumah! (Jimat masa nak buat layang-layang baru sebab selalu terkoyak). Memang kelakar anak-anak kita, kan :)

Mana gambar Aiman main layang-layang, macam ada tangkap, ada tu di dalam koleksi gambar yang banyak ni nanti saya upload :)


3) Membuat origami


Daripada layang-layang, yang paling senang adalah buat roket. Bila dah ajar Aiman buat roket, tiba-tiba mulalah Aiman pandai request untuk buat origami yang lain :)

Syukur, ada suami yang ada idea untuk membeli buku origami untuk dijadikan aktiviti malam-malam kami semasa menonton televisyen. (Rasanya masa malam-malam begini, si ibu sibuk membasuh pinggan dan bersihkan dapur, ayahnya yang layan anak buat origami, hihi. Pengakuan ikhlas ni).


Buku yang suami belikan di Big Bad Wolf
Melipat macam origami juga :)


4) Buat Kraf Comel Bersama Anak

Kraf ni inspirasi dari kawan-kawan yang suka ke DIY. Murah aje beli felt yang dah siap potong dengan pelbagai warna, tinggal nak lekatkan sahaja, anak-anak mesti sangat suka sebab hasilnya sangat comel!

Amni bersama burungnya


Palstik felt kraf yang boleh dibeli di DIY

5) Main Plastisin


Dah jadi trend semasa sekarang, ibu-ibu buatkan doh plastisin, tapi saya beli saja plastisin tu di DIY juga :) Insyaallah, saya akan cuba buat doh plastisin sendiri untuk yang lebih selamat dimain oleh anak-anak :)

Plastisin sekarang ada acuan
Plastisin sekarang, ada macam-macam acuan, tapi yang lebih kreatif merangsang minda anak, biarkan mereka buat bentuk mereka sendiri. klau bagi Aiman bab tu memang macam-macam ideanya, raksaksa lah, panda lah, sampai ke sirih junjung pun buat? ish, ini pengaruh Abang Saleh Upin Ipinlah ni! Besar betul pengaruh Upin Ipin dalam hidup anak saya hihi.


6) Main Air di rumah


Main air yang paling best, boleh di dalam rumah dan di luar rumah, dengan pengawasan kita. Sebab itulah ia menjadi aktiviti menarik bersama keluarga. Tak boleh dibiarkan mereka mandi sendiri saja, kerana keselamatan harus dijaga, walaupun main di dalam bilik air saja :)

Mandi kolam, kalau boleh semua mainan mereka nak masukkan dalam ni!


7) Main Lego


Main lego atau blok memang sangat merangsang minda anak-anak kerana mereka memang bebas membina apa sahaja yang mereka suka. Jika anda selalu membiarkan mereka bermain sendiri, kali ini, kita bersama-sama mereka membina apa-apa sahaja binaan mengikut imaginasi mereka. Ini akan membuatkan masa anda dan anak akan lebih berharga!

Bermain lego bersama anak memang membantu meransang minda mereka


8) Aktiviti Bercerita


Ya ampun! Mengapa aktiviti ini saya letakkan sebagai aktiviti pilihan yang terakhir? Kerana ia langsung tidak menggunakan modal, hanya menggunakan imaginasi anda sendiri untuk bercerita kisah sang kancil dengan buaya atau apa-apa kisah yang boleh diceritakan kepada anak-anak :) Bagi saya, aktiviti bercerita memerlukan kesabaran yang sangat tinggi, kerana belum habis bercerita, anak kita itu akan bertanya 1001 soalan tanpa henti sebelum cerita habis diceritakan!

Memang inilah aktiviti yang paling merangsang minda kerana ia melibatkan imaginasi anak-anak dan bersabarlah ibu bapa untuk melayani imaginasi anak-anak anda itu. Jangan sampai anda yang menangis ya! Lawak-lawak saja sekali sekali, hihi :)

Banyak bercerita bersama anak merangsang minda mereka dengan lebih cepat lagi


Ada bermacam-macam lagi aktiviti yang merangsang minda anak-anak anda untuk lebih cerdas dan meningkatkan IQ mereka. Contohnya menonton National Geographic, berjogging, berbasikal dan sebagainya bersama-sama. Dan jangan lupakan aktiviti solat berjemaah bersama mereka, ia secara tak langsung mewujudkan rasa kasih yang tidak terhingga terhadap Pencipta :D

Yang penting di sini, luangkan waktu bersama mereka walaupun aktiviti apa yang mereka lakukan, semoga perhubungan mesra dan rasa kasih sayang antara kita dengan anak kita bertambah dan ia akan membuatkan mereka berasa disayangi dan sangat mempengaruhi sikap dan cara pemikiran mereka semasa membesar sekarang ini :)

Semoga artikel ini membantu memberikan idea kepada anda untuk meluangkan lebih masa berharga bersama si manja tersayang!

Anak gembira, Ibu Bapa Bahagia!


Semoga semuanya sihat, ceria dan bahagia!




Salam ikhlas,

Ainul Malik.

Friday, September 19, 2014

Cara dan Tips Pulihkan Luka Melecur dengan Cepat

Anda pernah melalui situasi melecur kulit?
Ada orang-orang yang tersayang yang mengalami melecur kulit teruk sebegini?

Allahuakbar, sedih tengok, kan?
Di sini saya nak kongsi dengan anda, cara dan tips untuk sembuhkan luka melecur kulit akibat terbakar dengan cepat.


Testimonial Pulihkan Kulit Melecur dengan Cepat :



Jom baca perkongsian Puan Liza Berahim untuk mengatasi kemelecuran kulit anak yang tersayang :


Melecur teruk, terbakar, api, vitamin E, mealshake, chewable vitamin C, Basic H, herbalblend cream



testi anak sendiri. Terbakar dekat muka masa bakar sampah. Tak perasan dlm tu ada tin spray ambi pur. Meletup tu yg kena dkt muka. semalam pegi klinik doktor ngan nurse pun terkejut. Cepatnya kulit dh recover. Cakap guna SHAKLEE doktor pun senyum.hehehe.doktor pun ckp shaklee bagus..heheheh suka dengar. 

gambar ni lps sebulan sapu vit e.kulit dh hampir sekata.kening pun dh back to normal.gambar lama boleh refer dlm fb liza yer.

dalaman bg mealshake,chewable vit c
luaran basic H,herbal cream.
kulit dh mengelupas habis br sapu vit e.tp mealshake dgn chewable still continue

dalaman bg mealshake,chewable vit cluaran basic H,herbal cream.kulit dh mengelupas habis br sapu vit e.tp mealshake dgn chewable still continue


Kegunaan Vitamin Semulajadi untuk memulihkan kulit melecur :


1) Vitamin E Complex : Antioksidan yang kuat untuk memulihkan parut luka dan mencantikkan semula kulit dari kesan parut

2) Vitamin C : Anak Puan Liza diberikan Vitamin C kunyah, sesuai dengan dos kanak-kanak untuk menyembuhkan luka kulitnya, membantu kolagen kulit untuk membentuk kulit yang cantik semula

3) Mealshake : Mengandungi semua jenis vitamin dan mineral dan datang dalam bentuk serbuk, senang dibancuh untuk diminum bersama air kesukaan. Multivitamin ini datang dengan set lengkap untuk penyembuhan luka dan menghilangkan parut dengan berkesan serta meningkatkan imuniti badan anak yang mengalami kemelucuran kulit tadi. Untuk orang dewasa, boleh pilih Vitalea dalam bentuk pil jika suka.

4) Basic H : Kulit yang luka akibat terbakar telah menjadi sensitif. Basic H adalah pencuci serbaguna yang diperbuat dari kelapa TANPA MENGANDUNGI sabun dan bahan-bahan kimia yang merengsakan kulit. Ini adalah percubaan alternatif Puan Liza atas kesedaran bahawa Basic H tidak sama seperti sabun yang lain untuk cucian kulit anaknya.

5) Herbalblend krim : Mengandungi bahan yang boleh menyembuhkan luka, melembutkan kulit, memberi kelembapan pada kulit dan mencantikkan kulit yang rosak.

Boleh klik pada satu-satu nama Vitamin di atas untuk penerangan yang selanjutnya.

Semoga perkongsian saya membantu anda yang gundah gulana kerana peristiwa ini akan mengganggu perasaan kita yang dihantui parut luka lama.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut :
PM facebook Ainulmalik @
Wasap/call/sms 016-3353567

SAYA PENGEDAR SHAKLEE KAWASAN KAJANG, boleh COD ke TAMAN PUNCAK SAUJANA, TAMAN CHERAS JAYA DAN PUTRAJAYA
Saya sedia membantu anda!

Atau klik di sini untuk mendapatkan supplement set melecur ini dengan penghantaran yang selamat oleh GDEX :
http://bit.ly/SetMelecurKulit

Semoga perkongsian Jumaat saya hari ini membantu anda untuk sembuh seperti sedia kala!


Sihat.Ceria.Bahagia

:)

Friday, September 12, 2014

Sumbangan Saham Dunia dan Saham Akhirat melalui Penjagaan Kesihatan Kanak-kanak dengan Mealshake

ADAKAH ANDA PRIHATIN TERHADAP KESIHATAN ANAK ANAK DAN KANAK-KANAK YANG MEMERLUKAN BANTUAN?



Di pagi Jumaat ini, Sihat.Ceria.Bahagia ingin berkongsi keprihatinan terhadap kesihatan kanak-kanak di seluruh Malaysia!

Dengan pembelian Mealshake (Beli 3 Percuma 1) anda dapat memberikan anak anda nutrisi TERBAIK serta

* dapat menyumbang sebanyak 10% dari hasil belian anda untuk disalurkan kepada 2000 rumah kanak-kanak yang memerlukan di MALAYSIA.





Pembelian Mealshake beli 3 percuma 1


Jom jadi masyarakat Malaysia yang prihatin!

Kebaikan Mealshake
-----------------------------

* Mengandungi Lactalbumin yang ada dalam susu ibu dan susu haiwan lain untuk tumbesaran dan pengangkutan kalsium yang lancar di dalam badan anak kita
* Mengandungi antioksidan yang tinggi dari cystein yang berfungsi menguatkan tubuh badan melawan penyakit
* Menambahkan selera makan anak-anak kesayangan kita
* Membantu meredakan sembelit di kalangan kanak-kanak
* Memberi tenaga kepada kanak-kanak
* Menampung keperluan nutrisi untuk 19 jenis vitamin dan sumebr mineral yang lain untuk perkembangan anak kita
* Membantu anak melawan penyakit asma
* Membantu mengurangkan ekzema pada kulit

Ibu penyayang, anak-anak sihat dan cemerlang!

Komen blog kami @

Hubungi :
016-3353567 untuk maklumat pembelian.

Thursday, May 29, 2014

Mealshake Makanan Tambahan Sihat Untuk Anak-Anak Yang Cerdas dan Cergas

Mealshake merupakan makanan tambahan yang terbaik untuk diberikan kepada anak-anak kesayangan kita.


Mealshake makanan tambahan terbaik untuk anak anak



8 Sebab Kenapa Mealshake Menjadi Makanan Tambahan Terbaik buat Anak-Anak Kita?



  1. Mengandungi Lactalbumin yang ada dalam susu ibu dan susu haiwan lain untuk tumbesaran dan pengangkutan kalsium yang lancar di dalam badan anak kita
  2. Mengandungi antioksidan yang tinggi dari cystein yang berfungsi menguatkan tubuh badan melawan penyakit
  3. Menambahkan selera makan anak-anak kesayangan kita
  4. Membantu meredakan sembelit di kalangan kanak-kanak
  5. Memberi tenaga kepada kanak-kanak
  6. Menampung keperluan nutrisi untuk 19 jenis vitamin dan sumebr mineral yang lain untuk perkembangan anak kita
  7. Membantu anak melawan penyakit asma
  8. Membantu mengurangkan ekzema pada kulit


Mengapa kanak-kanak perlukan Mealshake sebagai makanan tambahan ini?

Kerana kanak-kanak yang membesar perlukan makanan yang seimbang untuk membesar dengan sihat, cergas dan sihat. Gaya hidup masa kini yang mendedahkan anak-anak kita kepada pencemaran dan pengaruh diet yang tidak sihat seperti makanan segera, keropok dan sebagainya mengganggu sel untuk menjalankan fungsinya dengan baik.

Dengan adanya antioksida dari mealshake ini, ia membantu anak-anak kita melawan radikal bebas untuk memelihara sel supaya sentiasa sihat. Mereka masih muda, sel-sel masih berkembang dan masih sihat, janganlah dirosakkan sel-sel badan mereka dengan aktiviti yang tidak sihat dan makanan yang menjejaskan kesihatan. 

Adakah anda pasti anda menyediakan menu yang sihat dan seimbang kepada mereka setiap hari? 

Kasihanilah mereka kerana mereka memerlukan otak yang cerdas dan badan yang cergas untuk meneruskan kehidupan di muka bumi ini.





Senang saja, dibancuh untuk diminum

Cara Pengambilan Mealshake

Mealshake adalah makanan tambahan dalam bentuk serbuk, jadi ia senang dibancuh untuk ditambah ke dalam mana-mana air kegemaran anak anda, sama ada milo, performance drink atau air jus yang lain. Mudah saja kan?

Mealshake bukanlah dalam bentuk pil. Kanak-kanak pasti menggemari rasa vanilla yang menyelerakan dan wangi itu :) Jadi, tiada masalah untuk mengambil Mealshake yang mengandungi multivitamin, protein, kalsium dan fiber ini untuk manfaat orang0rang kesayangan kita :)


Semoga artikel ini memberi inspirasi dan kesedaran kepada anda, ibu bapa yang prihatin terhadap kesihatan anak-anak anda. Mari kita menyediakan segala yang terbaik untuk menjamin mutu kesihatan mereka.


Hubungi saya, Ainul Malik untuk konsultasi istimewa kepada pelanggan-pelanggan kesayangan Sihat.Ceria.Bahagia. Saya sedia membantu anda sepanjang masa :) Anak adalah cerminan masa depan kita, pewaris generasi kita yang perlu dilindungi :)


Dapatkan produk dari
Ainul Malik
ID : 854281
SMS : 013-3536718
Wasap : 016-3353567
FBpage : Sihat.ceria.bahagia 

Tuesday, May 6, 2014

Tiga Sebab Terbaik dan Utama Mengapa Mealshake adalah Pilihan Nutrisi Yang Terbaik Buat Kanak-kanak



Mealshake adalah makanan tambahan yang mengandungi 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu yang sangat penting untuk tumbesaran kanak-kanak.


Yang istimewanya Mealshake ini, terkandung Lactalbumin yang sangat penting sebagai nutrisi kanak-kanak


1) Kanak-kanak yang membesar memerlukan nutrisi untuk pembinaan gigi dan tulang yang kuat!
= Lactalbumin berfungsi membantu pengangkutan Kalsium dalam badan

2) Mengandungi antioksidan yang KUAT yang berfungsi meningkatkan imuniti badan kanak-kanak (rintangan melawan penyakit)
= Kaya dengan amino asid cystein

3) Menambahkan selera makan kanak-kanak, mempengaruhi mood, cara berfikir, emosi dan pengawalan stress di kalangan kanak-kanak dan yang paling; membantu meningkatkan kualiti tidur kanak-kanak
= Kaya dengan amino asid tryptophan




Saya sekeluarga menggemari Mealshake Shaklee yang Best ni 


Mealshake bukan sebarangan makanan, ia adalah makanan tambahan terbaik buat anak-anak kesayangan anda 

Sayangi anak-anak, pewaris generasi anda.

Yang penting, Mealshake ini sesuai diambil oleh kanak-kanak setahun ke atas bukannya di bawah setahun kerana makanan tambahan terbaik dan utama buat bayi setahun ke bawah adalah susu ibu sendiri.


Bagaimana untuk mengetahui cara pengambilan terbaik dan panduan serta tips berguna mengenai Mealshake boleh dapatkan dari pengedar yang dipercayai. Semoga anda membuat pilihan yang tepat untuk kebaikan anak-anak tersayang!




Hubungi :

SIHAT.CERIA.BAHAGIA
Whatsapp 016-3353567
http://healthierlife4uandme.blogspot.com/

RUJUKAN :

J Nutr. 1991 Mar;121(3):277-83.
The importance of alpha-lactalbumin in infant nutrition.
Heine WE1, Klein PD, Reeds PJ.

Friday, April 25, 2014

Petua Murah dan Mudah Melegakan Selsema Anak dengan Minyak Bawang Putih

Bila anak kita terkena selsema, kita sebagai ibu amatlah risau kan. Melihatkan hingus turun meleleh-leleh, kadang-kadang sampai boleh dimakan oleh anak kita tu, akibat terlewat lap hingusnya :)


alololooo..sedap ye dik?


Kesian, kan?

Baru-baru ini saya mendapat petua dari rakan saya, Mas, mengenai minyak bawang putih. Mujarab katanya!

Wah, memang lah saya suka dengar petua yang murah, mudah dan senang dicuba ini, sebab bawang putih kan stok yang selalu ada di rumah. Kalau takcuba memang tak tahu betul atau tak.

Jadi, saya pun cuba malam tu.

Cara-caranya menyediakan Minyak Bawang Putih:


  1. Bakar bawang putih bersama kulitnya (janganlah sampai hangus pula hihi)
  2. Lenyekkan bawang putih tadi bersama-sama dengan minyak zaitun atau minyak kelapa dara atau apa-apa je stok minyak yang ada di rumah
  3. Sapukan minyak tadi ke dada, perut, dan belakang badan anak anda.
  4. Sapukan juga di tapak kaki dan pakaikan stokin kaki sepanjang malam.
  5. Tidurkan anak anda, jangan lupa doa supaya disembuhkan selsema nya itu :)

melegakan selsema kanakkanak, bayi, antibiotik semulajadi
Minyak bawang putih saya


Alhamdulillah, bila anak saya bangun pagi, kering selsema nya itu!!

Syukur jugak saya masih breastfeed kan Amni. Jadi, sebelum tidur, saya jugak ambil Garlic Complex 1 biji, kadang-kadang sehingga 2 biji dan juga makan 2 biji Vitamin C sustained release sebelum tidur.

Amni juga saya berikan Nutriferon dan juga omega untuk menguatkan imuniti badannya.

Saya memang sukakan bawang putih sebab :

  • Bawang putih membantu mengurangkan selsema
  • Bertindak sebagai antibiotik semulajadi
  • Bawang putih juga adalah antikulat
  • Membuang angin badan (alang-alang boleh disapukan pada badan anak-anak untuk dibuang angin) wah..best gituuu
Sebab itulah saya memang setuju dengan entry Garlic Complex Teman Terbaik Ibu yang Menyusukan Bayi! Siapa setuju angkat tangan!


Syukur, alhamdulillah, bila tengok anak-anak gembira, kita akan super gembira!


Selfie dua beranak :D


Jom-jom cuba buat minyak bawang putih ni, sangat murah, cepat dan berkesan!
Nak beli Shaklee dari saya dengan panduan makan dan konsultasi yang penuh dari saya pun boleh jugaaa :D


Ikhlas dari Mama yang Gembira,

AinulMalik
SMS 013-3536718
WA 016-3353567

Friday, February 28, 2014

Supplement dan Vitamin untuk Kesihatan dan Minda Kanak-kanak juga Dewasa hingga Warga Tua

Istimewa Mealshake, Omega Guard dan Nutriferon


Omega, nutriferon, omega, imuniti, kesihatan, minda
Supplement Semulajadi Kanak-kanak juga Dewasa

Saya nak share ni tentang set 3 sekawan : mealshake, omega dan nutriferon yang sangat BEST!


* sesuai dari budak berumur 1 tahun ke atas hingga ke warga tua! Ni yg paling best ni sebab jimat duit boleh share seisi keluarga! Dari set vitamin kanak-kanak hingga ke dewasa lah ye!

* Mealshake ni memang yummylicious!! Rasa vanilla boleh buat smoothies atau campur dgn minuman kegemaran anak-anak ataupun suami, mak ayah dan kompemla untuk diri sendiri nk buat air yg best2 ni hihihi

* yang malas nak telan vitamin, ambik je mealshake ni sebab dah ade multivitamin dan zat mineral yg lain.. sekali teguk, pasti nak lagi!

* Nutriferon ni mmgla penting sebab sekarang kan cuaca tak menentu..dengan penularan virus sana sini, ia membantu badan menangkis serangan2 makhluk2 kecil lagi berbisa yg membuatkan kita sakit2 demam, selsema batuk dsb

* Omega yg asli ni lagi best! dia bukan saja bantu kuatkan badan, mencergaskan malahan u tuk kesihatan jantung pun membantu juga! Sakit sendi pun boleh cuba! Tinggi kandungan DHA, nak sel2 otak berhubung dgn baik tak? Stress, moody meh try omega anda akan senyum lebaaarrr aje!

Pendek kata, memang feveret anak-anak saya semuanya termasuk ahli keluarga yg lain!

Nak cuba tak? Meh rasai khasiatnya!


READY STOK DI RUMAH SAYA!



Hubungi,

AinulMalik
013-3536718/ whatsapp 0163353567
http://facebook.com/sihat.ceria.bahagia

Thursday, November 8, 2012

Vitamin Selamat Terbaik buat Kanak-kanak

Apakah Set Vitamin TERBAIK & SEMULAJADI untuk ANAK-ANAK KESAYANGAN ANDA?



Ihsan Google -Happy Family-

Semestinya sebagai ibu bapa kita mencari hanya yg terbaik buat anak tersayang. Sangat beruntung jika anak2 didedahkan dengan vitamin semulajadi sedari kecil supaya mengurangkan pengumpulan2 toksin2 dalam badan akibat dari pemakanan yg tidak sihat seharian. Senarai vitamin kanak-kanak Shaklee yang TERBAIK adalah seperti di bawah:

1) Mealshake

  • Minuman berperisa vanila yang lazat dan disukai anak-anak
  • Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting
  • Rendak lemak dan rendah glisemik
  • Sumber protein dan kalsium
  • Sesuai untuk hidangan sarapan pagi dan sebelum tidur
Bacaan lanjut MEALSHAKE di sini


2) Vitalea For Children Chewable

  • Membekalkan 19 vitamin dan mineral perlu
  • Sumber kalsium pembina tulang
  • Baik untuk kesihatan
  • Bekalan harian untuk vitamin B

3) Chewable Vita C 100 mg

  • Memelihara kandungan antioksidan semulajadi tubuh 
  • penting untuk tulang, gigi dan gusi yang sihat
  • Imuniti badan
  • Keseluruhan kesihatan yang baik
  • Sesuai dimakan oleh org dewasa yg tidak boleh menelan pil

4) OmegaGuard

  • Mengandungi minyak ikan
  • Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.
  • DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan. 
  • Imuniti badan
  • Meningkatkan daya tumpuan dalam pembelajaran
  • Sistem peredaran darah yang teratur




Vitamin kanak-kanak yang mengandungi mealshake, vita-lea, chewable vita c dan omega guard


Ok, kita lihat feedback dari ibubapa prihatin yang telah memilih vitamin kanak-kanak Shaklee ini :)

Kesan positif Vitamin Kanak-kanak Shaklee



Komen dari pelanggan2 setia dalam group khas tertutup di facebook mengenai mealshake





Pengalaman ibu yg mempunyai anak ADHD hyperaktif



testimoni Vita-lea for children




Tidakkah anda mahu menjadi golongan ibu bapa terbaik di dunia? IBU BAPA BIJAK MENENTUKAN MASA DEPAN CEMERLANG DAN KESIHATAN UNGGUL ANAK2 KESAYANGAN ANDA.

~BERUSAHA, BERDOA DAN BERTAWAKKAL~

Hubungi
AinulMalik
0133536718/ whatsApp 0163353567
healthierlife4uandme.blogspot.com



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 
Salam sayang,
Mama Aiman
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...