Showing posts with label Vivix. Show all posts
Showing posts with label Vivix. Show all posts

Friday, January 9, 2015

8 Tips Atasi Keletihan Melampau Menguruskan Rumahtangga Buat Surirumah yang Bekerja di Rumah

Assalamualaikum wbh.

Macammana hari anda hari ni, para ibu-ibu yang gojes? Mengapa gojes? Kerana anda adalah ibu-ibu pilihan yang diberikan kekuatan untuk menguruskan rumah di samping bekerja dari rumah, yang tak semua orang mampu melakukannya! Jadi, bagaimana nak mengatasi keletihan melampau menguruskan rumahtangga buat ibu yang bekerja dari rumah?



Pernah tertidur sambil buat kerja rumah?



Bagaimana Atasi Keletihan Melampau Menguruskan Rumahtangga dan bekerja dari rumah?


1. Pastikan anda susun jadual waktu supaya tersusun perjalanan harian anda

Perjalanan hari kita sebenarnya boleh diuruskan dengan baik dengan cara menyediakan jadual waktu. Dengan adanya jadual waktu, kita dapat mengoptimakan pengurusan masa supaya semuanya seimbang antara keluarga dan kerja masing-masing.

Eh, daripada kita tak ada jadual waktu, kejap teringat nak sapu sampah, pastu teringat nak layan pelanggan, nak update rekod, tiba-tiba teringat belum masak, kan kucar kacir hidup dan memenatkan?


2. Berikan anak-anak aktiviti yang boleh mereka buat semasa anda bekerja di tepi anda.

Sediakan aktiviti untuk anak-anak semasa anda buat kerja sendiri supaya mereka tidak terlalu bergantung kepada anda dan ini akan membantu anda fokus dalam bekerja dan tidak memenatkan badan sendiri.
3. Dapatkan tidur yang berkualiti setiap malam.

Untuk dapatkan tidur malam yang lena, bersihkan diri sebelum tidur, sebaik-baiknya mandi dengan air panas, tapi jangan terlalu lama mandi malam ya, dan makanlah 4 biji ostematrix yang mengandungi potassium, magnesium dan Vitamin D yang membantu kita tidur lena. (Jangan lupa kunci jam pula ya!) :)

Inilah dia Kalsium yang lebih manfaat dari kalsium biasa


4. Jangan lupa detoks diri

Detoks adalah satu proses pembuangan toksin dari dalam badan yang sangat penting. Jika terlalu banyak toksin di dalam badan, anda akan selalu letih dan kelesuan. Detoks yang cepat dan selamat boleh dilakukan dengan mengambil :
  1. Alfalfa : Detoks lembut yang bagus diambil oleh wanita setiap hari
  2. Herblax : Detoks pada bahagian usus yang membantu melawaskan pembuangan air besar
  3. DTX Complex : Detoks hati yang akan membuang segala toksin-toksin yang masuk ke dalam badan melalui mulut (makan) ataupun hidu (asap pencemaran dan sebagainya)
Bila anda cukup detoks, anda akan lebih bertenaga untuk menjalani kegiatan harian setiap hari!




5. Supplement pagi 

Supplement pagi diambil selepas mengambil sarapan pagi yang berat. Mengapa perlu sarapan dan supplement pada waktu pagi? Supaya kita cukup tenaga untuk menjalani aktiviti seharian yang mencabar dan supplement ini sangat penting untuk mencukupkan segala nutrisi yang kurang dalam badan yang menyebabkan keletihan melampau yang berpanjangan.

Saya ambil :
  1. B kompleks : Untuk menjana tenaga dan mengurangkan tekanan (stress)
  2. Omega guard : Untuk kesihatan yang optima, kelancaran darah dan membantu menjana tenaga dari pembakaran lemak oleh Omega 3 ini. Omega ni pun boleh kurangkan stress mak-mak yang penat tau sebab dia seimbangkan hormon dalam badan :)
  3. Ostematrix : Kalsium tinggi dari ostematrix membantu kita menghilangkan sakit-sakit badan dan tulang, sakit belakang, lenguh pinggang, kebas kaki dan sebagainya, jadi keletihan dari dikurangkan.

Supplement yang saya ambil untuk cergas bertenaga


6. Pastikan Badan Ambil Cukup Protein

Protein yang mencukupi di dalam badan, membantu badan untuk lebih bertenaga. Oleh itu, ambillah ESP setiap pagi sebelum sarapan supaya membekalkan badan dengan kandungan protein yang cukup untuk kekal bertenaga menjalankan tugas harian setiap hari.


Saya menyarankan ibu-ibu mengambil ESP kerana kandungan protein yang cukup dengan asid amino yang diperlukan dalam badan mempengaruhi tenaga anda untuk bekerja dengan bertenaga di rumah :)





7. Ambil Teh tenaga :


Teh tenaga ini boleh diambil pada bila-bila masa sahaja, kecuali sebelum tidur malam kerana anda akan segar bertenaga dan berjaga sepanjang malam!


Teh Cinch tenaga ini, mengandungi antioksida tinggi dari ekstrak teh merah, serbuk teh Hijau Matcha, ekstrak teh Putih dan ekstrak teh rooibos. Memang siapa yang ambil pasti bertenaga dengan jaminan 100% dari saya yang telah mencubanya!





8. Vivix, minuman tenaga yang bertindak jauh ke dalam DNA


Wah, siapa yang memilih Vivix ini pasti akan tersenyum girang sambil bertenaga sentiasa. Di samping mendapat kelebihan tenaga yang optima, badan akan semakin sihat dengan pengambilan Vivix yang istiqamah.


Vivix ni membantu sel menjana tenaga dalaman dengan sangat berkesan! Siapa yang belum cuba, cubalah, mesti terasa sesuatu kelainan pada badan anda, luar dan dalam, aw! Gojes gitu!





Saya memang memahami apa yang anda lalui dan masalah-masalah ibu-ibu yang memilih untuk bekerja dari rumah. Dengan kain yang menimbun belum berbasuh, atau sudah berbasuh belum berlipat, rumah berselerak kerana anak-anak setiap masa beraktiviti, keperluan untuk memasak paling kurang 2 kali sehari, belum kira anak nak makan secara tiba-tiba, anda wajib memastikan diri anda kekal bertenaga dan keletihan melampau harus dihapuskan secepat yang mungkin!





Pada yang ingin mendapatkan supplement pembantu penambah tenaga dan menghilangkan keletihan melampau ini, boleh terus hubungi saya, Ainul Malik, 016-3353567. Semua penghantaran seluruh Malaysia boleh diuruskan demi membantu ibu-ibu bekerja dari rumah di luar sana dapat manfaat yang sama di samping berjaya menguruskan rumahtangga dengan riang dan gembira!



Walaupun sibuk bekerja, tapi anda tetap tersenyum gembira



Salam ikhlas,


Ainul Malik

WAHM bahagia.

Monday, January 5, 2015

Bolehkah Saya Hamil Jika Saya Pesakit Kanser Yang Menjalani Kemoterapi?

Puan Normala sangat gusar dan tertekan kerana dia telah berkahwin selama setahun, tetapi belum dikurniakan cahaya mata. Bukan kerana tidak berusaha untuk hamil, tetapi sebenarnya, Puan Normala sendiri yang risau dan takut untuk hamil kerana dia adalah pesakit kanser payu dara.


Beliau telah menjalani pembedahan, dan telah pun melalui proses kemoterapi. 

Sememangnya proses kemoterapi itu sendiri membuatkan dirinya cukup tabah untuk meneruskan kehidupannya kerana dia yakin bahawa jika tidak berusaha untuk sihat, banyak lagi impian dalam hidup yang boleh dicapai di dunia ini di atas semangat kasih sayang suami, ibu bapa, kaum keluarga dan rakan-rakan tersayang.

Ya, Puan Normala mengimpikan untuk melahirkan zuriat hasil perkahwinan dengan suaminya.


Tetapi, persoalannya, "Bolehkah saya hamil jika saya ada kanser?"


Jawapannya :

Puan Normala adalah bekas pesakit kanser kerana telah menjalani kemoterapi untuk membunuh sel-sel kanser yang ada pada payudaranya. Oleh itu, dia harus menunggu sekurang-kurangnya selepas tempoh dua tahun daripada rawatan akhir kemoterapi ataupun radioterapi.

Sebab :

1. Ini untuk memastikan dia bebas dari kesan ubat-ubatan sewaktu menjalani rawatan menyembuhkan kanser itu. 
2. Rawatan kemoterapi juga sedikit sebanyak menjejaskan kesuburan si pesakit, contohnya mengganggu sistem kitaran haid ataupun mengalami menopous pra matang.

Jadi, bagaimana untuk memastikan badannya sembuh sepenuhnya dari kesan rawatan dan juga sel-sel kanser ini?


1. Puan Normala harus sentiasa berjumpa dengan doktor untuk pemeriksaan berkala untuk memastikan tahap kesihatannya dalam keadaan optima.

2. Mengambil antioksida untuk memastikan sel-sel badannya sentiasa sihat dengan melindungi dan mengurangkan serta meneutralkan sel badan dari radikal bebas penyebab kanser.

3. Membantu tubuhnya untuk meningkatkan semula tahap kesuburan dalam badan.


Bagaimana Supplement Semulajadi Shaklee boleh membantu Puan Normala untuk bebas sepenuhnya dari kanser dan meningkatkan kesuburan badannya?


Ini adalah alternatif yang Puan Normala ambil untuk hamil dengan selamat.

Mengapa Puan Normala memilih Shaklee?

Kerana doktor yang ditemuinya sendiri mencadangkan agar Puan Normala mengambil supplement semulajadi setelah terlalu banyak ubatan sintetik yang telah diambilnya sepanjang rawatan kanser dijalankan ke atas Puan Normala.

Shaklee adalah supplement yang selamat kerana ia dihasilkan dari bahan semulajadi tanpa pewarna, perisa ataupun pengawet yang membahayakan kesihatan yang diakui oleh saintis seluruh dunia (penyelidikan pihak ketiga) berkesan dalam penyerapan di dalam badan untuk mempercepatkan tindakannya dalam badan berbanding vitamin sintetik yang lebih membahayakan.


Apakah supplement Shaklee yang membantu Puan Normala melindungi diri dari kanser dan meningkatkan kesuburan?

1. Vivix

Vivix adalah antioksida kuat yang melindungi sel sehingga ke peringkat DNA. Sumber antioksida Vivix yang tinggi dari resveratrol dan poliphenol membantu Puan Normala untuk mengoptimakan sel-sel badannya dari serangan kanser kali kedua.

Vivix juga membantu menyeimbangkan hormon badan untuk mengawalatur hormon kesuburan di dalam badan untuk menyediakan diri menerima kehadiran anak yang bakal dikandungkan.


2. Antioksida ACE

Antioksida yang penting untuk memerangi kanser adalah :

  1. Vitamin A (Carotomax), 
  2. Vitamin E dan 
  3. Vitamin C.
Kepentingan Antioksida ACE:
  • Antioksida di atas penting untuk meningkatkan sistem imun badan, menyekat aktiviti kanser dan mengurangkan radikal bebas serta menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.
  • Antioksida juga sangat penting untuk meningkatkan kesuburan badan.


GLA yang mengandungi 2 kali ganda GLA dari Evening Primrose Oil ini sangat membantu dalam meningkatkan kesuburan dengan :
  1. Mengawal atur estrogen di dalam badan untuk kesuburan wanita
  2. Membantu menyeimbangkan kitaran haid setiap bulan
  3. Melambatkan menopaus
  4. juga membantu kanser

Ini bukan rawatan, tetapi pengambilan supplement adalah untuk mencukupkan segala nutrisi yang kurang di dalam badan untuk meningkatkan lagi potensi sel di dalam badan mencapai apa yang diinginkan. Semoga dengan alternatif yang diambil oleh Puan Normala ini memberikan sinar harapan yang diimpikan, iaitu :

  1. Sembuh dari kanser sepenuhnya
  2. Berjaya hamil mendapatkan anak



Jika anda juga mengalami perkara yang sama seperti Puan Normala, anda boleh berjumpa dengan doktor untuk mendapatkan khidmat nasihat dan juga menghubungi saya, Ainul Malik, 016-3353567 untuk membantu anda meningkatkan lagi kesihatan dengan alternatif supplement selamat Shaklee ini.


Jika anda rasa artikel ini bermanfaat, bolehlah dipanjangkan lagi perkongsian ini, semoga manfaat ini dapat diperluaskan lagi kepada mereka yang sangat-sangat memerlukan. 

Segala-galanya datang dari Allah yang Maha Menyembuhkan dan mengabulkan hajat, bersama-samalah kita juga berusaha dengan sebaik-baik usaha.

Semoga hajat anda dikabulkan!

Ikhlas,

AinulMalik
016-3353567
SID Shaklee Taman Puncak Saujana dan kawasan sekitar Kajang
Pos ke seluruh Malaysia



Monday, November 24, 2014

Tips Cantik Atasi Kulit Berkedut Bagi Wanita 40an yang Sibuk Berkerja

Assalamualaikum wbh

Hari ni kan saya terpanggil nak tulis satu entry yang saya dedikasikan khas untuk seorang sahabat saya, Dr Nor Amlizan; supaya dapat dijadikan perkongsian yang bernilai buat wanita-wanita 40an yang memerlukan tips untuk mengatasi kulit berkedut, khususnya yang berjawatan profesional yang banyak bersemuka dengan ramai golongan di luar sana.

Bukan apa, saya sangat terpesona dengan keremajaan kulit Dr Nor ni yang saya panggil dengan gelaran manja Kak Am. Mana taknya, di hari konvokesyen PhD Kak Am tempoh hari, ada sekeping gambarnya yang mempamerkan keserian wajahnya, yang membuatkan hati begitu tertarik untuk tengok lama-lama.


Cantik berseri-seri kan wajah tanpa sapuan bedak ni?


Yang paling jeles, beliau berkata kepada saya, pagi tu beliau tak sempat berbedak pun! Oh, kenapa saya jeles? Sebab beliau yang dah menginjak ke umur 40an mempunyai kulit yang sangat cantik dan licin berseri seperti sekarang!

Kalau nak tahu, Kak Am ni, sangat sibuk orangnya. Memegang jawatan yang tinggi dalam bidang akademik dan pentadbiran, menjadikan beliau seorang yang sangat-sangat tak cukup masa. Selalu terbang ke mana-mana untuk membuat Audit di mana-mana pusat pengajian tinggi di Malaysia.

Sebelum ini, beliau bersengkang mata menyiapkan projek PhD nya, sibuk di dalam makmal, sibuk menulis untuk tesis, sibuk menulis untuk journal.
Boleh bayangkan tak yang wanita berkerjaya yang sibuk seperti Kak Am itu boleh tahan mata untuk membuat rutin-rutin kecantikan seperti bermask atau sebagainya?

Oh, tidak sama sekali!
Beliau ni adalah seorang pengamal vitamin semulajadi yang tegar! Kerana latarbelakang beliau adalah dalam bidang Farmaseutikal, beliau pasti ada sebab musabab yang sangat-sangat kukuh mengapa beliau sangat percaya dan mengamalkan pengambilan vitamin semulajadi untuk kesihatan dan kecantikan kulitnya itu.

Pemilik blog http://sihatsemulajadi.com ini mempunyai banyak rahsia untuk pengambilan vitamin semulajadi untuk kecantikan kulitnya!


Masalah kulit Wanita 40an


Kak Am yang saya kenal dahulu, mempunyai masalah jeragat di kulit muka. Biasalah kan, jeragat ini muncul apabila usia menjamah ke umur 30an seperti saya, selalu terdedah kepada sinaran UV, terdedah kepada pencemaran sekitar dan disebabkan juga dari aspek pemakanan.

Jeragat adalah dilemma biasa wanita bermula dari 30an dan semakin serius di kalangan wanita 40an. Lama-kelamaan, masalah jeragat di muka, terbawa-bawa pula kepada masalah kulit berkedut dan mulai kendur. Muka tidak lagi tegang, dan banyak kedutan halus mula muncul di wajah kita ini.

Pada saya, untuk wanita berkerjaya, yang paling utama adalah masa. Betul?

Mahu tidak mahu, realiti kulit berkedut dan muncul garisan halus memang merisaukan hati, terutama bagi wanita berkerjaya yang memerlukan banyak masa berdepan dengan masyarakat sekeliling seperti saya.

Tips terbaik yang dapat saya kongsikan dari keterujaan saya melihat wajah berseri Kak Am ini adalah;


  1. Wanita 40an memang memerlukan supplement untuk kulit supaya dapat mengekalkan keremajaan wajah kita
  2. Pengambilan supplement adalah berkesan bagi wanita 40an kerana ia terus bertindak dari dalam badan
  3. Pengambilan supplement adalah sangat sesuai bagi wanita berkerjaya yang sibuk kerana kita hanya perlu telan sahaja vitamin yang ada untuk kekal cantik dan sihat. ia sangat mudah dan menjimatkan masa!

Apa yang paling penting untuk keserian dan kecantikan wajah wanita 40an ini adalah pengambilan ANTIOKSIDA YANG TINGGI!


6 Sebab Mengapa Vivix adalah Pilihan Antioksida Kuat yang Membantu wanita Berkerjaya Mengekalkan kecantikan kulit :


Pilihan yang paling sesuai untuk anda yang mengalami dilemma ini adalah VIVIX. Istimewanya Vivix adalah kerana :

  1. Ia adalah antioksida yang kuat yang dapat kekalkan keserian dan kecantikan wajah seperti kulit muda remaja
  2. Vivix adalah cecair yang perlu diminum, sangat menjimatkan masa!
  3. Pilihan wanita yang tidak suka menelan pil atau tablet
  4. Vivix membantu mencantikkan kulit dari dalam
  5. Minum Vivix dapat menyingkirkan radikal bebas yang datang dari pencemaran, asap kenderaan, asap rokok, makanan segera kita seharian dan makanan lain yang mengandungi perisa, pewarna dan pengawet
  6. Vivix membantu menjana tenaga badan supaya kekal cergas seperti stamina di usia remaja

Lihatlah saja gambar di bawah, dua beranak ini sangat gembira dengan kualiti kesihatan dan kecantikan mereka sekarang! Alhamdulillah!

Rahsia kedua beranak yang mengamalkan Vivix, memang muda remaja, boleh teka umur tak?


Kalau beginilah, bukan saja kawan-kawan sejawatan dan seopis yang terpukau dengan kecantikan kulit anda, tetapi suami di rumah pun turut sama berbangga kerana isteri pandai menjaga kejelitaan sama seperti mereka di alam percintaan 20-30 tahun yang lalu! Betul atau tidak?

Usah risau wahai wanita-wanita 40an, kerana garis kedutan halus di muka tu boleh ditegangkan semula! Asalkan hati sentiasa gembira, sentiasa berpositif dan paling UTAMA, rajin ambil antioksidan Vivix :)

Vivix membantu menyeimbangkan hormon badan, Vivix membantu menegangkan kulit anda dan menjadikan kulit flawless segar bermaya dan berseri, insyaallah. 

Jika anda ingin menggantikan kedutan dan garis halus muka dengan wajah berseri dan tegang seperti Kak Am, saya sedia membantu anda mendapatkan sebotol antioksida pilihan ramai ini dengan selamat dan mudah. Jangan malu, jangan segan, hubungilah saya ya di 0163353567, saya sedia memberikan konsultasi sepanjang anda mengamalkan supplement ini.

Tahniah kak Am, atas ijazah kedoktoran yang digenggam baru-baru ini. Tahniah juga kerana anda telah membuka mata saya bahawa kecantikan kulit di usia 40an adalah sangat penting untuk dijaga kerana kita wanita berkerjaya!

Saya sangat kagum, alhamdulillah!


Ikhlas dari saya,

Ainul Malik.
016-3353567

Thursday, July 10, 2014

Rahsia Terbongkar : Sebab Vivix Penawar Alternatif Terbaik dan Berkesan untuk Kanser

Apa itu Kanser?

Kanser adalah penyakit di mana sel membesar secara luar kawalan.

Kanser membahayakan badan apabila sel yang rosak telah membahagi secara tidak terkawal yang membentuk segumpal tisu dipanggil tumor.




Proses terjadi nya kanser yang membentuk tumor

Selepas mengetahui apakah kanser, jom kita lihat apakah penyelesaian kepada masalah kanser ini



1) Apakah Rawatan Alternatif Terbaik lagi berkesan untuk Kanser?

Jawapannya Vivix Shaklee


2) Apakah itu Vivix?





Inilah dia Vivix Shaklee, iaitu ramuan tumbuhan yang ekslusif resveratrol-polyphenol yang telah dipatent berdasarkan kajian dapat memberi kesan yang terbaik terhadap empat mekanisma penuaan sel;



  • ketahanan sel
  • tenaga kepada sel
  • pembaikan sel; dan 
  • prestasi sel.


Ramuan tumbuh-tumbuhan di dalam jus Vivix ini menunjukkan kebolehan untuk memperbaiki dan memelihara DNA, memberi kesan yang baik terhadap genetik, membantu mitokondria menghasilkan lebih tenaga dan memperlahan kan pembentukan protein AGE.



3) Apakah yang terkandung di dalam Vivix?

Anggur Muscadine adalah bahan utama yang kaya dengan resveratrol dan phytonutrisi, menunjukkan sepuluh kali (10x) kuasa dibandingkan dengan reseveratrol biasa dalam memperlahankan mekanisma penuaan sel.

Resveratrol adalah :

Resveratrol is a natural antioxidant compound found in some plants, seeds, and fruits, including grapes and grape-derived products such as red wine. Resveratrol is a polyphenol that has been found to potentially improve health and well-being in laboratory studies from around the globe. In addition, emerging laboratory research has shown that resveratrol may slow cellular aging and can activate genetic regulators of cellular longevity pathways, which may have positive effects on DNA, cellular health, and metabolism.

4) Apakah keistimewaan anggur muscadine sehingga dipilih menjadi ramuan utama Vivix?

Anggur Muscadine adalah ISTIMEWA, bukan seperti anggur yang biasa, kerana mengandungi kuasa antioksida yang tinggi!


  • Anggur ini bersifat tahan bakteria, antifungus, antikulat, tahan kelembapan dan suhu yang ekstrem dan juga tahan banjir.
  • Anggur yang biasa ada 19 kromosom sahaja, manakala anggur muscadine mempunyai 20 kromosom.
  • Anggur musacdine mengandungi 6 kali lebih resveratrol berbanding anggur biasa.
  • Anggur muscadine adalah satu-satunya anggur yang mengandungi asid ellagic.


Research in cell cultures and laboratory animals has found that ellagic acid may slow the growth of some tumors caused by certain carcinogens. Ellagic acid seems to have some anti-cancer properties. It can act as an anti-oxidant, and has been found to cause cell death in cancer cells in the laboratory. In other laboratory studies, ellagic acid seems to reduce the effect of estrogen in promoting growth of breast cancer cells in tissue cultures. There are also reports that it may help the liver to break down or remove some cancer-causing substances from the blood. Ellagic acid has also been said to reduce heart disease, birth defects, liver problems, and to promote wound healing. : Rujukan : http://www.cancer.org/treatment/treatmentsandsideeffects/complementaryandalternativemedicine/dietandnutrition/ellagic-acid


  • Anggur muscadine mengandungi lebih fiber berbanding nasi mahupun oat bran
  • Anggur Muscadine tinggi Quercetin, flavonoid yang sihat
  • Paras antioksida anggur muscadine adalah 40x lebih tinggi dari anggur merah yang biasa


Anggur muscadine

Banyak kan keistimewaan anggur muscadine yang kita tidak tahu ini?

Subhanallah, alhamdulillah, Allahu akbar!

Sebab itu, galilah ilmu supaya kita sentiasa dapat mengembangkan ilmu dan menggunakan ilmu ini ke jalan kebaikan.



5) Jadi, benarlah yang Vivix tinggi antioksida?

Ya, Vivix adalah sumber antioksida yang tinggi dari sumber reseveratrol yang tinggi tadi.


6) Apakah kaitan antioksida yang tinggi dengan kanser?

Salah satu penyebab kanser adalah radikal bebas yang berlebihan di dalam sel badan kita yang mengganggu aktiviti dan merosakkan DNA. Sel rosak ini yang bermutasi menjadi sel kanser.

Radikal bebas ini adalah penyebab kepada proses oksidasi di dalam sel badan, iaitu sel badan menjadi rosak. (Bayangkan proses pengaratan besi, itu adalah proses nyata oksidasi yang boleh dilihat dengan jelas).


Antioksidan pula adalah molekul yang menghalang proses oksidasi tadi. Jadi, antioksidan ini penting dalam memerangi kanser dengan membantu sel yang rosak akibat oksidasi tadi kembali menjadi pulih menjadi sel yang normal.



Anggur biasa mengandungi tinggi antioksidan
Jika anggur biasa dianggap bagus sebagai antioksidan memerangi kanser, sudah tentu lah Vivix yang mengandungi resveratrol yang tinggi tadi berkhasiat 40 kali ganda lebih dari anggur biasa! Sumber : http://instantvitality.com/faq/


Testimoni Master Law Chu Hian yang bebas kanser sepenuhnya dengan Vivix

Law Chu Hian, adalah seorang bekas pembaca berita NTV7. Sepuluh tahun yang lepas, beliau menghidap kanser paru-paru dan beliau menjalani pembedahan juga kemoterapi seperti prosedur biasa.


Beliau kini pulih dari kanser sepenuhnya setelah mengamalkan supplement yang semulajadi dan selamat ini, sudah tentunya dari rangkaian Shaklee yang diyakini.

Tengok perubahan rupa parasnya kesan dari pengambilan vivix?


Awet muda kan? Sekarang umurnya sudah 50 tahun, kulitnya masih tegang, sama seperti beliau bekerja sebagai pembaca berita pada awal tahun 2000 itu.

Jom kita lihat koleksi-koleksi testimonial yang ada yang menunjukkan Vivix membantu dalam masalah kanser ini. Terima kasih kepada penyumbang-penyumbang testimonial semua!








Semoga perkongsian dari hati ini membuka mata dan hati anda yang membaca, betapa pentingnya mencari alternatif terbaik memerangi kanser ini kerana ia melibatkan nyawa.

Sayangi diri dan orang tersayang!

Ingat kanser, ingatlah manfaat Vivix dan kesannya. Ia mampu mengubah hidup anda. Semoga anda semua sihat, ceria dan bahagia :)

JOM ORDER VIVIX SEKARANG!

Klik untuk membuat pesanan dengan mudah dan cepat : http://bit.ly/VivixAntioksidanTerbaik


Jika berminat membeli Vivix beserta konsultasi berterusan,

Hubungi saya,

Ainul Malik
013-3536718/whatsapp 016-3353567

Saya sedia membantu anda yang memerlukan!

Alhamdulillah, terima kasih ya Allah atas kurniaan sumber alam semulajadi, ilmu dan ilham kepada manusia sejagat 
Supaya kami boleh menggunakan ilmu ini untuk membantu manusia lain yang memerlukan.



Wednesday, July 9, 2014

Vivix Shaklee Terbaik untuk Masalah Kesihatan Manusia

Vivix membantu kesihatan manusia secara keseluruhannya :


  • Antipenuaan
  • Kecantikan 
  • Kanser
  • Kurus
  • Gout
  • Alzheimer
  • Parkinson
  • Hormon badan
  • Merokok
  • Allergy-sinus
  • Menstabilkan tekanan darah
  • Menurunkan paras gula dalam darah
dan banyak lagi!

Alhamdulillah, terima kasih ya Allah kerana telah mencipta tumbuhan terbaik dunia, menganugerahkan ilmu dan mengilhamkan manusia membuat penemuan demi penemuan untuk mencipta Vivix Shaklee yang berkualiti dan berkesan pada manusia.

Vivix Shaklee Terbaik untuk kesihatan optima


Vivix telah memberikan sinar harapan yang baru kepada semua manusia di seluruh dunia.

Mengapa?
Ia mengandungi resveratrol, antioksidan yang tinggi, malahan mempunyai 10x ganda dari resveratrol biasa!


Semoga kami semua dapat meningkatkan lagi keimanan kepadaMu ya Allah!

Best tengok link ni : http://instantvitality.com/contact/

Jika anda ingin Vivix membantu menyelesaikan masalah anda dengan izin Allah, 
JOM ORDER SEKARANG!

http://bit.ly/VivixAntioksidanTerbaik

SEBARANG konsulatasi adalah EKSKLUSIF kepada pelanggan saya

Hubungi
Ainul Malik
013-3536718/whatsapp 016-3353567

Tuesday, July 8, 2014

Penawar Gout dengan Vivix Shaklee

Alhamdulillah, seorang kawan ayah saya sendiri KINI telah menemui penawar gout yang telah dihidapi selama berpuluh tahun, iaitu dengan Vivix Shaklee. 

Pakcik ini memang bergantung kepada ubat gout dan painkiller, sehingga jika terlupa untuk makan ubat, buku lalinya akan bengkak dan dia tidak dapat jalan seperti biasa.

Ini memang testimonial ikhlas dari hati seorang anak yang sangat risaukan kesihatan ayahnya.


Penawar Gour dengan Vivix Shaklee

Namun begitu, saya tidak claim bahawa dengan Vivix Shaklee adalah ubat gout, kerana ia adalah salah dari segi etika pengiklanan Kementerian Kesihatan Malaysia. Anda perlu merujuk dengan doktor mengenai masalah ini. Namun begitu, apabila kesan positif di depan mata menunjukkan hasil yang terbaik, apalah salahnya jika share kerana Vivix Shaklee supplement semulajadi ini sudah sememangnya selamat diserap oleh sel-sel badan.

Mengapa? jom kita tengok lebih lanjut lagi SEBAB-SEBAB mengapa VIVIX ITU BERKESAN :)


Pertama sekali, kita tengok dulu apakah itu gout?

Gout berlaku apabila jumlah asid urik meningkat dan berlebihan di dalam darah. Bila berlebihan, ia akan menyebabkan mendapan kristal asid urik di persekitaran sendi ataupun dalam sendi yang menimbulkan keradangan, oleh itu akan rasa sakit sendi.

Boleh rujuk mengenai gout di link Dr Anwar Arshad.

Jom lihat semula artikel saya yang bertajuk Rawatan Gout Lelaki dan Wanita dengan Sumber Semulajadi.



Jika anda ada rasa seperti di bawah, anda mengalami simptom gout yang nyata :

  1. Sakit, merah dan bengkak pada sendi
  2. Demam
  3. Keradangan tisu, menyebabkan kulit di sekitar bengkak


Di dalam artikel tersebut, saya telah menyenaraikan supplement yang membantu menjadi penawar untuk bengkak sendi seperti ini iaitu :

  1. Vivix yang dapat memulihkan sel dan ketidaknormalan sel dari peringkat dalaman
  2. Herb Lax : Untuk detox membuang sisa2 toksin di dalam badan
  3. Alfalfa complex : Menurunkan paras asid di dalam badan, dan menyingkirkan toksin dalam badan
  4. B kompleks : Asid folik sangat penting dalam metabolisma nukleoprotin
  5. Vita C : Membantu dalam penyembuhan keradangan
  6. Garlic : Bagus untuk mengurangkan bengkak dan sakit
  7. Vita E : Menuetralkan radikal bebas
  8. Ostematrix : Bagus untuk mengurangkan bengkak dan sakit
  9. Omega : Mengurangkan inflamasi pada kawasan gout dan bagus untuk sendi

Sekarang, mari kita kaji bagaimana Vivix dapat membantu mengurangkan rasa sakit gout ini.



Tindakan Vivix yang Terbaik untuk Gout


Penawar gout terabit
Vivix supplement semulajadi terbaik

Seperti yang kita sedia maklum, Vivix bertindak melalui 4 cara iaitu :

  1. Memperbaiki DNA
  2. Mengurangkan inflamasi
  3. Meningkatkan penghasilan tenaga
  4. Mengelakkan pengumpulan protein AGE (Advanced Glycation End Product)

Jadi, pertama sekali, Vivix telah memperbaiki kesemua kerosakan pada sel darah dengan menstabilkan kandungan asid urik ke tahap yang normal.

Setelah itu, ia juga memperbaiki sel-sel yang telah membangkak dan sakit itu supaya kembali kepada sel yang sihat.

Vivix jugak mengelakkan pengumpulan protein-protein hasil pengikatan gula dan protein berlebihan dalam badan yang mengundang kepada penyakit-penyakit kronik di dalam badan seperti diabetes, alzheimer dan penyakit salur darah.

Bezanya Vivix dengan supplement yang lain, adalah, Vivix bertindak dari dalam DNA lagi, iaitu unit terkecil di dalam sel manusia yang mengandungi maklumat genetik kita!

Menakjubkan, bukan?

Itulah keistimewaan vivix!

Jom kita lihat seorang lagi pengguna Vivix yang telah menjumpai penawar goutnya. Dari Oversea, dan umurnya adalah 75 pada tahun 2010 :) 

Selepas mengalami gout beberapa kali, beliau mula mengamalkan Vivix pada Oktober 2009 dan pada 2010, kesan menakjubkan telah dirasai iaitu tiada lagi serangan gout yang dialaminya. Testi ini dikeluarkan oleh seorang Doktor perubatan, iaitu Dr Bob. Boleh lihat artikel blognya di sini.


Pengguna Vivix dari blog Dr Bob


Sebenarnya, yang paling nyata adalah, Vivix adalah supplement semulajadi, oleh itu kadar penyerapannya memang lebih bagus berganda-ganda dari supplement sintetik. Sebab itulah kesan positifnya cepat bertindak dan menunjukkan hasil. Selain itu, kandungan resveratrol nya yang sangat tinggi menunjukkan impak yang sangat bagus dan positif terhadap kesihatan kita.

Jangan ragu-ragu lagi dengan Vivix! Jika anda adalah pesakit gout, anda tahu deritanya sakit ini, pasti anda lebih menghargai perkongsian ikhlas dari hati ini kerana anda akan ceria kegembiraan selepas merasai kenikmatan Vivix Shaklee! Insyaallah, dengan izin Allah, tuhan yang Maha Menyembuhkan semua penyakit.

Yang penting, usaha, doa dan tawakkal!


Jom Order Vivix @ Set Gout sekarang!



Order Vivix :

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=d88518acbcc3d08d1f18da62f9bb26ec

Order Set Gout Lengkap :

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=042aec9e604155f2f06c0a16c5f9ba06

Semuanya di hujung jari! Mudah dan pantas untuk kesihatan menyeluruh anda dan keluarga tersayang!


Saya doakan anda yang mencuba Vivix dan set gout ini juga mengalami berita yang positif dan menggembirakan hati seperti perkongsian testimonial saya hari ini!


Tiada lagi gout dengan Vivix, insyaallah :)



Salam kasih sayang dari saya,

Ainul Malik
013-3536718/whatsapp 016-3353567



Monday, July 7, 2014

Cara Mudah Berhenti Merokok dengan VIVIX Shaklee

Berhenti merokok dengan Vivix Shaklee?

* Siapa yang tak suka kalau diri sendiri boleh berhenti merokok tanpa lalui apa-apa program yang menyeksa ketahanan diri?

* Siapa yang tak suka kalau dia ada niat untuk berhenti, tapi asyik disekat oleh nafsu sendiri?

* Siapa yang tak suka kalau dia dapat berhenti merokok secara automatik tanpa disedari?

* Siapa yang tak suka kalau dapat berhenti merokok tapi badan pulak semakin kuat bertenaga?

Ya, kini anda boleh berhenti merokok dengan Vivix Shaklee!

Jom kita tengok berita gembira seorang isteri terhadap perubahan suami tersayang yang dapat berhenti merokok setelah makan Vivix Shaklee ini :)


Mudah Berhenti merokok

Alhamdulillah, berdasarkan pengalaman sebenar isteri ini, suaminya telah berjaya berhenti merokok tanpa disedari setelah makan Vivix Shaklee yang bagus untuk tenaga dan kesihatan ini.

Pada si suami pula, sudah tentu die rasa teramat bersyukur kerana impian untuk berhenti merokok tercapai tanpa rasa susah! Alhamdulillah!

Manfaat lain yang dia perlukan adalah : kekuatan stamina dan sihat dari penyakit.

Mari kita tengok apakah itu Vivix Shaklee ini.


Apa itu Vivix Shaklee?


Vivix adalah minuman yang sangat tinggi antioksida nya kerana mengandungi resveratrol dan campuran fitonutrient yang menunjukkan keupayaan 10 kali ganda keberkesannya berbanding resevratrol biasa.

Vivix ini mengandungi campuran tumbuhan terbaik dunia kerana fungsi-fungsi yang amat diperlukan oleh sel badan sebagai antioksidan tinggi. Tumbuhan tersebut adalah : 

  1. Anggur muskat
  2. Elderberi
  3. Polydanum cupsidatum
  4. Lobak ungu
Vivix Shaklee
Vivix membantu :
  1. Memperbaiki sel DNA
  2. Mengurangkan inflamasi
  3. Meningkatkan tenaga
  4. Mengelakkan akumulasi protein AGE


Bagaimana Vivix Boleh Membantu Berhenti Merokok dengan Mudah?


Kerana Vivix bertindak dari dalam sel lagi!

Vivix telah memperbaiki DNA yang telah rosak akibat bahan-bahan kimia yang ada dalam rokok tersebut dan menyebabkan badan anda sudah tidak mahu benda-benda yang merbahaya ini untuk terus berada di dalam badan buat selama-lamanya!

Mari kita dengar pula luahan hati ikhlas seorang suami yang tidak tahu sebenarnya Vivix yang diberikan isterinya itu bukan sahaja menambahkan tenaga, malah membantu membuatkan mulutnya terasa pahit untuk teruskan merokok :)




Alhamdulillah, berita yang baik ini kita kongsi-kongsikan buat mereka yang memerlukan.

Mana tahu, dengan semangat Ramadhan tahun ini, ada yang berpuasa merokok waktu siang, dapat meneruskan niat murni ini sehingga bila-bila dan membuatkan anda bebas dari rokok buat selama-lamanya!

Tahniah kepada mereka yang sayangkan nyawa diri sendiri, isteri, anak-anak tersayang dan orang yang berada di sekeliling anda.

Dengan nilai rokok yang anda beli untuk sebulan, anda dapat berjimat dengan Vivix dan mengubah hidup anda ke arah yang lebih positif, bertenaga dan ceria!

Ingin order dengan pantas dan mudah? Klik saja link di bawah, dan anda boleh terus order Vivix yang memenuhi kehendak dan keperluan anda ini.

http://bit.ly/1jY5dAj 

(Borang Order Vivix, insyaallah akan sampai dengan selamat ke tangan anda)
Ikhlas dari hati

Ainul Malik
013-3536718/ whatsapp 016-3353567
http://www.facebook.com/sihat.ceria.bahagia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...