Showing posts with label kecantikan. Show all posts
Showing posts with label kecantikan. Show all posts

Monday, November 24, 2014

Tips Cantik Atasi Kulit Berkedut Bagi Wanita 40an yang Sibuk Berkerja

Assalamualaikum wbh

Hari ni kan saya terpanggil nak tulis satu entry yang saya dedikasikan khas untuk seorang sahabat saya, Dr Nor Amlizan; supaya dapat dijadikan perkongsian yang bernilai buat wanita-wanita 40an yang memerlukan tips untuk mengatasi kulit berkedut, khususnya yang berjawatan profesional yang banyak bersemuka dengan ramai golongan di luar sana.

Bukan apa, saya sangat terpesona dengan keremajaan kulit Dr Nor ni yang saya panggil dengan gelaran manja Kak Am. Mana taknya, di hari konvokesyen PhD Kak Am tempoh hari, ada sekeping gambarnya yang mempamerkan keserian wajahnya, yang membuatkan hati begitu tertarik untuk tengok lama-lama.


Cantik berseri-seri kan wajah tanpa sapuan bedak ni?


Yang paling jeles, beliau berkata kepada saya, pagi tu beliau tak sempat berbedak pun! Oh, kenapa saya jeles? Sebab beliau yang dah menginjak ke umur 40an mempunyai kulit yang sangat cantik dan licin berseri seperti sekarang!

Kalau nak tahu, Kak Am ni, sangat sibuk orangnya. Memegang jawatan yang tinggi dalam bidang akademik dan pentadbiran, menjadikan beliau seorang yang sangat-sangat tak cukup masa. Selalu terbang ke mana-mana untuk membuat Audit di mana-mana pusat pengajian tinggi di Malaysia.

Sebelum ini, beliau bersengkang mata menyiapkan projek PhD nya, sibuk di dalam makmal, sibuk menulis untuk tesis, sibuk menulis untuk journal.
Boleh bayangkan tak yang wanita berkerjaya yang sibuk seperti Kak Am itu boleh tahan mata untuk membuat rutin-rutin kecantikan seperti bermask atau sebagainya?

Oh, tidak sama sekali!
Beliau ni adalah seorang pengamal vitamin semulajadi yang tegar! Kerana latarbelakang beliau adalah dalam bidang Farmaseutikal, beliau pasti ada sebab musabab yang sangat-sangat kukuh mengapa beliau sangat percaya dan mengamalkan pengambilan vitamin semulajadi untuk kesihatan dan kecantikan kulitnya itu.

Pemilik blog http://sihatsemulajadi.com ini mempunyai banyak rahsia untuk pengambilan vitamin semulajadi untuk kecantikan kulitnya!


Masalah kulit Wanita 40an


Kak Am yang saya kenal dahulu, mempunyai masalah jeragat di kulit muka. Biasalah kan, jeragat ini muncul apabila usia menjamah ke umur 30an seperti saya, selalu terdedah kepada sinaran UV, terdedah kepada pencemaran sekitar dan disebabkan juga dari aspek pemakanan.

Jeragat adalah dilemma biasa wanita bermula dari 30an dan semakin serius di kalangan wanita 40an. Lama-kelamaan, masalah jeragat di muka, terbawa-bawa pula kepada masalah kulit berkedut dan mulai kendur. Muka tidak lagi tegang, dan banyak kedutan halus mula muncul di wajah kita ini.

Pada saya, untuk wanita berkerjaya, yang paling utama adalah masa. Betul?

Mahu tidak mahu, realiti kulit berkedut dan muncul garisan halus memang merisaukan hati, terutama bagi wanita berkerjaya yang memerlukan banyak masa berdepan dengan masyarakat sekeliling seperti saya.

Tips terbaik yang dapat saya kongsikan dari keterujaan saya melihat wajah berseri Kak Am ini adalah;


  1. Wanita 40an memang memerlukan supplement untuk kulit supaya dapat mengekalkan keremajaan wajah kita
  2. Pengambilan supplement adalah berkesan bagi wanita 40an kerana ia terus bertindak dari dalam badan
  3. Pengambilan supplement adalah sangat sesuai bagi wanita berkerjaya yang sibuk kerana kita hanya perlu telan sahaja vitamin yang ada untuk kekal cantik dan sihat. ia sangat mudah dan menjimatkan masa!

Apa yang paling penting untuk keserian dan kecantikan wajah wanita 40an ini adalah pengambilan ANTIOKSIDA YANG TINGGI!


6 Sebab Mengapa Vivix adalah Pilihan Antioksida Kuat yang Membantu wanita Berkerjaya Mengekalkan kecantikan kulit :


Pilihan yang paling sesuai untuk anda yang mengalami dilemma ini adalah VIVIX. Istimewanya Vivix adalah kerana :

  1. Ia adalah antioksida yang kuat yang dapat kekalkan keserian dan kecantikan wajah seperti kulit muda remaja
  2. Vivix adalah cecair yang perlu diminum, sangat menjimatkan masa!
  3. Pilihan wanita yang tidak suka menelan pil atau tablet
  4. Vivix membantu mencantikkan kulit dari dalam
  5. Minum Vivix dapat menyingkirkan radikal bebas yang datang dari pencemaran, asap kenderaan, asap rokok, makanan segera kita seharian dan makanan lain yang mengandungi perisa, pewarna dan pengawet
  6. Vivix membantu menjana tenaga badan supaya kekal cergas seperti stamina di usia remaja

Lihatlah saja gambar di bawah, dua beranak ini sangat gembira dengan kualiti kesihatan dan kecantikan mereka sekarang! Alhamdulillah!

Rahsia kedua beranak yang mengamalkan Vivix, memang muda remaja, boleh teka umur tak?


Kalau beginilah, bukan saja kawan-kawan sejawatan dan seopis yang terpukau dengan kecantikan kulit anda, tetapi suami di rumah pun turut sama berbangga kerana isteri pandai menjaga kejelitaan sama seperti mereka di alam percintaan 20-30 tahun yang lalu! Betul atau tidak?

Usah risau wahai wanita-wanita 40an, kerana garis kedutan halus di muka tu boleh ditegangkan semula! Asalkan hati sentiasa gembira, sentiasa berpositif dan paling UTAMA, rajin ambil antioksidan Vivix :)

Vivix membantu menyeimbangkan hormon badan, Vivix membantu menegangkan kulit anda dan menjadikan kulit flawless segar bermaya dan berseri, insyaallah. 

Jika anda ingin menggantikan kedutan dan garis halus muka dengan wajah berseri dan tegang seperti Kak Am, saya sedia membantu anda mendapatkan sebotol antioksida pilihan ramai ini dengan selamat dan mudah. Jangan malu, jangan segan, hubungilah saya ya di 0163353567, saya sedia memberikan konsultasi sepanjang anda mengamalkan supplement ini.

Tahniah kak Am, atas ijazah kedoktoran yang digenggam baru-baru ini. Tahniah juga kerana anda telah membuka mata saya bahawa kecantikan kulit di usia 40an adalah sangat penting untuk dijaga kerana kita wanita berkerjaya!

Saya sangat kagum, alhamdulillah!


Ikhlas dari saya,

Ainul Malik.
016-3353567

Sunday, November 2, 2014

5 Tips Contohi Rozita Che Wan Kekal Cantik Berseri Ketika Melahirkan Anak

Alhamdulillah, tahniah buat artis jelita lagi cantik, Rozita Che Wan yang telah selamat melahirkan bayi perempuannya yang comel pada hari Sabtu, 1 November 2014 pada 2.18 petang.

Siapa yang melihat kegebuan wajah bayi perempuan Rozita Che Wan ni pasti cair! Hilang segala penat ketika melahirkan anak kerana proses kelahiran ini adalah satu nikmat yang telah menggunakan semua tenaga yang ada di dalam badan ibunya.



Baby comel 2014, artis jelita, kelahiran bayi
Koleksi gambar kelahiran Rozita Che Wan

Tengok, memang sangat-sangat comel kan anaknya? Subhanallah! Siapa yang tengok pasti ada keinginan nak mengandung dan bersalin lepas ni, kan? kan?


Selalunya, bila perempuan lepas bersalin, wajahnya agak kusam dan kurang ceria. Perkara ini tidak berlaku pada Rozita Che Wan, lihat saja wajahnya yang cukup gembira dan bersyukur atas kelahiran anaknya yang comel itu. 


Pada wanita-wanita dan ibu-ibu cantik di luar sana yang dah pasang keinginan nak mengandung lepas ni, jom kita ikut tips mengandung dan melahirkan anak wanita cantik jelita seperti Rozita Che Wan. Semoga jadi panduan selepas ini.




5 Tips Cantik Berseri Seperti Artis Jelita Rozita Che Wan:




1. Menjaga kecantikan luaran dan dalaman dengan bersungguh-sungguh. Wanita dan kecantikan memang tidak dapat dipisahkan, namun, jika kita bersungguh-sungguh dan konsisten menjaga kecantikan dalaman dan luaran, wajah kita akan kekal cantik walau apa jua situasinya :)


2. Awet muda. Pentingnya awet muda ini bukan saja untuk kecantikan luaran, tetapi pentingnya awet muda ini membantu diri mengekalkan sel-sel dalam badan untuk sihat secara optima!


3. Bertenaga. Lihat saja pada umur Rozita sekarang. Dia telah membuktikan bahawa umur seusia dengannya mampu cergas ketika mengandung di usianya itu dan menjaga rahimnya untuk kekal kuat dan sihat selama mengandungkan anaknya selama 9 bulan :) Syukur kini sudah selamat melahirkan anaknya, bertenaga bukan?


4. Emosi. Menjaga emosi memang sungguh boleh mencerminkan kecantikan dalaman anda. Sebagai seorang artis, ternyata Rozita Che Wan mesti menjaga emosi nya di tahap yang maksima untuk menangkis segala gosip dan cerita-cerita mengenai kehidupannya sekarang. Jadi, kalau emosi tidak kuat, pasti kita terlayan dengan tanggapan-tanggapan negatif yang akhirnya merendahkan tenaga dalaman kita sendiri.


5. Disiplin diri. Tanpa disiplin diri, Rozita Che Wan pasti tidak dapat mengekalkan kecantikan yang ada padanya sekarang. Pasti Rozita harus berdisiplin untuk mengikut aturan penjagaan wajahnya seperti penjagaan luaran dengan krim-krim kecantikan, rajin untuk bermask, rajin untuk mengamalkan tips-tips kecantikan dan petua orang lama dan tidak kurang wajib mengambil vitamin dan makanan tambahan iaitu supplement untuk kekal cantik, jelita dan sihat di usianya itu.


Jadi para wanita sekalian, Rozita Che Wan memang adalah ikon kecantikan yang harus dicontohi kerana pada asasnya, kita wajib menjaga kecantikan untuk suami kita sendiri. Selepas ini, silalah pasang niat untuk cantik, berseri dan jelita di hadapan suami pada bila-bila masa dan situasi ya! Pasti suami semakin hari semakin sayang!


Beruntunglah Zain Saidin beristerikan Rozita Che Wan yang kekal awet muda luar dan dalam. Anda, tak mahu disayangi suami sebegitu rupa? Siapa taknak kan? Jom ubah sikap dan disiplin diri untuk kebahagiaan rumahtangga kita :)



Zain Saidin bahagia bersama Rozita Che Wan


Saya sayang suami saya!




Nukilan ikhlas buat para isteri;


Ainul Malik

SID mesra ilmu
016-3353567

Berita dari : http://beautifulnara.com/tahniahrozita-che-wan-selamat-lahirkan-bayi-perempuan/

Monday, August 4, 2014

Rahsia GLA Shaklee Supplement Semulajadi Terbaik

GLA Shaklee menyimpan pelbagai rahsia untuk kebaikan kesihatan luaran dan dalaman bagi lelaki mahupun wanita. Mahu tahu apakah rahsianya?


Pasangan kacak dan jelita serta si manja kesayangan

Apakah GLA (gamma linolenik asid) ?


Gamma linolenic acid @ linolenik asid adalah asid lemak omega 6 yang ditemui di dalam tumbuhan seperti borrage seed oil, evening primrose oil dan juga blackcurrant seed oil. 

Badan manusia tidak dapat menghasilkan asid lemak penting gamma linolenik asid, walaupun badan kita amat memerlukan gla ini.

Asid lemak omega 6 iaitu gla ini amat penting untuk pertumbuhan dan perkembangan pertumbuhan sel kulit dan rambut yang sihat, menstabilkan metabolisma badan, mengekalkan sistem kesuburan dan juga mengekalkan kesihatan tulang.

Sumber :
Gamma-linolenic acid (GLA) is an omega-6 fatty acid that is found mostly in plant based oils such as borrage seed oil, evening primrose oil, and black currant seed oil. Omega-6 fatty acids are considered essential fatty acids: They are necessary for human health, but the body can’t make them -- you have to get them through food. Along with omega-3 fatty acids, omega-6 fatty acids play a crucial role in brain function, as well as normal growth and development. Also known as polyunsaturated fatty acids (PUFAs), they help stimulate skin and hair growth, maintain bone health, regulate metabolism, and maintain the reproductive system.


Source: Gamma-linolenic acid | University of Maryland Medical Center http://umm.edu/health/medical/altmed/supplement/gammalinolenic-acid#ixzz39OTseiFP

Gamma linolenic acid is a fatty substance found in various plant seed oils such as borage oil and evening primrose oil. People use it as medicine.
Gamma linolenic acid (GLA) is used for conditions that affect the skin includingsystemic sclerosispsoriasis, and eczema. It is also used for rheumatoid arthritis (RA), polyps in the mouth, high cholesterol and other blood fats, heart diseasemetabolic syndrome (Syndrome-X), diabetic nerve pain, attention deficit-hyperactivity disorder (ADHD), depression, depression after childbirthchronic fatigue syndrome (CFS), and hay fever (allergic rhinitis). Some people use it to prevent cancer and to help breast cancer patients respond faster to treatment with the drug tamoxifen.
http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-805-gamma%20linolenic%20acid.aspx?activeingredientid=805&activeingredientname=gamma%20linolenic%20acid




Sumber asli GLA (gamma linolenik asid) dari tumbuh-tumbuhan :


Perbandingan sumber asli GLA dari tumbuhan asli di dunia ini datangnya dari :
  1. Borage seed : 17% hingga 25%
  2. Blackcurrant : 15% hingga 20%
  3. Evening primrose oil : 7% hingga 10%
Kandungan GLA paling tinggi didapati dari biji benih borage berbanding dari balckcurrant dan EPO.

Tumbuhan Borage yang mengandungi kandungan GLA yang tinggi

Apakah perbezaan GLA Complex Shaklee?


GLA complex Shaklee berbeza dari supplement yang lain kerana :
  1. Diekstrak dari borage yang mempunyai lebih 2kali ganda GLA berbanding EPO
  2. sumber borage yang diekstrak ini telah ditanam secara ORGANIK di kawasan Saskatchewan
  3. Gla dari borage didapati tiga kali lebih berkesan dari EPO
  4. GLA Shaklee digabungkan pula dengan minyak bunga matahari dan vitamin E untuk meningkatkan lagi keberkesanan dan kestabilannya
  5. GLA Shaklee mengandungi teknologi Shaklee Guard, iaitu anti oksidan semulajadi yang dipatenkan, yang dapat memelihara kesegaran dan keberkesanannya
  6. GLA Shaklee telah dikaji dan dibuktikan secara klinikal untuk penyerapan yang berkesan di dalam sel dan tisu badan.


GLA Shaklee yang berbeza dari GLA lain di pasaran


Satu kapsul GLA Shaklee mengandungi lebih 300mg GLA yang merupakan sumber terbaik Omega-6. Sebotol GLA Shaklee mengandungi 60 biji kapsul.



Kepentingan, manfaat dan keistimewaan GLA Shaklee

GLA omega-6 ini sangat-sangat diperlukan oleh badan manusia seperti yang dibuktikan dari jurnal ini : http://jn.nutrition.org/content/128/9/1411.long

Oleh yang demikian, mari kita lihat kepentingan GLA kepada manusia :

1. Mengawal rheumatoid arthritis :
GLA ini membantu mengawal inflamasi akibat rheumatoid arthritis dan juga simptom-simptomnya. Penyakit ini melibatkan sendi-sendi tangan dan tulang.

Rheumatoid arthritis



2. Mengawal kandungan estrogen dan testosteron :
GLA membantu mengawal dan menyeimbangkan hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, perubahan emosi, retensi air dan sakit payudara. Sangat berkesan untuk kesuburan.


3. Herba amalan turun temurun yang dipercayai :
Orang Barat gemar mengamalkan herba borage ini untuk merawat ulser secara semulajadi, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat dan meningkatkan stamina.


4. Melambatkan menopouse :
Memperbaiki keadaan menopous seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman dan depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus.


5. Memperbaiki prostatomegaly :
Memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing


6. Menentang kanser :
GLA adalah antioksidan yang meningkatkan sistem  imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumur dan kanser


7. Memperbaiki inflamasi kulit :
GLA membantu mengurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap dan psoriasis. Ia juga berkesan untuk tumit kaki yang merekah.
Omega 6 juga sangat berkesan untuk kecantikan kulit.


8. Menghalang komplikasi diabetes :
Merendahkan kadar gula, meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi


9.Pelangsingan dan menghalang pertambahan berat badan :
Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot secara berperingkat untuk mencapat bentuk badan yang menarik


10. Menghalang tekanan darah tinggi :
Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, menstabilkan tekanan darah, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.


11. Memperbaiki tektur rambut :
Memperbaiki rambut kering dan rambut gugur


12. Hiperaktif dan autisma (ADD/ADHD) :
Omega 6 membantu kanak-kanak autisma yang hyperaktif memberi tumpuan untuk belajar


Banyak kan manfaat GLA ni? Dahla berkesan, selamat apetah lagi memang dari sumber semulajadi!

Jika anda ada masalah dengan kulit dan juga kesuburan, berikhtiarlah dengan mencuba GLA Complex Shaklee dengan mengamalkan mengikut aturan amakan yang betul.

Semoga dengan usaha anda ini, dapat memberi perubahan yang positif pada diri juga mendatangkan kebahagiaan buat anda semua :)

Saya memang sukakan GLA Complex Shaklee!

Untuk order secara mudah dan cepat :
http://bit.ly/GLAomega6



Semoga dengan perkongsian saya ini memberi erti yang bermakna buat anda semua di bulan Syawal ini, maaf zahir batin. Saya doakan anda semua mendapat mandapat dan gembira dengan perkongsian ini :)








Salam Lebaran dari,


Ainul Malik
013-3536718
016-3353567 (whatsapp)
www.facebook.com/sihat.ceria.bahagia

Dah ada details ni senangla nak calling/sms kan, saya sedia membantu anda!

Wednesday, June 4, 2014

Vitamin E Supplement Kecantikan Popular Trend Remaja Masa Kini

Vitamin E Shaklee memang dikejar-kejar golongan remaja masa kini.


Kisah ini kisah benar mengenai permintaan Vitamin Kecantikan Shaklee di kalangan remaja lelaki masa kini


Bukan yang jambu saja perlukan vitamin Kecantikan Shaklee ini, tetapi permintaan nya di kalangan remaja meningkat dari hari ke hari


Mengapa Vitamin E begitu popular di kalangan remaja sekarang?




1) Vitamin E bertindak sebagai Antioksidan yang memulih dan memelihara kulit remaja anda

Vitamin E boleh menuetralkan semula kesan oksidasi dari radikal bebas yang menyebabkan kolagen kulit kita rosak, kulit menjadi kering dan permulaan kedutan pada wajah. Takutnya!


2) Vitamin E adalah Antioksida yang sangat KUAT (SUPERPOWER ANTIOXIDANT) tetapi malangnya, badan kita tak dapat menghasilkan Vitamin E ini. Terpaksalah kita mengambil dari sumber makanan, tetapi jika tidak juga mencukupi (dah cek sumber makanan harian anda ada tak Vitamin E?) kita terpaksa ambil supplement dari luar untuk memastikan penuaan pra-matang (premature aging) dan kerosakan pada DNA. Tak sepatutnya berlaku pada usia yang muda bukan?


3) Pengambilan Vitamin E untuk jangka masa yang lama dapat mengurangkan sunburn dari radiasi UVB (sinaran ultra violet). Teringat kisah saya kena berkawad dulu2 mesti muka berbelang-belang tapi masa tu taktau nak pakai apa. Tapi tak bermakna boleh duduk di bawah panas matahari lama-lama tanpa perlindungan pulak ye ;)


4) Vitamin E ni boleh membantu menghilangkan parut jerawat (sementara kulit masih muda, bagus amalkan Vitamin E secepat yang mungkin).



Mengapa Vitamin E Shaklee adalah Pilihan Yang Terbaik Untuk Mengatasi Masalah Muka Remaja?



1. Supplement Vitamin E Shaklee adalah semulajadi yang sememangnya lebih berkesan dua kali ganda dari supplement sintetik (Dipetik dari Buku New Vitamin Bible, Earl's Mindell, 2011)

2. Supplement Vitamin E Shaklee mengandungi 400 IU Vitamin E semulajadi, dos yang optima untuk pengambilan harian

3. Supplement Vitamin E Shaklee mengandungi selenium 65mcg yang sangat membantu untuk keberkesanan Vitamin E untuk bertindak dalam badan.
Research has found that vitamins C and E, as well as selenium, can help protect the skin against sun damage and skin cancer. And they may actually reverse some of the discoloration and wrinkles associated with aging. These antioxidants work by speeding up the skin's natural repair systems and by directly inhibiting further damage, says Karen E. Burke, MD, PhD, of the Mount Sinai School of Medicine's department of dermatology. 
Burke recommends taking supplements containing 1,000 to 3,000 milligrams of vitamin C, 400 international units of vitamin E (in the D-alpha-tocopherol form), and 100-200 micrograms of selenium (l-selenomethionine) to gain the most benefit. 
http://www.webmd.com/vitamins-and-supplements/lifestyle-guide-11/beauty-skin-care-vitamins-antioxidants 

4. Supplement Vitamin E Shaklee mengandungi ekstrak Grape Seed 39.4 mg yang membolehkan tindakan antioksidanya melebihi 50 kali ganda dari vitamin E itu sendiri. Ia membuatkan kulit nampak lebih cantik dan licin dalam masa yang cepat dan berkesan. Procyanidin dari ekstrak ini membuatkan kulit nampak lebih anjal!


Bacaan Vitamin E untuk kecantikan kulit

Sebenarnya, saya baru dapat order dari seorang remaja LELAKI, yang bermasalah jerawat. Ya, memang dia lelaki, dia bukan jambu, tetapi dia mahukan kulit yang lebih baik dari kulitnya sekarang. Saya mendoakan bukan setakat lebih baik dengan memudarkan parut jerawat dan menghilangkan jerawat, semoga kulitnya lebih licin dari kulitnya sekarang.

Cantik bukan untuk perempuan sahaja bukan? Ya, walaupun remaja lelaki ini malu dan mahu berahsia dari kawan-kawan tentang penggunaan supplement pilihannya, tetapi ternyata pilihannya ini sememangnya sangat tepat! saya cadangkan 3 jenis supplement untuknya, iaitu :

1) Alfalfa untuk buang toksin badan
2) Zink untuk menghilangkan jerawat
3) Vitamin E untuk menghilangkan, memudarkan parut jerawat dan kecantikan kulit

Semoga berkesan! Tak sabar menunggu feedback darinya. Ingat ya, supplement ini tidak mengandungi drugs, dan 100% semulajadi, jadinya, bergantung kepada respons badan masing-masing. ada yang cepat, ada yang lambat, yang penting jangan lupa minum air yang banyak untuk tindakan yang berkesan :)


JOM ORDER VITAMIN E DENGAN MUDAH!


Klik saja link di bawah, anda boleh automatik order dengan cepat dan mudah saja!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=bdb106a0560c4e46ccc488ef010af787


Semoga sharing saya membantu remaja di luar sana untuk menikmati kulit yang cantik sejak usia remaja lagi!

Sayangi kulit anda kerana penampilan menggambarkan keperibadian anda :D


Jika inginkan konsultasi mengenai masalah kulit dan mendapatkan Vitamin E Superantioksida ini
Hubungi

Ainul Malik
SMS 013-3536718
wasap 016-3353567
http://www.facebook.com/sihat.ceria.bahagia



Thursday, May 22, 2014

Cara Atasi Masalah Jerawat Muka dengan Berkesan


Mahukan Kulit Bebas Jerawat? 


Atasi muka berjerawat dengan Zinc Complex!



Bebaskan diri dari jerawat dengan Zinc Complex



Tiga Sebab Mengapa Zink Membantu Mengatasi Jerawat


1) Mengikut kajian, mereka yang mengalami masalah jerawat ini menunjukkan kekurangan nutrisi Zink di dalam badan mereka.


2) Zink juga berupaya untuk mempercepatkan penyembuhan luka.


3) Zink juga membantu meningkatkan imuniti badan.



Oleh itu, anda boleh berusaha untuk menghapuskan jerawat di muka dengan Zink Complex yang berformula baru, BEBAS GLUTEN!




Apakah Kepentingan Bebas Gluten ini?

Sesetengah orang mempunyai alahan pada gluten ini yang menyebabkan dia akan mengalami beberapa simptom apabila mengambil makanan yang mengandungi gluten seperti :



  1. Masalah penghadaman, sembelit, cirit birit, perut berangin
  2. Keratosis Pilaris atau chicken skin pada belakang lengan
  3. Keletihan yang melampau selepas makan makanan bergluten
  4. Di diagnosiskan sebagai Autoimmune disease : Hashimoto's thyroiditis, Rheumatoid arthritis, Ulcerative colitis, Lupus, Psoriasis, Scleroderma or Multiple Sclerosis
  5. Pening kepala dan hilang imbangan
  6. Migrain
  7. Hormon tidak seimbang seperti PMS, PCOS atau ketidaksuburan yang takdikenalpasti
  8. Fibromyalgia, iaitu kesakitan dan kepenatan melampau
  9. Keradangan, pembengkakan atau kesakitan pada sendi jari, lutut atau punggung
  10. Masalah emosi seperti ketakutan, tekanan, perubahan emosi dan ADD.
Dengan penemuan baru ini, diharapkan semua orang dapat menikmati kulit yang licin berseri bebas jerawat tanpa halangan dari sebarang alahan yang mengandungi gluten yang kaya dengan Zinc Complex Shaklee ini.

Jadi, anda dapat mengatasi masalah jerawat dengan mengambil supplement semulajadi Shaklee dengan Zink Bebas Gluten ini.

* Tips cantik Berseri dengan Cepat

Ambil Zink Complex ini bersama-sama dengan set kecantikan kulit Shaklee yang mengandungi Vitamin C, B kompleks dan Vitamin E

Anda pasti akan teruja dengan perubahan ketara kulit anda yang bebas jerawat dan licin berseri :) Bukan saja kulit, anda turut sama merasakan perubahan yang lain lagi seperti insan bertuah di bawah ini, jelas kegembiraannya kan?

Testimonial sebenar pengguna untuk mengatasi masalah kulit


Semoga perkongsian saya tentang cara mengatasi jerawat muka ini mendapat manfaat buat semua. Cubalah dengan zinc complex, anda pasti akan menemui jawapan kepada masalah jerawat muka sendiri :)

Berminat dengan produk selamat dan berkesan ini, boleh hubungi



Ainul Malik
SMS 013-3536718
WASAP 016-3353567


Tuesday, May 20, 2014

Harga Set Kecantikan Shaklee Yang Terbaik

Set Kecantikan Shaklee Memang Terbaik!

Set Kecantikan Shaklee yang mencukupkan nutrisi sel kulit dari dalam menyerlahkan lagi kejelitaan semulajadi anda. 


Mengapa? Kerana nutrisi-nutrisi pada kulit yang semakin kurang akibat pencemaran, sinar UV dan peningkatan umur akan mengakibatkan kulit bertukar menjadi kusam, kurang glowing dan mula bermasalah.


Bantulah kulit anda supaya mendapat nutrisi yang secukupnya supaya semulajadi cantik dan berseri seperti asalnya kulit kita yang cukup nutrisinya.



Senarai Set Kecantikan Shaklee untuk kulit

Alhamdulillah, ramai lagi yang telah merasai kesan positif Set Kecantikan Shaklee ini. Jadi, apakah supplemen yang terkandung dalam set kecantikan Shaklee ini?



Harga Set Kecantikan Shaklee


1) Set Kecantikan Shaklee Asas :
  1. Vitamin C 
  2. Vitamin E 
  3. B complex 
Harga : RM 295.25 kegunaan untuk 4 bulan (sebulan RM73.81 sahaja)


2) Set Kecantikan Shaklee Gebu Berseri :
  1. Set asas
  2. ESP
Harga : RM 445.25 kegunaan sehingga 4 bulan, dan ESP lingkungan 2-3bulan


3) Set Kecantikan Shaklee Glowing :
  1. Set asas
  2. GLA
Harga : RM386.50 kegunaan sehingga 4 bulan, GLA untuk 1-2 bulan


4) Set kecantikan Shaklee Jerawat :
  1. Set asas
  2. Alfalfa
  3. Zink
Harga : RM382.75 kegunaan sehingga 4 bulan (sebulan RM 95.69 sahaja)


5) Set Kecantikan Optima :
  1. Set asas
  2. Alfalfa
  3. ESP
  4. GLA
Harga : RM590.25 kegunaan sehingga 4 bulan, GLA dan ESP untuk 1-2 bulan


6) Collagen Powder : RM298 untuk 15 sachet


Boleh rujuk pada senarai harga supplement untuk anda add on supplement yang berkenan di hati untuk kecantikan kulit pilihan anda.



Harganya memang nampak mahal, kerana ia didatangkan dalam jumlah yang banyak untuk sesuatu supplement, yang tahan sehingga 4 bulan. Jadi, untuk tahu berapakah penggunaan sebulan, cuma bahagi 4 bulan, jadi anda akan dapat harga yang sangat berbaloi-baloi jika dibandingkan dengan jenama yang lain.


Jimat dan untung bukan?


Keistimewaan Set Kecantikan Shaklee

  1. Senang diserap di dalam sel badan kerana vitaminnya adalah semulajadi
  2. Cepat bertindak dan memberi kesan yang memberangsangkan disebabkan kesan penyerapannya
  3. Selamat dan tidak mengandungi bahan-bahan tiruan mahupun pengawet
  4. Khasiatnya juga seiring untuk meningkatkan kesuburan, dan menyeimbangkan hormon badan
  5. Menampung keperluan sel untuk keserian wajah secara semulajadi


Anda memang kena percaya yang set kecantikan kulit Shaklee ini memang terbaik! Kerana ramai yang telah merasai kesan positif set kecantikan Shaklee ini seperti saya! Mari kita lihat luahan hati dan testimonial untuk set kecantikan Shaklee ni :)




Testimonial Set Kecantikan Shaklee



Set Kecantikan dan kolagen


Vitalea, B complex, GLA, Omega, Vitamin C, Vitamin E dan Collagen


Set kecantikan menghilangkan kekusaman wajah


Cerah berseri dengan set kecantikan Shaklee


Alfalfa menghilangkan jerawat


Set Kecantikan Shaklee


JOM ORDER SEKARANG!


Bagaimana nak order?

Klik link di bawah, dan anda boleh terus order supplement kecantikan anda sekarang melalui online, mudah dan cepat, bukan? BEST!



Jadi, apa tunggu lagi? Jika anda seorang yang mementingkan kecantikan dan keselamatan sel-sel badan anda, bertukarlah kepada supplement semulajadi yang selamat dan berkesan ini!
Sebarang panduan dan tips akan diberikan buat pelanggan setia kami!

Selamat bercantik-cantik dan berseri! Jom jadi pengguna yang beruntung kerana menggunakan supplement semulajadi yang berkesan ini, insyaAllah dengan izin Allah.



Hubungi

AinulMalik
SMS 013-3536718
Wasap 016-3353567

Monday, January 13, 2014

Alfalfa bukan saja Rahsia Tambah Susu Ibu, tetapi Bonus Untuk Wanita Cantik Luar Dan Dalam

Alfalfa adalah rahsia yang membuatkan susu ibu bertambah dengan banyaknya sejak dari zaman dahulu kala lagi.

Ia adalah sejenis herba yang sangat terkenal dan mudah dipraktikkan untuk menambahkan susu badan.
Rujukan : http://breastfeeding.about.com/od/milksupplyproblems/a/Alfalfa-And-Increasing-Breast-Milk-Supply.htm

Alfalfa sedap dijadikan ulam ulaman :)


Sedap kan ulam alfalfa ni, boleh dibeli di Jusco Aeon :) Boleh dimakan terus secara semulajadi, tetapi kita tidak dapat mengira dosnya :)

Galactagogues


Galactagogues bermaksud herba penambah susu badan
Kandungan pada daun alfalfa menggalakkan perkembangan tisu-tisu glandular di payudara. Jika diambil selepas bersalin, ia akan membantu menambahkan susu badan dan juga penambahan lemak dalam susu tersebut.

Daun Alfalfa pelbagai khasiatnya untuk manusia

Daun Alfalfa
Daun alfalfa mengandungi banyak klorofil, pengumpulan mineral seperti kalsium, magnesium, phosphorus, potassium, silicon, vitamin seperti A, B1, B2, B3, B5, B6, C, D, E dan K juga amino asid perlu dan tidak perlu.

Daun alfalfa adalah estrogenik dan antikulat.

Ia mengandungi pelbagai khasiat yang diperlukan badan. Mari kita lihat khasiat alfalfa ini.
Rujukan : http://www.mobimotherhood.org/mm/article-herbal2.aspx

Berita baik buat ibu-ibu yang menyusukan!


Selain daripada susu ibu bertambah banyak, pasti anda akan tersenyum lebar! Kerana? 

  1. Alfalfa mencuci hati, darah dan usus! = detox terbaik yang selamat
  2. Melawan alahan! = yang ada resdung? tak boleh makan seafood, silalah cuba dulu alfalfa anda akan rasai perbezaannya!
  3. Memperbaiki keadaan usus dan perut! = selalu kembung? angin? sembelit? lepas makan alfalfa, legaaa!
  4. Menyingkirkan lemak dan kolesterol! = mengandungi saponin, span yg bertindak sebaga serat yang menyerap kolesterol
  5. Mencegah arthritis! = melegakan sakit-sakit sendi
  6. Menghilangkan kelesuan dan tekanan
  7. Memberi kelegaan semasa haid
  8. Merawat keputihan
  9. Bertindak sebagai kacip fatimah
  10. Memulihkan urat selepas bersalin
  11. Meneutralkan asid dalam badan
  12. Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
Setelah senarai panjang khasiat Raja Tumbuhan aka Alfalfa ini telah dikenalpasti, adakah anda ragu-ragu lagi dengan keberkesannanya? Nak tahu kenalah cuba kan? All in 1, yang pasti ibu-ibu menyusu mestilah TERSENYUM LEBAR kerana secara tak langsung penampilan anda luar dan dalam terpelihara.


Semakin hari semakin sayang


Encik suami semakin hari semakin sayang!!
Dahla dapat memenuhi keperluan anak dengan memberikan susu termahal di dunia juga menjadi cantik di mata suami sentiasa :) *wink wink*


Seronok kan berbahagia bersama keluarga seperti ini?

Harga sebotol kecil untuk 330 biji Alfalfa adalah RM53.75 dan boleh dimakan selama BERBULAN-BULAN (3-5 bulan mengikut keperluan) dan anda ingin LEBIH BERJIMAT LAGI??

Dapatkan sebotol BESAR 700 biji dengan harga yang lebih menjimatkan iaitu RM97.50 boleh diambil untuk masa yang lebih lama!

Sebiji alfalfa = RM0.14 (14 sen sahaja!)

Ada kastemer saya yang LEBIH BIJAK telah berkongsi bersama suami isteri, ataupun anak remaja atau teman serumah dan iainya memang sangat2 menguntungkan! Alfalfa juga bagus untuk lelaki untuk menguatkan stamina mereka di samping mengurangkan alahan, resdung, detox dan bagus untuk kurus!

Alfalfa kecil dan besar yang sangat menjimatkan!
Wah! Memang laris jualan Alfalfa ini kerana penjimatan harganya boleh anda dapati dari saya juga! Nak tahu, sms saya di talian

013-3536718 atau whatsapp 016-3353567

lebih senang online? pm saja facebook saya atau fanpage sihat.ceria.bahagia!

saya sedia membantu untuk memberikan khidmat konsultasi yang terbaik kepada anda, khas untuk anda, pelanggan yang saya sayangi!

Semoga anda semua sentiasa sihat, ceria dan bahagia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...