Showing posts with label perkahwinan. Show all posts
Showing posts with label perkahwinan. Show all posts

Tuesday, November 11, 2014

Tips Atasi Takut Malam Pertama Buat Pengantin Perempuan Yang Pemalu

Assalamualaikum wbh buat semua

Alhamdulillah, kita semakin menghampiri cuti sekolah, insyaallah dalam bulan November dan Disember ini semakin banyak undangan perkahwinan yang bakal dipenuhi. Semakin banyak pasangan-pasangan bahagia bakal disatukan.

Selepas berakhirnya majlis perkahwinan, kita akan rasa kepuasan seperti perasaan Irma Hasmie dan suaminya ini kan?


Di dalam perasaan bahagia, tentu wujud perasaan risau dan takut menghadapi malam pertama. Malam pertama bagi pasangan pengantin adalah sesuatu yang terlalu manis untuk dilakarkan dalam memori hidup kita, bukan?

Buat bakal pengantin perempuan, janganlah terlalu gemuruh dan takut dengan malam pertama. Jangan terlalu membayangkan imaginasi yang terlalu tinggi seperti yang digembar gemburkan secara meluas sehingga persepsi mengenai malam pertama memang menakutkan!



Insyaallah, saya akan berkongsi tips-tips penting menghadapi malam pertama buat anda; bakal pengantin baru yang terlalu malu untuk menghadapi malam pertama berdasarkan pengalaman saya dan rakan-rakan di sekeliling saya :) Sesuatu yang dikongsi oleh golongan sejantina itu lebih realistik dan logik, bukan?

Tips Atasi Takut Malam Pertama Buat Pengantin Perempuan yang Pemalu



  1. Menjaga kebersihan diri luar dan dalam bermula dari sekarang. Kebersihan sangat penting untuk penampilan kita
  2. Mengenal hati budi pasangan dengan baik dan jujur
  3. Jika berani, boleh berbincang sebelum majlis untuk mencuba malam pertama anda ketika bercuti honeymoon kerana suasana semasa berbulan madu lebih tenang dan tiada gangguan.
  4. Banyakkan membaca supaya ilmu untuk berumahtangga ini semakin penuh di dada.
  5. Jika anda betul-betul nervous dan gemuruh untuk menghadapi malam pertama yang anda tidak tahu bilakah masanya akan tiba, cubalah Vitamin E Shaklee yang semulajadi kerana ia memang sangat-sangat membantu dalam menenangkan perasaan, membuangkan perasaan takut dan membantu anda dalam berhubungan bersama suami yang tercinta!
Jika anda berkahwin dengan bakal suami yang sememangnya anda cintai, apa salahnya membuang perasaan malu yang tebal dalam diri untuk mencipta kenangan paling manis dalam hisup untuk menghadapi malam pertama bersama pasangan yang anda cintai ini :)

Insyaallah, dengan mengambil Vitamin E ini, akan akan bersedia luar dan dalam kerana selain membantu mengawal emosi ketika itu dan membantu dalam perhubungan intim, ia juga membantu mencantikkan kulit wajah anda dua kali ganda cantiknya! Bonus menarik, bukan?

Klik link untuk kegunaan Vitamin E :
1) semasa hubungan intim
2) Mencantikkan wajah


Untuk mendapatkan Vitamin E beserta cara makan yang berkesan bagaimana Vitamin E dapat membantu mengatasi rasa takut pada malam pertama anda, boleh hubungi saya di

No Telefon : 016-3353567
Boleh whatsapp di no yang sama : 016-3353567
Insyaallah saya akan membantu anda sedaya upaya saya dan memastikan Vitamin E itu sampai ke tangan anda dengan selamat :)

Semoga anda membuat pilihan yang tepat dengan tidak teragak-agak untuk menyediakan diri ke tahap yang maksima untuk mengatasi takut malam pertama ini, kerana persediaan anda ini sangat berbaloi-baloi dan pengorbanan ini harus dikenang oleh bakal suami anda sepanjang hayat. Pasti anda sahaja dambaannya setiap masa. Semakin hari, semakin sayang!


Selamat berbahagia menempuh alam perkahwinan yang indah dan ceria!


Salam sayang,

Ainul Malik :)
COD Taman Puncak Saujana, Kajang

Monday, January 13, 2014

Alfalfa bukan saja Rahsia Tambah Susu Ibu, tetapi Bonus Untuk Wanita Cantik Luar Dan Dalam

Alfalfa adalah rahsia yang membuatkan susu ibu bertambah dengan banyaknya sejak dari zaman dahulu kala lagi.

Ia adalah sejenis herba yang sangat terkenal dan mudah dipraktikkan untuk menambahkan susu badan.
Rujukan : http://breastfeeding.about.com/od/milksupplyproblems/a/Alfalfa-And-Increasing-Breast-Milk-Supply.htm

Alfalfa sedap dijadikan ulam ulaman :)


Sedap kan ulam alfalfa ni, boleh dibeli di Jusco Aeon :) Boleh dimakan terus secara semulajadi, tetapi kita tidak dapat mengira dosnya :)

Galactagogues


Galactagogues bermaksud herba penambah susu badan
Kandungan pada daun alfalfa menggalakkan perkembangan tisu-tisu glandular di payudara. Jika diambil selepas bersalin, ia akan membantu menambahkan susu badan dan juga penambahan lemak dalam susu tersebut.

Daun Alfalfa pelbagai khasiatnya untuk manusia

Daun Alfalfa
Daun alfalfa mengandungi banyak klorofil, pengumpulan mineral seperti kalsium, magnesium, phosphorus, potassium, silicon, vitamin seperti A, B1, B2, B3, B5, B6, C, D, E dan K juga amino asid perlu dan tidak perlu.

Daun alfalfa adalah estrogenik dan antikulat.

Ia mengandungi pelbagai khasiat yang diperlukan badan. Mari kita lihat khasiat alfalfa ini.
Rujukan : http://www.mobimotherhood.org/mm/article-herbal2.aspx

Berita baik buat ibu-ibu yang menyusukan!


Selain daripada susu ibu bertambah banyak, pasti anda akan tersenyum lebar! Kerana? 

  1. Alfalfa mencuci hati, darah dan usus! = detox terbaik yang selamat
  2. Melawan alahan! = yang ada resdung? tak boleh makan seafood, silalah cuba dulu alfalfa anda akan rasai perbezaannya!
  3. Memperbaiki keadaan usus dan perut! = selalu kembung? angin? sembelit? lepas makan alfalfa, legaaa!
  4. Menyingkirkan lemak dan kolesterol! = mengandungi saponin, span yg bertindak sebaga serat yang menyerap kolesterol
  5. Mencegah arthritis! = melegakan sakit-sakit sendi
  6. Menghilangkan kelesuan dan tekanan
  7. Memberi kelegaan semasa haid
  8. Merawat keputihan
  9. Bertindak sebagai kacip fatimah
  10. Memulihkan urat selepas bersalin
  11. Meneutralkan asid dalam badan
  12. Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
Setelah senarai panjang khasiat Raja Tumbuhan aka Alfalfa ini telah dikenalpasti, adakah anda ragu-ragu lagi dengan keberkesannanya? Nak tahu kenalah cuba kan? All in 1, yang pasti ibu-ibu menyusu mestilah TERSENYUM LEBAR kerana secara tak langsung penampilan anda luar dan dalam terpelihara.


Semakin hari semakin sayang


Encik suami semakin hari semakin sayang!!
Dahla dapat memenuhi keperluan anak dengan memberikan susu termahal di dunia juga menjadi cantik di mata suami sentiasa :) *wink wink*


Seronok kan berbahagia bersama keluarga seperti ini?

Harga sebotol kecil untuk 330 biji Alfalfa adalah RM53.75 dan boleh dimakan selama BERBULAN-BULAN (3-5 bulan mengikut keperluan) dan anda ingin LEBIH BERJIMAT LAGI??

Dapatkan sebotol BESAR 700 biji dengan harga yang lebih menjimatkan iaitu RM97.50 boleh diambil untuk masa yang lebih lama!

Sebiji alfalfa = RM0.14 (14 sen sahaja!)

Ada kastemer saya yang LEBIH BIJAK telah berkongsi bersama suami isteri, ataupun anak remaja atau teman serumah dan iainya memang sangat2 menguntungkan! Alfalfa juga bagus untuk lelaki untuk menguatkan stamina mereka di samping mengurangkan alahan, resdung, detox dan bagus untuk kurus!

Alfalfa kecil dan besar yang sangat menjimatkan!
Wah! Memang laris jualan Alfalfa ini kerana penjimatan harganya boleh anda dapati dari saya juga! Nak tahu, sms saya di talian

013-3536718 atau whatsapp 016-3353567

lebih senang online? pm saja facebook saya atau fanpage sihat.ceria.bahagia!

saya sedia membantu untuk memberikan khidmat konsultasi yang terbaik kepada anda, khas untuk anda, pelanggan yang saya sayangi!

Semoga anda semua sentiasa sihat, ceria dan bahagia!

Friday, November 9, 2012

Alfalfa Complex Shaklee yang Hebat!

Salam ceria dan bahagia buat semua

Hari ni saya nak kongsikan semua dengan tawaran menarik November 2012 dari Shaklee (M) Bhd, iaitu BELI 6 BOTOL ALFALFA PERCUMA 1 BOTOL, bagi Alfalfa bersaiz besar (700 biji) dan Alfalfa bersaiz kecil (330 biji).

Khasiat Alfalfa Raja Segala Tumbuhan

Alfalfa Complex Shaklee

Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien.  Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.  Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.
•    Sumber semulajadi alfalfa.
•    Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air 
      sebagai minuman herba semulajadi.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 



Testimoni Pelanggan yang berpuas hati dengan Alfalfa


Ok, apa kata kita baca sharing pelanggan2 kami dari GROUP EKSLUSIF yg hanya terbuka kepada pelanggan2 kami sahaja. Jika anda pelanggan kami, jgn lupa dapatkan tawaran EKSLUSIF ini ya!

Testimoni 1

"askum...juz nk share..ada kwn sy guna alfafa..sebelum nie dia ada masalah keputihan..alhamdulillah dgn izin Allah, afte guna alfafa keputihan berkurangan dan keintiman semakin mengkagumkan..dia ckp suami dia pun tersenyum lebar..Alhamdulillah syukur sgt2..hepi saya dengar..:)-Maria Norly

Testimoni 2
"nak share sikit ler yer..saya after bersalin anak kedua mmg dingin...en. suami pegang2 pun saya rimas.. sebab bila bersama saya rasa tk selesa sesangat...sampai suami frusted la juga, tp naseb dia jenis penyabar...tp lepas saya consume alfalfa memang berbeza sangat...rasa yang tak selesa bila bersama dah jadi lain macam..ahahahhhahahhh-mesti cuba alfalfa bagus...sekarang en. suami pun dah amik alfalfa- sekadar perkongsian yer." -Puan ZZ.

Testimoni 3


"saya pon after deliver agak dingin dgn husband.. alhamdulilah after consume alfalfa.. keadaan dah berubah.. husband pon dah boleh tersenyum"- Puan N. Nadia 
 Testimoni 4


"So far baru consume alfalfa 2 hari....Mentang2 bulan ni promotion alfalfa kan...hahaha...siap buat stok lagi..Mak mertua pon amik sebotol...hehehe....Walaupun baru 2 hari amik alfalfa, dah trase kelainannya..Badan rase lebih ringan.Buang pon lawas je pepagi...Dah 2 hari lenguh2 tangan tak tau ape sebab..Mungkin sbb cuaca skang ni asik ujan, tido malam plak ngan kipas terpasang.Maybe pasal tu lar kot..Then semalam amik, lenguh tangan dah ilang...weeeee...leh tido ngan lena ....Saya consume alfalfa coz nak turunkan berat badan sebenarnye..Maybe saya nak tambah lecithin ngan B compleks plak dalam minggu ni....nanti saya update lagi pasal alfalfa ni k ( ^ _ ^ )...."- Puan S. Reza
Credit

Wah.. saya sendiri teruja dengan komen2 POSITIF ibu2 dan isteri2 misali tentang Alfalfa ini.. Semua wanita mengimpikan untuk jadi yg TERBAIK di mata suami, anak-anak dan keluarga kan? kita kan PERMAISURI di hati mereka? Jadi apa salahnya melabur untuk kebaikan luaran dan dalaman? yang penting, anda SIHAT, CERIA dan bahagia :D

Segala2nya datang dari izin Allah, kita berdoa, berusaha dan bertawakkal untuk mendapatkan yang terbaik!



Hubungi saya untuk konsultasi pengambilan supplement semulajadi ini daripada saya, Ainul Malik melalui ainzm@yahoo.com/ 
0133536718/ 


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 
Salam sayang,
Mama Aiman
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...